• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny
    Lillyros skrev 2014-12-29 07:17:14 följande:

God fortsättning alla kämpar!

Är på bim -5 idag. Har faktiskt helt tänkt om!!! Blev bjudna av svärfar att åka med till Thailand i mitten av feb, jag blev först svin sur då min sambo tyckte vi skulle åka! För jag har ju bokat tid till oss på carlanderska 19/1.....men sen tänkte jag det stt de kanske är en resa vi behöver!:)

Ta en paus från detta ett tag (har tärt enormt på oss)

Så min nya plan...om jag inte är gravid nu är;

Fråga gyn om en ny utredning av äggledare

3nya kurer

Resa iväg...och har de ej tagit sig ändå...så kör vi ivf till hösten!:)

Låter som en väldigt bra plan! Härligt med resa.
  • Lillyros

Känns verkligen att man ska pausa när man blir arg för en resa....som kan störa barn planeringen!!!!!! Nä då får man nog ta ett steg tillbaka! Är glad nu att detta "kom ivägen" för oss!

monn skrev 2014-12-29 07:29:40 följande:

Der låter som en fantastisk plan! Jag känner litegrann samma, detta tär enormt och jag behöver en paus. Thailand är härligt :)

• Solros78

Är på bim -5 idag. Har faktiskt helt tänkt om!!! Blev bjudna av svärfar att åka med till Thailand i mitten av feb, jag blev först svin sur då min sambo tyckte vi skulle åka! För jag har ju bokat tid till oss på carlanderska 19/1.....men sen tänkte jag det stt de kanske är en resa vi behöver!:)

3nya kurer

Vilken bra plan! Och härligt med Thailand!
  • Solros78

Jag är precis i början på mensen nu, ringde och bokade tid för vul om 1.5 vecka, ska börja med min fjärde kur pergo om tre dagar. Ska prata med min läkare om olika undersökningar, spolning tex. För det känns så himla konstigt att jag aldrig blir gravid trots äl. Så jag funderar ju på om kroppen hakade upp sig på något sätt efter mitt andra mf för precis ett år sedan.

Träffade en sjuveckors igår. Sa till den mamman i våras när hon var ganska nygravid att jag hoppades följa efter henne snart och det tyckte hon var jättekul. Men så blir det ju icke...

• helnil_

Vet hur det känns! :( du ligger en vecka efter mig ungefär i kuren, vi får hoppas att denna kur fungerar! Har du haft äl alla kurer?

Solros78 skrev 2014-12-29 13:51:10 följande:

Jag är precis i början på mensen nu, ringde och bokade tid för vul om 1.5 vecka, ska börja med min fjärde kur pergo om tre dagar. Ska prata med min läkare om olika undersökningar, spolning tex. För det känns så himla konstigt att jag aldrig blir gravid trots äl. Så jag funderar ju på om kroppen hakade upp sig på något sätt efter mitt andra mf för precis ett år sedan.

Träffade en sjuveckors igår. Sa till den mamman i våras när hon var ganska nygravid att jag hoppades följa efter henne snart och det tyckte hon var jättekul. Men så blir det ju icke...

• helnil_

Det tycker jag att du gör helt rätt i! Man låter detta stiga en åt huvudet så man blir helt knäpp till sist. Vi ska flytta till hus i slutet på januari så jag hoppas få

Fokusera på det en stund :)

3nya kurer

• Gweny

avslutade min kur igår, så nu får vi hoppas på denna gång! Har tidigare fått äl varje gång med pergo, men inte tagit sig ändå. Retligt då min livmoder ser bra ut, äggledarna och hans simmare är godkända, men det ändå inte vill sig, suck.

• Juliii86

3nya kurer

Åh vad roligt det låter med en sån fin resa till thailand :) Håller med att det låter som en bra plan. Önskar er en trevlig resa :D

Tjejer jag hoppas att denna pergotime kuren fungerar för oss alla! Förstår att det känns kämpigt när det inte tar sig fast än man får äl av pergot. Nu håller jag tummarna hårt för er.

Jag har avslutat min kur för 4 dagar sen så nu väntar man på att ÄL ska komma. Det känns som det går åt rätt håll..för jag har sett en stegring på ÄL stickorna men är inte helt säkert. Köpte ett CB digital ägglossningstest med dubbel hormonindikatorn. Tycker att testlagret har blivit sämre på att tyda strecket. Får se om CB digital ÄL testet är bra, har aldrig provat den och inte ens hört talas om den förens jag började planera skaffa barn igen.
    Imorgon blir det att besöka läkaren för en VUL kontroll.. är super nervös hur denna pergotime har hjälpt mig eller om den inte alls har gjort det. Håll tummarna för mig att det går bra för mig.
  • omarosa87

Andra kuren med pergo blev ej något :( mensen kom igår kväll. Ska börja med den tredje kuren av pergon men har hört att det är slut överallt..

• Solros78
    helnil_ skrev 2014-12-29 15:24:22 följande:

Vet hur det känns! :( du ligger en vecka efter mig ungefär i kuren, vi får hoppas att denna kur fungerar! Har du haft äl alla kurer?

Jag har haft äl två kurer av tre. Plus en till nu i december när jag inte körde pergo. Betydligt bättre resultat med pergo än i somras när jag gick tre månader utan äl.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?