Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Det fanns inget svar på vad som igentligen hände. Vattnet gick och förlossningen startade. Inget fel på henne och inget fel på mig. Det går inte en dag utan att jag grubblar på vad som hände och varför? Varför oss?
Ja vi är beredda på att det kan bli tvillingar. Vi skulle även vara beredda på trillingar om vi sattes i ett sånt dilemma. Skulle det finnas fler äggblåsor än så får vi sexförbud.
Det konstiga är att ända sen jag var liten så har jag haft en känsla av att jag skulle få tvillingar, så när vi va på ultraljud och det bara va en bäbis så vart jag konstigt nog lite förvånad. Så när läkaren nu sa att det är vanligt med tvillingar med pergotime så kanske jag har rätt i alla fall. Det får vi vänta och se. Men 1 barn är lycka nog för oss. Vill bara vara gravid igen och föda ett friskt barn som mår bra!
Jag hoppar också in här. Fick pergotime utskrivet idag men påbörjar först en kur provera (idag) för att få en mensblödning. Beräknar börja ta pergotime i slutet av september.
Vi har försökt i 1,5 år och fått ett X under den tiden. Efter Xet har inte min ägglossning fungerat som den ska men alla prover visar normala värden så nu håller vi tummarna för att pergotime ska göra susen.
Välkommen!
Låter väldigt lik min historia!jag inväntar min mens nu...innan jag kan börja min första kur då jag var lite sent ute denna månaden!
Var oxå prat på ivf efter 4 månader om detta ej ger resultat! Om jag får äl av mig själv ska den inträffa runt denna veckan...så får mysa på:)
Hej, jag följer gärna också med er. Har precis avslutat min 1a kur med pergotime. Blodprovet nu efteråt visade på ägglossning, men tyvärr så verkar det inte ha tagit sig, har långa och orgelbundna cykler, så får se när mensen kommer.
Vi har försökt i 1,5 år, efter 1 år lyckades vi oväntat och spontant att bli gravida, men slutade tyvärr i ma, så var väldigt tufft. Jag har barn sen innan, men med en annan man.
ska nu köra 3 kurer totalt med pergotime, sen blir det annars ett nytt möte med min gyn, se vad hon planerar isåfall. Dem har nämnt IVF, så får väl ha det i åtanke i värsta fall.
Idag kom mensen som väntat. Skönt att för en gångs skull inte bli helt deppig av det utan mer förväntansfull :) Börjar med pergotime på söndag och ska bort med jobbet måndag-tisdag så jag hoppas att jag är en av de lyckliga som inte får så hemska biverkningar.
Idag kom mensen som väntat. Skönt att för en gångs skull inte bli helt deppig av det utan mer förväntansfull :) Börjar med pergotime på söndag och ska bort med jobbet måndag-tisdag så jag hoppas att jag är en av de lyckliga som inte får så hemska biverkningar.
Hallå!
Tog min första pergo idag efter att ha ätit primolut.
I början av året förlorade vi våran dotter i v22 och sen dess har det inte funkat. Påbörjade utredning i augusti där jag då fick veta att jag har pco.
Om 1v ska vi tillbaka och göra ultraljud och håller verkligen tummarna för att det här ska funka.
Följer gärna också! Ska börja min första kur Pergo på lördag efter 1 års försök till bebis. Har inte haft ägglossning alls som det verkar och sedan ett halvår tar jag Norprolac mot högt prolaktin. Har flera gånger varit på väg att skita i allt, sluta med alla försök...men jag har inga egna barn och det är liksom sista chansen nu eftersom jag bara har några år till 40. Ska bli spännande att se hur det går nu!
Välkommen! Jätte roligt att så många skriver! Som tråd startare är de svårt stt svara alla! Vi har ju varann:)
Vet exakt den hopplösa känslan...efter snart 2 års väntan:( mitt första barn tog sig på 18e försöket...nr 2 efter 4 månader men slutade i missfall vecka 12 tyvärr det var i maj 2013.
Hoppas nu det slutar lyckligt för alla!
Följer gärna också! Ska börja min första kur Pergo på lördag efter 1 års försök till bebis. Har inte haft ägglossning alls som det verkar och sedan ett halvår tar jag Norprolac mot högt prolaktin. Har flera gånger varit på väg att skita i allt, sluta med alla försök...men jag har inga egna barn och det är liksom sista chansen nu eftersom jag bara har några år till 40. Ska bli spännande att se hur det går nu!