Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Nu får det räcka med ÄL tester hehe. Har testat nu varje dag fram tills idag så nu får det vara nog. Jag fick positiv ÄL-test på dag 13 (enligt läkaren såg han ingen ÄL som var på g) då fortsatte jag testa mig och fick igen på dag 17. Får se nu då om vi lyckats pricka rätt.
Har inte riktigt så ömma äggstockar som jag har fått förut med pergo...känns bara lite ömt. BIM blir den 17 januari.
Armin15: Vad roligt att höra att du fått en så bra läkare. Håller tummarna för dig nu att ni lyckas få till det.
Vad är egentligen symptomen för PCO? Jag har inte fått någon "diagnos" på mitt problem och min läkare har sagt att jag inte har pco, mycket tror jag eftersom jag inte har hormonrubbningar enligt brodprov. Måste man ha det eller finns det andra symptom? Jag är inte överviktig, däremot tycker jag själv att jag fått mer mörka hår de senaste åren vilket jag hört är ett tecken., det låter på de flesta som inte har ägglossning att de får diagnosen pco. Vad säger ni?
Vad är egentligen symptomen för PCO? Jag har inte fått någon "diagnos" på mitt problem och min läkare har sagt att jag inte har pco, mycket tror jag eftersom jag inte har hormonrubbningar enligt brodprov. Måste man ha det eller finns det andra symptom? Jag är inte överviktig, däremot tycker jag själv att jag fått mer mörka hår de senaste åren vilket jag hört är ett tecken., det låter på de flesta som inte har ägglossning att de får diagnosen pco. Vad säger ni?
Är du säker på att dem förstod din fråga ?
Det är ju hur vanligt som helst. Prata Mede åkaren istället. Man får östrogen. Men oxå progesteron efter ägglossningen.
Jaha igår var jag på gyn och fick nedslående besked. Trippelkur har inte funkat och hon tycker inte att jag ska fortsätta med tanke på de biverkningar jag har. Nu får jag remiss till ivf i Falun för fortsatta försök till egen ägglossning men med starkare preparat i form av sprutor. Kändes som att jag sjönk ner i ett stort svart hål. Det känns bra att få komma till ivfkliniken då de är experter men samtidigt hade jag önskat av hela mitt hjärta att slippa allt detta. Väntetid 1-3 månader, hoppas jag får komma dit snabbt. Hur går det för er andra?
Jaha igår var jag på gyn och fick nedslående besked. Trippelkur har inte funkat och hon tycker inte att jag ska fortsätta med tanke på de biverkningar jag har. Nu får jag remiss till ivf i Falun för fortsatta försök till egen ägglossning men med starkare preparat i form av sprutor. Kändes som att jag sjönk ner i ett stort svart hål. Det känns bra att få komma till ivfkliniken då de är experter men samtidigt hade jag önskat av hela mitt hjärta att slippa allt detta. Väntetid 1-3 månader, hoppas jag får komma dit snabbt. Hur går det för er andra?
Förstår att du känner dig besviken men jag tror att det kommer hjälpa er. Styrke kramar!
Vul idag, blåsa på 14 mm på dag 12. Så det verkar ju bra, förmodligen äl i helgen/måndag. Slemhinnan såg bra ut också.
Sen ska jag köra varannan månad med pergo nu kommande kurer, jag är på nr fyra av sex kurer. Sen vete sjutton om det är så att vi måste ge upp, läkaren var tveksam till att fortsätta med pergo eller annan medicinering...
Hade bra prover på äl på december kuren...men ingen bebis:( nu blir det vila tills vi ska göra ny utredning i mars!
Det armin15 skriver känns som mig! Jag tror de fastnar på mig och att en spolning behövs! Min gyn läkare är dock super dålig och jag får själv komma med alla förslag på behandling! Suck!