• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78
    omarosa87 skrev 2014-12-30 13:17:54 följande:

Andra kuren med pergo blev ej något :( mensen kom igår kväll. Ska börja med den tredje kuren av pergon men har hört att det är slut överallt..

Jag fick leta lite men sen fick jag tag i pergo. Bor du i storstad med många apotek?
  • monn

Pergo är slut i nästan hela skåne, beräknas komma till leverantören 16/1!

omarosa87 skrev 2014-12-30 13:17:54 följande:

Andra kuren med pergo blev ej något :( mensen kom igår kväll. Ska börja med den tredje kuren av pergon men har hört att det är slut överallt..

• helnil_

Hur gick det idag på vul? Hoppas bra!

Juliii86 skrev 2014-12-29 21:43:10 följande:

Åh vad roligt det låter med en sån fin resa till thailand :) Håller med att det låter som en bra plan. Önskar er en trevlig resa :D

Tjejer jag hoppas att denna pergotime kuren fungerar för oss alla! Förstår att det känns kämpigt när det inte tar sig fast än man får äl av pergot. Nu håller jag tummarna hårt för er.

Jag har avslutat min kur för 4 dagar sen så nu väntar man på att ÄL ska komma. Det känns som det går åt rätt håll..för jag har sett en stegring på ÄL stickorna men är inte helt säkert. Köpte ett CB digital ägglossningstest med dubbel hormonindikatorn. Tycker att testlagret har blivit sämre på att tyda strecket. Får se om CB digital ÄL testet är bra, har aldrig provat den och inte ens hört talas om den förens jag började planera skaffa barn igen.

Imorgon blir det att besöka läkaren för en VUL kontroll.. är super nervös hur denna pergotime har hjälpt mig eller om den inte alls har gjort det. Håll tummarna för mig att det går bra för mig.

• Juliii86
    helnil_ skrev 2014-12-30 16:49:47 följande:

Hur gick det idag på vul? Hoppas bra!

Han såg ingen ägglossning som var på väg än. De var ganska så små fortfarande och han trodde att ÄL kanske infaller om några dagar. Han sa att det verkar som min ÄL är senare än vad dom flesta kvinnor som tar pergotime, får tidigare som på dag 11. Vilket betyder att jag har ganska lång menscykel eftersom ÄL blir senare än väntat.

Det konstiga är att jag tog ett CB digital ÄL dubbel hormon imorses och det visade en fast glad gubbe och det sa jag till läkaren att jag fick det idag men han tyckte inte det såg ut som att jag har ÄL idag eller varken  imorgon. Jag fick trotts allt en glad gubbe som betyder maximal fertilitet. Vet inte vad jag ska tro men det skadar väl inte att sexa till det ändå.

Den 9 Januari ska jag åka lämna in blodprov för att se om det har gått bra, vilket jag hoppas innerligt att det gör, skulle jag inte bli gravid denna gången heller så blir det trippel dos.

Nää, jag vet inte vad jag ska tro längre. Känns som jag inte kommer någon vart. Det går så fruktansvärt segt, önskade att mina ÄL kom tidigare och hoppas att jag får det överhuvudtaget.
  • Gweny

Jo var ju slut på flera apotek häromkring också, hittade på ett litet till slut. Hemskt på ett sätt att vi är så många som behöver ha denna hjälp, men tur det finns.

• helnil_

Gud vad märkligt detta med äl är.. Min gynekolog såg klart och tydligt att jag inte skulle få någon ägglossning på min dubbelkur. Hur kan hon vara så säker om det är så att man kan få sen ägglossning? Förvirrande.. Lustigt att du fick utslag på testet! Det är lika bra och ligga på så hoppas vi att blodprovet visar att du haft äl. :) jag känner precis som du, man står bara och stampar! Allt tar sån tid.. Jag har ju inte lyckats få äl men vi får se på trippelkuren nu om det funkat :/

Juliii86 skrev 2014-12-30 17:14:33 följande:

Han såg ingen ägglossning som var på väg än. De var ganska så små fortfarande och han trodde att ÄL kanske infaller om några dagar. Han sa att det verkar som min ÄL är senare än vad dom flesta kvinnor som tar pergotime, får tidigare som på dag 11. Vilket betyder att jag har ganska lång menscykel eftersom ÄL blir senare än väntat.

Det konstiga är att jag tog ett CB digital ÄL dubbel hormon imorses och det visade en fast glad gubbe och det sa jag till läkaren att jag fick det idag men han tyckte inte det såg ut som att jag har ÄL idag eller varken  imorgon. Jag fick trotts allt en glad gubbe som betyder maximal fertilitet. Vet inte vad jag ska tro men det skadar väl inte att sexa till det ändå.

Den 9 Januari ska jag åka lämna in blodprov för att se om det har gått bra, vilket jag hoppas innerligt att det gör, skulle jag inte bli gravid denna gången heller så blir det trippel dos.

Nää, jag vet inte vad jag ska tro längre. Känns som jag inte kommer någon vart. Det går så fruktansvärt segt, önskade att mina ÄL kom tidigare och hoppas att jag får det överhuvudtaget.

• Gweny
    Juliii86 skrev 2014-12-30 17:14:33 följande:

ägglossning är verkligen en gåta...
    När jag var sist hos min gyn, så såg hon ingen äl på gång, och det stämde sen tyvärr.

Jag använder inte äl-tester längre, för har man PCO så kan dem vara vilseledande. Kan ge utslag, fast själva ägget inte riktigt släppte...
  • omarosa87
    Solros78 skrev 2014-12-30 13:26:10 följande:

Jag fick leta lite men sen fick jag tag i pergo. Bor du i storstad med många apotek?

Läkaren skrev att det är slut överallt. Så hon skrev inte änns ut tabletter till mig. Kanske lika väl att kroppen vilar en månad. Hade tunn slemhinna på andra kuren. Kanske blir bra med en pause. Har hört att pergo sitter kvar en månad. Är faktis nyfiken om att jag får egen ägglossning denna gången. Spännande :). Ärer bisolvon tabletter o zink ... kanske det hjälper till. Fick en spökstreck på gravtest 6- bim men testade nästa dag igen. Men då såg jag inget. Trodde faktis att jag blev gravid. Men ikke. Blev så besviken. Spänderade våran juldag med att gråta gråta o gråta.
  • Juliii86
    helnil_ skrev 2014-12-30 22:54:19 följande:

Gud vad märkligt detta med äl är.. Min gynekolog såg klart och tydligt att jag inte skulle få någon ägglossning på min dubbelkur. Hur kan hon vara så säker om det är så att man kan få sen ägglossning? Förvirrande.. Lustigt att du fick utslag på testet! Det är lika bra och ligga på så hoppas vi att blodprovet visar att du haft äl. :) jag känner precis som du, man står bara och stampar! Allt tar sån tid.. Jag har ju inte lyckats få äl men vi får se på trippelkuren nu om det funkat :/

Ja, det är det.. väldigt märkligt. Vet faktiskt hur mycket dom kan vara säker på att det kan bli ÄL eller inte. Sa hon varför det inte blev någon ÄL på din dubbelkur? 
    Ja vi försökte det igår men vi fick inte till det hela vägen :( Vart lite ledsen över besöket och sen att vi inte fick till det igår och det slutade med att jag grät men idag ska vi se till att det blir av.. om det går. Vill inte heller pressa honom för mycket. Går det så går det. Idag tog jag ett till ÄL test från testlagrets och fick positiv idag. Konstigt.

Ja visst känns det så! Man kämpar och gör allt vad man kan för att det ska gå vägen men någon vacker dag ska vi alla lyckas plussa.
    Håller tummarna på att trippelkuren fungerar bättre =)
    Gweny skrev 2014-12-31 01:17:06 följande:
    ägglossning är verkligen en gåta...
    När jag var sist hos min gyn, så såg hon ingen äl på gång, och det stämde sen tyvärr.

Jag använder inte äl-tester längre, för har man PCO så kan dem vara vilseledande. Kan ge utslag, fast själva ägget inte riktigt släppte...
    Ja jag har också hört och läst om man har PCO kan det ge falsk positiv utslag på äl test så det kan ju möjligtvis vara så för mig också.

Ok, vad tråkigt att det inte blev någon ÄL =( Hoppas att nästa kur blir bättre.

Jaha ok. Jag använder ÄL tester för att det var läkarens förslag annars är han noga med att säga till sina patienter att inte testa.

Jag får se vad detta leder till =/ Hoppas på bra ialla fall.
  • helnil_

Fy vad jobbigt :( konstigt att läkaren ändå inte skrev ut, det borde väl komma in snart? Eller skulle det dröja länge?

omarosa87 skrev 2014-12-31 07:17:05 följande:

Läkaren skrev att det är slut överallt. Så hon skrev inte änns ut tabletter till mig. Kanske lika väl att kroppen vilar en månad. Hade tunn slemhinna på andra kuren. Kanske blir bra med en pause. Har hört att pergo sitter kvar en månad. Är faktis nyfiken om att jag får egen ägglossning denna gången. Spännande :). Ärer bisolvon tabletter o zink ... kanske det hjälper till. Fick en spökstreck på gravtest 6- bim men testade nästa dag igen. Men då såg jag inget. Trodde faktis att jag blev gravid. Men ikke. Blev så besviken. Spänderade våran juldag med att gråta gråta o gråta.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?