Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Nu är jag så glad för jag fick min mens i torsdags sedan tänkte jag nu kanske sjukhuset är stängt och då har jag missat min chans att äta pergotime denna månad men så lyckligtvis ringde läkaren idag. Nu har vi bokat tid för VUL den 29. Han frågade mig om jag hade hämtat ut pergotime och det hade jag. Som tur var för det verkar som att här har dom också slut. De vet inte riktigt när det ska börja komma in fler pergotime. Det är ju inte första gången det händer att det tar slut så man får verkligen ha tur. Jag brukar köpa pergotime först när läkaren skriver ut recept för att inte råka ut för sånt här.
Tråkigt bara för dom som inte hann hämta ut 
Vad tror ni, om man äter provera så skall man ju äta 10 dagar och sen brukar mensen komma ca 4 dagar efter. Nu har jag ätit provera i 5 dagar och börjar få bruna flytningar. Ska man sluta äta provera om mensen kommer mitt i kuren? Kan ju inte ringa gyn förrän på mån..
Jag åt en kur innan jag åt min senaste kur i september och när jag hade ätit provera i ca 7-8 dagar fick jag bruna flytningar, ringde gyn och då sa hon att är det bara bruna flytningar skulle jag fortsätta med provera men om det börjar blöda rött blod skulle jag sluta med provera och räkna den dagen som cd1 och sen starta med pergotime på cd5. Lycka till!!!
Tack, det låter rimligt! :)
Jag åt en kur innan jag åt min senaste kur i september och när jag hade ätit provera i ca 7-8 dagar fick jag bruna flytningar, ringde gyn och då sa hon att är det bara bruna flytningar skulle jag fortsätta med provera men om det börjar blöda rött blod skulle jag sluta med provera och räkna den dagen som cd1 och sen starta med pergotime på cd5. Lycka till!!!
Någon som har fått smärtor kring äl?
Har haft super ont i typ 3dagar! Fick positivt äl test idag! Mått lite illa och vart gasig och trög i magen....kan smärtorna vara överstimulering? Får ju inget vul på enkelkuren!
Jag hade väldiga smärtor runt ägglossning båda mina kurer, det höll i sig ca 1 vecka totalt och värken släppte väl egentligen inte helt förrän ägget släppt, jag fick ägglossning på båda mina kurer och endast ett ägg/kur så det behöver inte vara ett tecken på överstimulering. Lycka till!!!
Ok, känns ju lite oroligt! Fick gå dubbelvikt på Ica och handla idag:/ hoppas nu...myst 4 dagar i rad...förhoppningsvis imorgon oxå! Snälla tomten:)!!!!!
Jag hade väldiga smärtor runt ägglossning båda mina kurer, det höll i sig ca 1 vecka totalt och värken släppte väl egentligen inte helt förrän ägget släppt, jag fick ägglossning på båda mina kurer och endast ett ägg/kur så det behöver inte vara ett tecken på överstimulering. Lycka till!!!
Jag hade också väldigt mycket ägglossningssmärtor!
Någon som har fått smärtor kring äl?
Har haft super ont i typ 3dagar! Fick positivt äl test idag! Mått lite illa och vart gasig och trög i magen....kan smärtorna vara överstimulering? Får ju inget vul på enkelkuren!
Har du någon bra fakta på det? Varför de blir så?
Jag hade också väldigt mycket ägglossningssmärtor!
Ingen aning! Äggstockarna jobbar väl på som bara den :)
Har du någon bra fakta på det? Varför de blir så?