• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78

Åh varför har jag inget positivt ältest ännu?? 16 mm äggblåsa i tisdags, då borde det ju verkligen vara på gång nu!

• KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-18 08:10:20 följande:
    Åh varför har jag inget positivt ältest ännu?? 16 mm äggblåsa i tisdags, då borde det ju verkligen vara på gång nu! smile4.gif
    Vad har du för test? Jag körde med stickor och fick inte ens positivt test dagarna innan jag hade 23 mm äggblåsa. Men har förstått att man kan ha en väldigt kort stegring och missar man den så får man inte positivt, därför vissa säger att man ska testa typ 3 ggr/dag (hur man nu ska hinna det?!?!). Dessutom kanske äggblåsan växer saktare än du tror så det inte är dags än.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-18 08:14:21 följande:
    Vad har du för test? Jag körde med stickor och fick inte ens positivt test dagarna innan jag hade 23 mm äggblåsa. Men har förstått att man kan ha en väldigt kort stegring och missar man den så får man inte positivt, därför vissa säger att man ska testa typ 3 ggr/dag (hur man nu ska hinna det?!?!). Dessutom kanske äggblåsan växer saktare än du tror så det inte är dags än.
    Jag kör cb digital. Blåsan var 16 mm i tisdags som sagt, sex igår. Och vill inte ha ikväll om vi bör ha imorgon också, så därför vill jag kunna lita på ältesten. Vi är rätt trötta fn och sex tre kvällar i rad bara för säkerhets skull utan något test som visar positivt känns tufft.

Det jag är orolig för är ju att ägget finns där men inte lossar.
  • Kattungen

Tog igår kväll sista tabletten Pergo av min allra första kur. Har inte känt av några som helst biverkningar! Hoppas bara de ändå gör nytta och får ett fint ägg att lossa!!

• KnytetsMamma
    Kattungen skrev 2014-09-18 08:45:41 följande:
    Tog igår kväll sista tabletten Pergo av min allra första kur. Har inte känt av några som helst biverkningar! Hoppas bara de ändå gör nytta och får ett fint ägg att lossa!!
    Jag hade inte heller några biverkningar när jag tog tabletterna. Däremot hade jag sen riktigt ont i magen under dagarna för ägglossning så visst finns chans att de gör nytta.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-18 09:01:31 följande:
    Jag hade inte heller några biverkningar när jag tog tabletterna. Däremot hade jag sen riktigt ont i magen under dagarna för ägglossning så visst finns chans att de gör nytta.
    Jag har inte heller haft några biverkningar skönt nog.
  • Mlie

Igår fick jag ett positivt ÄL-test efter 5 dagar med pergotime. Så nu är det väl bara att köra på.Tog ett Clearblue ägglossningstest som visar de 4 mest fertila dagarna. Eftersom jag var så borta i huvudet när jag var hos gyn sist och fick alla instruktioner så har jag inte varit och gjort ett VUL utan får kolla det nästa kur.

Första påvisade ägglossningen sen i december. Tänk vad en smiley kan göra en glad.

• Solros78
    Mlie skrev 2014-09-18 09:44:08 följande:

Igår fick jag ett positivt ÄL-test efter 5 dagar med pergotime. Så nu är det väl bara att köra på.Tog ett Clearblue ägglossningstest som visar de 4 mest fertila dagarna. Eftersom jag var så borta i huvudet när jag var hos gyn sist och fick alla instruktioner så har jag inte varit och gjort ett VUL utan får kolla det nästa kur.

Första påvisade ägglossningen sen i december. Tänk vad en smiley kan göra en glad.

Ja en smiley kan verkligen göra all skillnad! Vilken dag i cykeln fick du utslag på?
  • Gweny

Knytetsmamma>> Ja verkligen konstigt att det är så olika inställning med vul och hur ofta man tar kurerna osv. Nåja, huvudsaken vi lyckas och allt går bra.

solros>> Nä, man ska orka ha sex regelbundet, inte direkt romantiskt alla gånger att försöka skaffa barn. Men du ska se att det blir ett fint ägg som släppt.

kattungen>> Jag hade inga biverkningar av min 1a kur, kände av lite runt själva äl, och jag hade sen rätt, för det blev äl.  men tog sig dock inte tyvärr.

Mlie>> åh gott, bara mysa på och hoppas på det bästa nu då!

Jag tog min andra tablett idag på 2a kuren, hoppas slippa biverkningar även denna gång.

• Skinny Mie

Hej alla! Precis varit på gyn, hade några små blåsor som han inte räknar med alls, men på höger sida finns det två bra, en på 21mm och en på 18. Så det är bara att köra på sa han. Tydligen behöver jag inte vara orolig för flerbörd när det är så?!

Är glad att det funkar hittills, men lite orolig att båda ska släppa och bli befruktade. Gyn läkaren sa däremot att chansen är minimal.

Han tror att ÄL kommer ske söndag-tisdag nån gång. (Är på dag 10 idag).

Så för att vara på säkra sidan att vi fångar det denna gången blir det till att mysa imorgon, söndag och sedan varje dag den veckan, jag tänker sjuttsingen inte missa det efter alla tabletter och allt man går igenom för att få igång ÄL..lol

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?