• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • helnil_

Imorgon är jag på cd 35 och eftersom ingen mens kommer i vanlig ordning så skall jag börja med provera igen. Då kommer jag att få mens i mellandagarna så måste ringa gyn imorgon och kolla om de har öppet eller hur jag ska göra. Om jag måste vänta med att börja ifall de har stängt. Så runt 8-9 januari borde jag kunna göra ett nytt besök på gyn för att se om trippelkur fungerat. Har inga stora förhoppningar. Jag har mycket ägg men de växer inte. Om det inte fungerar så blir jag remitterad till större sjukhus i närheten för att fortsatta utredningen.

• Lillyros

Usch va jobbigt detta är! Å mitt uppe i julen å allt!

Är på cd 10 här på 3e enkelkuren! I januari väntar besök på privat klinik! Orkar inte vänta mer, går otroligt mycke snabbare privat, plus att de känns mer som att de VILL hjälpa! Kostar ju endel...men efter nu 2 år får de göra det!

Jag har en vän som har de som du...måste vara frustrerande! Själv har man ju mens iaf!

Kram

helnil_ skrev 2014-12-14 11:23:58 följande:

Imorgon är jag på cd 35 och eftersom ingen mens kommer i vanlig ordning så skall jag börja med provera igen. Då kommer jag att få mens i mellandagarna så måste ringa gyn imorgon och kolla om de har öppet eller hur jag ska göra. Om jag måste vänta med att börja ifall de har stängt. Så runt 8-9 januari borde jag kunna göra ett nytt besök på gyn för att se om trippelkur fungerat. Har inga stora förhoppningar. Jag har mycket ägg men de växer inte. Om det inte fungerar så blir jag remitterad till större sjukhus i närheten för att fortsatta utredningen.

• Juliii86
    helnil_ skrev 2014-12-14 11:23:58 följande:

hoppas att trippelkuren hjälper på traven!
    Jag har också ätit provera nu eftersom jag inte fick någon ägglossning av pergotime så han tyckte det var bättre att ta provera så man vet säkert när mensen kommer igång. Hade fått bruna flytningar men inte riktigt mens. Tycker det är frustrerande att mensen inte kommer igång..det har nu gått en vecka sedan jag åt sista tabletten av provera så jag hoppas den kommer snart annars får jag höra av mig till läkaren igen. Provera har ju alltid fungerat för mig så vet faktiskt inte varför den strular nu.
  • Gweny

Skulle hämta ut ny kur igår, men dem hade slut! Hon sa..konstigt vi brukar ha. Sen titta hon.... slut hos leverantören! Så dröjer lite. Men fanns 1 förpackning på ett annat ställe. Fick lite panik! Vill ju inte behöva missa en månad till.

• Solros78
    Gweny skrev 2014-12-17 10:18:48 följande:

Skulle hämta ut ny kur igår, men dem hade slut! Hon sa..konstigt vi brukar ha. Sen titta hon.... slut hos leverantören! Så dröjer lite. Men fanns 1 förpackning på ett annat ställe. Fick lite panik! Vill ju inte behöva missa en månad till.

Oj vad stressande! Men tur att det fanns till slut. Jag kabske borde hämta ut i god tid, jag ska nog äta nästa kur runt nyår.
  • helnil_

Oj! Tur att du fick tag på en förpackning, populär produkt? Jag hämtade ut tre kartonger för någon vecka sen.

• Lillyros

Så blev de för mig på första kuren...fick vänta en månad! Tur dom hade!

Är på cd 13 idag...denna eviga väntaaaaaan!

• Gweny

Nu är prinsessan Madeleine gravid, igen!! Jaha...hon hinner alltså få 2 barn, under tiden vi försökt och inte fått någon... Så kan det vara... suck.

• Solros78

Jag skulle också hämta ut igår, det var typ slut överallt i Sthlms innerstad. Men flera apotek ute i förorten där vi bor hade hemma. Så nu har jag hämtat ut två omgångar på en gång.
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-12-19 13:11:42 följande:

Nu är prinsessan Madeleine gravid, igen!! Jaha...hon hinner alltså få 2 barn, under tiden vi försökt och inte fått någon... Så kan det vara... suck.

Jag undrar så vad Victoria känner. De hade ju med all sannolikhet väldigt gärna haft en tvåa nu eller på väg. Men nu får lillsyrran flera supersnabbt.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?