• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Fråga!

Glömt att tempa 2 dagar, men min temp. går verkligen upp å ned!?!

36,7, 36,7, 36,8, 36,6 sedan glömde jag 2 dagar och nu 37,0 idag...brukar ligga på 36,6...är på cd 20!

Kan man lita på den gamla metoden?:)

• pergotimestina
    Lillyros skrev 2014-11-19 08:34:17 följande:

Fråga!

Glömt att tempa 2 dagar, men min temp. går verkligen upp å ned!?!

36,7, 36,7, 36,8, 36,6 sedan glömde jag 2 dagar och nu 37,0 idag...brukar ligga på 36,6...är på cd 20!

Kan man lita på den gamla metoden?:)

Jag har testat de flesta metoder bla att ta tempen , men jag vet inte om det är fel på min termometer eller fel på mig! För jag fick alltid olika resultat! Har kört med stickor och de funkar perfekt :) (enligt mig iallafall)
  • Gweny
    Lilltrollet skrev 2014-11-19 16:25:34 följande:

Inget plus och ingen mens idag..

Mähh, trodde ju på att du skulle få ett plus, suck.
  • pergotimestina
    Lilltrollet skrev 2014-11-19 16:25:34 följande:

Inget plus och ingen mens idag..

Vet att det nog är det sista man vill höra men det tar sig tillslut! Och vem säger att det inte är någonting där inne ändå?

Håller tummarna på att mensen inte kommer och att du plussar snart :))
  • Lillyros

Ja de känns som vill tro på allt!!! Hoppas på allt...suck!

pergotimestina skrev 2014-11-19 15:07:02 följande:

Jag har testat de flesta metoder bla att ta tempen , men jag vet inte om det är fel på min termometer eller fel på mig! För jag fick alltid olika resultat! Har kört med stickor och de funkar perfekt :) (enligt mig iallafall)

• Sophie16
    pergotimestina skrev 2014-11-18 21:57:20 följande:
    Ok :) så att testa 2 veckor efter positivt ägglossnings test är ok?
    ja låter bra. eller 14 dgr efter samlag
  • Lilltrollet

Det trodde jag också Gweny.. Men jag ger inte upp ännu, testade inte med äl-test så har bim nångång mellan idag och fre.

Tack pergotimestina, detsamma förstås!

• helnil_
    Lillyros skrev 2014-11-18 06:57:20 följande:

Igår fick jag ett riktigt melt down!!!!! Tänkte ju att få till det en sista gång denna äl....men han va trött! Då bröt jag ihop och förklarade för honom hur jag känner! Att jag inte tänker proppa i min massa hormoner om han inte är med på detta till 100%

Han hade inte riktigt fattat att de var så få dagar i en cykel man har möjlighet att bli gravid...jag sa att jag mått fruktansvärt dåligt och de tyckte han ju inte va så bra!

Jag ifrågasatte om han verkligen ville detta å de ville han såklart...jag sa att vi måste ju typ se detta som ett "jobb" för vi blir ju tydligen inte gravida så lätt! Å han gick med på att jag talar om för honom när äl är!

Så till nästa (för det känns inte hoppfullt denna månaden) tänkte jag höra med min gyn om äl spruta...så man vet exakt när ägget lossnar och att jag vill ha vul så man vet vad som är på G!

För jag orkar inte detta mer snart!

Tänkt va det hade sparat på energi om man sluppit detta! Och det tär på oss som par!

Vet inte om de känns bättre idag...svullen i ögonen är jag iaf:/

Hade ju känningar i magen både söndag å igår!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaan va värdelöst de känns! (Sorry)

Jag känner igen mig så sjukt mycket! Var lika med min sambo förra pergokuren. Blev ingen äl av den så det spelar ingen roll egentligen men är själva grejjen! Vill inte heller proppa i mig massa skit om vi ändå inte har sex vid ev äl :(
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?