Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Det här kanske låter konstigt. Jag är ny i FL ( precis förstått vad förkortningen betyder
Jag lärde mig att "citera" är det samma svara för mindre än 1 v sen... Det här är min första o enda tråd jag följer; för den tillsvarvar det jag söker efter. (Kom gärna med förslag om Ni har andra trådar ni rekommenderar)
Jag är så glad att jag har skaffat mig ett konto här o att jag är med i tråden. Jag känner mig längre inte ensam. Det känns så skönt att kunna dela med tankar med andra som är i samma båt ! Jag delar mer av mina tankar med er än med mina "riktiga" vänner.... Jag hoppas på att alla vi blir gravida så vi kan träffas som mamma grupp i framtiden !
Jag hoppas att fler av Er får ett positivt gravidtest så jag också kan få upp hoppet ! Varje + grav test - ett nytt hopp för oss andra i tråden som sitter i samma båt !
För Er som är nya. Välkomna! Jag o min man har försökt i över 1 år. Aldrig blivit gravid . Inte en endaste "snesteg/misstag" när man har varit ung o dum. Har han heller inga barn.
Jag är 29. Han 33. Jag har haft stora problem med oregelmässig menstruation.
Jag är bara glad att jag inte blöder längre ! Har haft oregelmässig mens sedan puberteten. Träffat över 8 gynekologer ; ingen har funnit orsaken. Alla skyller på stress. Jag har haft Perioder med utebliven mens i flera månader o andra gånger där jag blöder konstant, andra gånger har jag en cykel - dock aldrig regelmässig. Nu sista 7 månaderna hade jag sån oregelbunden mens att jag kunde blöda konstant i 21 dagar, och andra gånger blödningar som kom o gick i 6 veckor. (Det underlättade ju inte barnverksamheten o jag kände mig äcklig nedantill. Hoppet försvann !
Nu är jag glad att jag inte har blödit på 2 månader - tog min första pergotime 1 september. Enkelrum i 5 dagar. Jag har Bim på fredag men vågar absolut inte testa fören nästa onsdag. Vill inte ha ett tidigt negativ test varesig det är falskt negativt eller "äkta" negativt.
När har Ni BIM o när har ni planerat testa er ? Uppdatera gärna !
Sorry att jag skrev ett brev :-/
Kul att vi blir fler i tråden!
Har en fråga. Hur långt före äl har ni haft känningar runt äggstockarna (om ni haft det alltså)? Är på cd 14 idag och började känna en lätt värk/spänningskänsla igår kväll. Inga äl-flytningar och inget utslag på teststickorna. Kan det kännas ett tag före äl, när blåsorna växer kanske?
Knytetsmamma; Grattis än en gång, hoppas hoppas hoppas att det bara blir starkare. Ska du testa idag igen?
Gweny; Håller tummarna och hoppas att ni träffar in ÄL.
Minfey; Välkommen, visst blir man glad när man får bekräftat att man faktiskt har ÄL?
Hearts78; Jo man får ju lite mörka tankar om en del andra människor ibland. Jobbigast är det när man hör av någon att "Nej det var inte planerat, vet inte om jag egentligen vill ens" (vilket jag hörde från en arbetskollega). Jag har också en underbar man som vill precis som jag ha en liten sladdis. Däremot så har jag aldrig haft problem tidigare, fick min dotter (av misstag då jag åt Antibiotika som slog ut mini pillren) när jag var 19, fick sedan enäggstvillingar på naturlig väg, första försöket när jag var 28. Men nu har vi försökt i 2 1/2 år, därav min dubbelkur med Pergotime nu. (Är dock livrädd för att det ska bli flerbörd igen, jag var inlagd på sjukhus hela graviditeten)
Rhoddan; Hoppas hoppas hoppas :)
Såg fågeln; Välkommen!! Som frågats tidigare, vad är din story?
Armin15; Jag håller med dig, visst är det skönt att kunna ventilera och prata av sig här inne. Speciellt för mig iallafall, inte en enda vän till mig vet om vad vi går igenom. Jag har inte orkat berätta eftersom jag inte orkar med alla frågor och huvuden på sned som tycker synd om mig. Håller tummarna för ett positivt test på onsdag!!! Själv vet jag inte riktigt när jag "borde" ha BiM, men om mitt blodprov som jag ska ta cd22 visar att jag haft ÄL så börjar jag nog testa på cd28 och då blir det runt den 6 oktober. Jag hade ÄL igår (cd14) här och vi har ju myst varje dag sedan cd10, och kommer fortsätta ett tag till för att vara säkra lol.
Ha en bra dag tjejer!! ??
Har en fråga. Hur långt före äl har ni haft känningar runt äggstockarna (om ni haft det alltså)? Är på cd 14 idag och började känna en lätt värk/spänningskänsla igår kväll. Inga äl-flytningar och inget utslag på teststickorna. Kan det kännas ett tag före äl, när blåsorna växer kanske?
Dagens test, vet inte om det är så mycket starkare idag men är ju fortfarande innan BIM.

Dagens test, vet inte om det är så mycket starkare idag men är ju fortfarande innan BIM.
Välkomna alla nya! Jag har precis haft äl efter min första kur någonsin med pergo. Har två barn som kommit till utan minsta problem vilket man ju inte kan säga om en trea...
Bim är imorgon eller på torsdag, ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag tror jag, för att få det svart på vitt.
Min story är väl lite annorlunda mot vanligheterna. Jag är 23år och har 3 barn. Födda 06,08,10 jag och min "nya" gubbe har försökt i 1år. Jag gick till gyn och bad om hjälp. Dem skrev ut pergtime enkelkur. Jag ska ta andra tabletten idag. Men nu till frågan, gubben ska ta sperma prov då när jag räknat ut att jag har ÄL. Skulle ni begärt en ny tid för de provet eftersom han då inte får ha samlag 3 dagar före eller hur skulle ni gjort? Sen undrar jag för en del skriver att sex varje dag är bäst, gyn säger varannan för kvalitén på sperman är bättre då. Va ofta ska man ha sex tro?