• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • pergotimestina
    helnil_ skrev 2014-11-19 22:01:05 följande:

Jag känner igen mig så sjukt mycket! Var lika med min sambo förra pergokuren. Blev ingen äl av den så det spelar ingen roll egentligen men är själva grejjen! Vill inte heller proppa i mig massa skit om vi ändå inte har sex vid ev äl :(

Jag känner oxå igen mig men mer utav att killen kunde få lite prestations ångest!

Det blev helt enkelt för jobbigt för honom när det blev som ett jobb!

Jag prövade att inte säga till honom när det va dax , utan att bara gör något speciellt hemma och lite sexiga underkläder hahahahhahahaha ;)

Detta funkade för oss och all oro , panik och måsten försvann helt efter detta.

Synd att allt landar på oss kvinnor ....

Men varje gång ägglossning en kommer så blir det bara roligt nu:)
  • Lillyros

Försökte precis så...men blev ändå så att han inte ville...å då blev de ju ändå värre för mig när jag hade liksom ansträngt mig extra!

Och kunde ta åt mig persoligt!

Nu har jag ivf samtal på carlanderska inbokat i jan! Hoppas de blir innan!!!!!

pergotimestina skrev 2014-11-20 12:04:48 följande:

Jag känner oxå igen mig men mer utav att killen kunde få lite prestations ångest!

Det blev helt enkelt för jobbigt för honom när det blev som ett jobb!

Jag prövade att inte säga till honom när det va dax , utan att bara gör något speciellt hemma och lite sexiga underkläder hahahahhahahaha ;)

Detta funkade för oss och all oro , panik och måsten försvann helt efter detta.

Synd att allt landar på oss kvinnor ....

Men varje gång ägglossning en kommer så blir det bara roligt nu:)

• pergotimestina
    Lillyros skrev 2014lika mkt 20 12:26:26 följande:

Försökte precis så...men blev ändå så att han inte ville...å då blev de ju ändå värre för mig när jag hade liksom ansträngt mig extra!

Och kunde ta åt mig persoligt!

Nu har jag ivf samtal på carlanderska inbokat i jan! Hoppas de blir innan!!!!!

Jag förstår , samtidigt som man är upp pumpad med hormoner haha

självförtroendet får ju sig en törn absolut!

Ja jag hoppas verkligen att du plussar snart!

Jag kan känna ibland att min kille inte kämpar lika mkt som jag... men han gör det nog ändå bara på ett annat sätt:/ vem vet!

Kan dom inte bara uppfinna en tablett som man tar under ett ligg så är det klart sen? Hahah
  • Lillyros

Vore ju förbannat bra!:)

Hoppas att alla snart har sina plus!

pergotimestina skrev 2014-11-20 12:55:30 följande:

Jag förstår , samtidigt som man är upp pumpad med hormoner haha

självförtroendet får ju sig en törn absolut!

Ja jag hoppas verkligen att du plussar snart!

Jag kan känna ibland att min kille inte kämpar lika mkt som jag... men han gör det nog ändå bara på ett annat sätt:/ vem vet!

Kan dom inte bara uppfinna en tablett som man tar under ett ligg så är det klart sen? Hahah

• KnytetsMamma

Vill ge er alla här inne hopp om att det funkar att bli gravid med pergotime. Var på ultraljud igår och fick se en livlig bebis med ett fint hjärta som slog, blir ett maj/juni-barn så det blir riktigt nära dotterns 3-årsdag den 6/6.

Önskar er alla stort lycka till, er tur kommer också snart!!!

• monn

Grattis! Vad härligt!! Hur många kurer fick du ta? Fick du ägglossning på första kuren? :)

KnytetsMamma skrev 2014-11-20 19:49:37 följande:

Vill ge er alla här inne hopp om att det funkar att bli gravid med pergotime. Var på ultraljud igår och fick se en livlig bebis med ett fint hjärta som slog, blir ett maj/juni-barn så det blir riktigt nära dotterns 3-årsdag den 6/6.

Önskar er alla stort lycka till, er tur kommer också snart!!!

• KnytetsMamma
    monn skrev 2014-11-20 20:09:40 följande:
    Grattis! Vad härligt!! Hur många kurer fick du ta? Fick du ägglossning på första kuren? :)
    Tack så mycket!! Jag åt två enkelkurer, fick ägglossning på båda och blev faktiskt gravid på båda kurerna men fick ma i somras så var extra nervös igår på ultraljudet.
  • monn

Härligt! Jag har inte fått ägglossning på ee två kurer jag ätit och börjar tappa hoppet på Pergotime..

KnytetsMamma skrev 2014-11-20 21:00:05 följande:

Tack så mycket!! Jag åt två enkelkurer, fick ägglossning på båda och blev faktiskt gravid på båda kurerna men fick ma i somras så var extra nervös igår på ultraljudet.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?