• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • helnil_

Nej min gynekolog kan inte svara på varför jag inte får ägglossning.. Men har hört att en del behöver trippelkur för att det ska fungera. Det får jag veta på måndag.. Nervös inför det besöket!

Hoppas ni får till det idag! Men det är ju en press också, man vill ju inte äta tabletterna i onödan och sen ändå inte ha sex..

Juliii86 skrev 2014-12-31 13:31:58 följande:

Ja, det är det.. väldigt märkligt. Vet faktiskt hur mycket dom kan vara säker på att det kan bli ÄL eller inte. Sa hon varför det inte blev någon ÄL på din dubbelkur? 

Ja vi försökte det igår men vi fick inte till det hela vägen :( Vart lite ledsen över besöket och sen att vi inte fick till det igår och det slutade med att jag grät men idag ska vi se till att det blir av.. om det går. Vill inte heller pressa honom för mycket. Går det så går det. Idag tog jag ett till ÄL test från testlagrets och fick positiv idag. Konstigt.

Ja visst känns det så! Man kämpar och gör allt vad man kan för att det ska gå vägen men någon vacker dag ska vi alla lyckas plussa.

Håller tummarna på att trippelkuren fungerar bättre =)Ja jag har också hört och läst om man har PCO kan det ge falsk positiv utslag på äl test så det kan ju möjligtvis vara så för mig också.

Ok, vad tråkigt att det inte blev någon ÄL =( Hoppas att nästa kur blir bättre.

Jaha ok. Jag använder ÄL tester för att det var läkarens förslag annars är han noga med att säga till sina patienter att inte testa.

Jag får se vad detta leder till =/ Hoppas på bra ialla fall.

• Juliii86
    helnil_ skrev 2014-12-31 14:19:52 följande:

Nej min gynekolog kan inte svara på varför jag inte får ägglossning.. Men har hört att en del behöver trippelkur för att det ska fungera. Det får jag veta på måndag.. Nervös inför det besöket!

Hoppas ni får till det idag! Men det är ju en press också, man vill ju inte äta tabletterna i onödan och sen ändå inte ha sex..

Ok, förstår att du nervös, hoppas att hon ger dig ett bra svar.

Ja det hoppas jag också att det blir idag. Hoppas hoppas!
  • Gweny
    helnil_ skrev 2014-12-31 14:19:52 följande:

Hoppas besöket går bra! Har också hört om dem som behövt trippel och det då kommit igång!
  • Sophie16

Hej mina vänner. Det var 2 mnd sedan jag skrev sist. Vi blev hänvisade till offentlig IVF. Jag tog kontakt med privat fertilitetsklinik. Alla läkare är ju gynekologer, men dem som fördjupar sig ytterligare i fertilitetsfrågor är experterna. Jag har hört med olika gynekologer o det verkar som dom faktsikt inte kan det här med infertlitet så bra, varav en av dem erkände det för mig. 

Min nya läkare var helt kanon (jag trodde den förra var Gud men så fel man kunde ha) Han såg 11 st äggblåsor på min högra äggstocke, bara 2 av dem var normala. resten var rester från tidigare kurer. han frågade mig hur ofta jag har paus mellan varje pergotme kur. JAg har ju tagit dem månad efter månad sedan september (då den här tråden startade) !!! Min livmoder hade blivit för tunn av pergotime. Eftersom jag redan hade tagit färdig min kur fortsatte vi utan paus. jag fick ägglossningsprutor, progesteron o östrogen. Väntan var för jävlig. Mensen kom ändå... Nu är jag helt förtvivlad igen... skall spola mina äggledare (märkligt att det inte hade blivit gjort hos min förra gyn) sen ska jag starta med nässpray i slutet av månaden. Vi kommer att köra privat IVF. 

Jag var tvungen att ta en paus från tråden o famijeliv, jag blev besatt... jag är besatt fortfarande... :/

jag tycker det är så jäkla orättvist att vissa inte kan bli med barn.. sen finns den såna narkomaner o olämpliga mödrar som föder stup i kvarten... 

Jag ville bara dela med min historia... så tjejer ! tänk på att ta paus mellan pergotime kurerna! äggstockarna för inte vila, gamla ägg som inte har lossnat ligger kvar, livmodern blir tunn så du måste få 2 st tilläggs hormoner för bygga upp väggen... säger inte att det kommer att hända alla... men ta upp det med era behandlande läkare... min fertilitetsdoktor skakade bara på huvudet... :/

• Gweny
    Armin15 skrev 2015-01-02 22:09:17 följande:

Hej mina vänner. Det var 2 mnd sedan jag skrev sist. Vi blev hänvisade till offentlig IVF. Jag tog kontakt med privat fertilitetsklinik. Alla läkare är ju gynekologer, men dem som fördjupar sig ytterligare i fertilitetsfrågor är experterna. Jag har hört med olika gynekologer o det verkar som dom faktsikt inte kan det här med infertlitet så bra, varav en av dem erkände det för mig. 

Min nya läkare var helt kanon (jag trodde den förra var Gud men så fel man kunde ha) Han såg 11 st äggblåsor på min högra äggstocke, bara 2 av dem var normala. resten var rester från tidigare kurer. han frågade mig hur ofta jag har paus mellan varje pergotme kur. JAg har ju tagit dem månad efter månad sedan september (då den här tråden startade) !!! Min livmoder hade blivit för tunn av pergotime. Eftersom jag redan hade tagit färdig min kur fortsatte vi utan paus. jag fick ägglossningsprutor, progesteron o östrogen. Väntan var för jävlig. Mensen kom ändå... Nu är jag helt förtvivlad igen... skall spola mina äggledare (märkligt att det inte hade blivit gjort hos min förra gyn) sen ska jag starta med nässpray i slutet av månaden. Vi kommer att köra privat IVF. 

Jag var tvungen att ta en paus från tråden o famijeliv, jag blev besatt... jag är besatt fortfarande... :/

jag tycker det är så jäkla orättvist att vissa inte kan bli med barn.. sen finns den såna narkomaner o olämpliga mödrar som föder stup i kvarten... 

Jag ville bara dela med min historia... så tjejer ! tänk på att ta paus mellan pergotime kurerna! äggstockarna för inte vila, gamla ägg som inte har lossnat ligger kvar, livmodern blir tunn så du måste få 2 st tilläggs hormoner för bygga upp väggen... säger inte att det kommer att hända alla... men ta upp det med era behandlande läkare... min fertilitetsdoktor skakade bara på huvudet... :/

Jo också läst om andra som berättat liknande. Så är skrämmande att läkarna säger så olika! Sen även att visst pergo kan ge äl, men kan ju tyvärr vara ett icke dugligt som släpps.

Suck! Varför så svårt detta....

Haft 1 månads paus, nu har jag tagit det igen och verkar som äl är på ingång.
  • omarosa87
    Gweny skrev 2015-01-02 23:39:36 följande:

Jo också läst om andra som berättat liknande. Så är skrämmande att läkarna säger så olika! Sen även att visst pergo kan ge äl, men kan ju tyvärr vara ett icke dugligt som släpps.

Suck! Varför så svårt detta....

Haft 1 månads paus, nu har jag tagit det igen och verkar som äl är på ingång.

Hej gweny.

Min läkare siger ingenting om att ta en paus mellan pergotime kurer. Har tagit två kurer. Har 4 kvar. Blir inget denna månad för att pergo är slut överallt. Andra kuren fick jag en tunn slemhinna på dag 10 var den 5 mm. Ringde o pratade med dom på gyn om att finns det någon tablett som man kan äta som gör att slemhinnan tjocknar till. Dom vet inte om det finns något sånt. Dom typ kliar sig på huvudet. Kom igen liksom. Hur kan dom vara så dumma. Varför siger alla läkare olika? Om min slemhinna blir tunn av pergon. Varför gör dom något åt det? Om jag äter pergo 4 kurer till och har tunn slemhinna ... då blir det därför jag ej blir gravid. Sa även detta till dom. Hon sa bara öööööööö....

Idioter.
  • helnil_

Skönt att du nu äntligen fått träffa en läkare med rätt kompetens! Jag har tagit min tredje kur och har läst någonstans att tre är Max sen vill de att man vilar. Jag hoppas att denna funkar men om inte så hoppas jag att även jag blir remitterad så att jag får komma till dem som kan detta ordentligt. Helt galet hur olika det är! Jag ska ta upp detta med tunn slemhinna på mitt besök på måndag. Kämpa på Armin!

Armin15 skrev 2015-01-02 22:09:17 följande:

• Gweny

Jag tänker ta 3 kurer nu i rad, sen blir det paus igen. Tror det kan vara skönt för kroppen innan alla hormoner med ivf. (Som vi står i kö för)

• Sophie16

Är du säker på att dem förstod din fråga ?

Det är ju hur vanligt som helst. Prata Mede åkaren istället. Man får östrogen. Men oxå progesteron efter ägglossningen.

omarosa87 skrev 2015-01-03 06:02:07 följande:

Hej gweny.

Min läkare siger ingenting om att ta en paus mellan pergotime kurer. Har tagit två kurer. Har 4 kvar. Blir inget denna månad för att pergo är slut överallt. Andra kuren fick jag en tunn slemhinna på dag 10 var den 5 mm. Ringde o pratade med dom på gyn om att finns det någon tablett som man kan äta som gör att slemhinnan tjocknar till. Dom vet inte om det finns något sånt. Dom typ kliar sig på huvudet. Kom igen liksom. Hur kan dom vara så dumma. Varför siger alla läkare olika? Om min slemhinna blir tunn av pergon. Varför gör dom något åt det? Om jag äter pergo 4 kurer till och har tunn slemhinna ... då blir det därför jag ej blir gravid. Sa även detta till dom. Hon sa bara öööööööö....

Idioter.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?