• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Sophie16

Nej har haft oregelmässig mens hela mitt liv. Blev regelmässig när jag starta med petgotine. Den kommer 14-17 dagar efter ägglossning med pergotime.

Oj så sent som andra månaden? Hoppas du bara har lågt hcg och inte negativt. Du kan i värsta fall ta blodprov.

pergotimestina skrev 2014-11-23 09:44:59 följande:

Hoppas det blir ett plus på fredag :) jag har varit gravid en gång tidigare men jag är även en sån som har otroligt låg nivå Hcg hormon med förra graviditeten så kunde vi inte se det med ett gav test förens i 2 a månaden. ... så jag tänkte att jag ringer BM på fredag i veckan som kommer och bokar tid om mensen inte har kommit igång då? Hur brukat det fungera för dig? Kommer mensen alltid 14 dagar efter din ägglossning?

• pergotimestina
    Armin15man kan ta ett provrev 2014-11-23 22:06:44 följande:

Nej har haft oregelmässig mens hela mitt liv. Blev regelmässig när jag starta med petgotine. Den kommer 14-17 dagar efter ägglossning med pergotime.

Oj så sent som andra månaden? Hoppas du bara har lågt hcg och inte negativt. Du kan i värsta fall ta blodprov.

Samma här, har nog aldrig haft regelbunden mens...

just nu har det gått 15 dagar sedan ägglossning och jag väntar på mensen...

Japp kom till barnmorskan eftersom jag hade fått en svamp infektion som inte ville ge sig. Efter gyn undersökningen ville hon även ta ett grav test som då visade positivt. ..

Men bara 5 dagar innan så visade testet negativt...

så då fick jag veta att jag va en låghormonare tydligen.

Ska ringa gyn imorgon och kolla om man kan ta ett test...

Men jag känner inget nu faktiskt bara lite ont i brösten så vi får se :)
  • Lillyros

Tack!

pergotimestina skrev 2014-11-23 20:26:20 följande:

Håller tummarna för dig :)

• Lynnig

Äl konstaterad vid Vul 12/11.haft ömma bröstvårtor, sticknkngar i livmoder, halsbränna. Blåaådror på brösten...

Helt övertygad känsla om att det tagit sig. Testat negativt två gånger ( äl+6,äl+9)

Nu känner jag mig helt nere,, har ingen känsla...

Tänker tatt BIM borde vara äl+14( nu på ons/tors)

Orkar inte ***psykbryt***

( skönt att dela med sig)

• helnil_

Total deppig dag idag.. Var precis på vul efter dubbelkur men inga stora ägg.. Alltså ingen ägglossning denna gång heller. Vad är det för fel på min kropp! Blir galen! Så nu måste jag testa trippelkur och det är sista chansen.. Annars blir jag remitterad till ivf klinik fast inte för ivf utan för starkare preparat.. Är så trött på den här väntan. När jag inte ens har ägglossning så är ju chansen liksom noll :( nu är det tidigast 10-15 januari som jag kan se om trippelkuren funkat. Tror inte det jag.. Jag hoppas verkligen för er andra iaf!

• helnil_
    Lynnig skrev 2014-11-24 09:14:39 följande:

Äl konstaterad vid Vul 12/11.haft ömma bröstvårtor, sticknkngar i livmoder, halsbränna. Blåaådror på brösten...

Helt övertygad känsla om att det tagit sig. Testat negativt två gånger ( äl+6,äl+9)

Håller tummarna för att det ändå tagit sig för dig trots negativa test!
  • Lynnig
    helnil_ skrev 2014-11-24 12:32:15 följande:

Total deppig dag idag.. Var precis på vul efter dubbelkur men inga stora ägg.. Alltså ingen ägglossning denna gång heller. Vad är det för fel på min kropp! Blir galen! Så nu måste jag testa trippelkur och det är sista chansen.. Annars blir jag remitterad till ivf klinik fast inte för ivf utan för starkare preparat.. Är så trött på den här väntan. När jag inte ens har ägglossning så är ju chansen liksom noll :( nu är det tidigast 10-15 januari som jag kan se om trippelkuren funkat. Tror inte det jag.. Jag hoppas verkligen för er andra iaf!

Fy vad tråkigt att läsa...!!!

Har sjukvården någon tanke om varför det inte kommer igång någon äl? Läst om somliga får ta sprutor?! Aktuellt för dig?

Det är så lång väntan, en månad känns kort i andra sammanhang men när det är bebisverkstaden är det evigheter, när mm sedan inte skälv kan påverka utfall åt något håll och verkligen gör sitt bäst och det inte räcker ... Ja ni vet ju alla!!

Tänker dagar som dessa ty man får tillåta sig att vara deppig och avundsjuk, vi är för hårda mot oss själva, som sagt vi gör vad vi kan.
  • Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-24 09:14:39 följande:

Men om man räknar att bim är äl +14 så är det ju vääldigt tidigt att testa äl +6 och 9. Så jag tycker inte du ska deppa ännu.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?