Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Jag hoppas verkligen på att ni får ett plus! Återstår att se. Uppdatera gärna tråden
Vi orkar inte varje dag, eller i alla fall inte min man. Han brukar verkligen inte fixa så här många ggr på kort tid men vi ville ju verkligen inte missa ägglossningen så då fick vi ligga i.....men nu sista dagarna har det varit väldigt svårt för honom att komma....han sa att det känns typ som att allt är slut och att det inte finns mer som kan komma ut.....Men tanken om insemination hemma har också slagit mig men det har inte behövts än....
Tack för era ord, det värmer! Kommit igång riktigt nu. Men som knytetsmamma sa, jag får iallafall tänka positivt att den blivit kortare/normalare cykeln. Nu blir det ladda för 2a kuren. Hoppas bättre tur för er andra!
Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.
Prestationsångest under samlag därmed svårt att få utlösning.
Han får göra det på egen hand i en plastmugg (engångsartikel sä klart) sen när han är färdig får han ge muggen till mig. Man drar upp sädet med steril engångs spruta. För in den is kjeden o sprutar. Jävligt osexigt o absolut inte romantiskt. Men lättare när man känner sin egen kropp . Det var iaf planen. Vi klarar inte av att ha sex så ofta.
Vi kör max varannan dag i väntan på äl och sen en eller två gånger om det blir positivt ältest. Prestationsångest har inte varit något problem här, däremot är sexlusten hos oss båda på noll efter flera gånger på kort tid, vi har rätt lite sex annars. Men vi är överens om att det är ok med lite fabrik i det här läget.
Vad skulle insemination hjälpa, får han inte utlösning vid sex har man ju inget att inseminera med?
Nu har jag nyss tagit min allra första tablett Pergo!! Lite nervös, nyfiken på biverkningar och resultat!!
Nu har jag nyss tagit min allra första tablett Pergo!! Lite nervös, nyfiken på biverkningar och resultat!!
Jag har ätit min tredje tablett Pergotime idag och jag har inte märkt någon större skillnad än så länge. Men jag är precis som du rädd för nedstämdhet och ångest eftersom jag har en historia med återkommande depressioner osv. Nu vill man ju inte heller äta Sobril vid behov eftersom man försöker få barn.