• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-22 12:53:15 följande:
    I slutet av veckan/helgen borde min äl komma, så dags att mysa på massa. smile5.gif hög till rejält i sidan idag, så kanske på g...
    Spännande!!! Lycka till och hoppas det tar sig denna gång!!

Jag kan fortfarande inte fatta att jag är gravid igen...måste göra ett digitalt för att tro på det,
  • Minfey

Hoppar gärna in om jag får :)! Började min första kur nu för cirka 10 dagar sedan, spolade äggledarna i Fredags och det flöt igenom lite trögt i den högra, men den skall ha fri passage nu! Gjorde det positivaste ÄL-testet jag fått igår, tog bara 30 sekunder och det va så positivt det bara kan! Imorse vaknade jag av smärtan och gynekologen trodde att det var ägg som släppte! Fruktansvärt spänd på att se om det kommer ta sig :D!

• Hearts76
    Skinny Mie skrev 2014-09-22 09:03:30 följande:

Ser absolut starkare ut!! :)

Snobi; Ja man önskar nästan att man hade en liten knapp utanpå kroppen som poppar ut när ägget släpper, bara så att man vet lol.

Hearts76: Detta är ju första omgången någonsin för mig, så det är väl vetskapen om att det inte är många det funkar för den första gången som gör att jag känner mig ännu mer nere. Du måste vara så psykiskt stark som har "orkat" dig igenom tre barn med detta (och nu fjärde)!!

Kattungen; Lyckliga dig som får gå på ett VUL till för att se att de släppt, själv ska jag bara tillbaka den 30/9 (dag22) för blodprover för att då se om hormonerna visar på ÄL.

Har haft jätteont hela morgonen nu också, inser att det är precis som dagen innan mens, brukar få problem med tarmarna då också, men bara under en dag högst två. Är idag inne på tredje dagen med ont, svullen och gasig. Hoppas nånstans fortfarande att det iallafall är ÄL, hoppet är ju det sista som ger sig ;)

Jag förstår det, det är en enorm psykisk påfrestning det här. Vet inte om jag är så stark :) Men man kämpar på nåt sätt på för man vill så gärna. Vill ha stor familj, en massa barnbarn sen osv. Är gift med en helt underbar man som inget hellre vill än exakt samma sak, så på många sätt är det ju orättvist att vi som verkligen älskar, och tar hand om våra barn, har så svårt att tillverka de. Vilket rövhål som helst kan ju gå och skaffa sig några ungar liksom... Lycka till!
  • rhoddan

[quote=74039672][quote-nick]Gweny skrev 2014-09-22 12:53:15 följande:[/quote-nick]I slutet av veckan/helgen borde min äl komma, så dags att mysa på massa. hög till rejält i sidan idag, så kanske på g...[/quote

Vilken dag fick du äl sist?

Jag fick cd 16-17. Ja nu är det barnverkstan som gäller i veckan! :)

Ja här har det också varit lite hugg så nu hoppas vi!! :)

• KnytetsMamma
    Minfey skrev 2014-09-22 16:29:02 följande:
    Hoppar gärna in om jag får :)! Började min första kur nu för cirka 10 dagar sedan, spolade äggledarna i Fredags och det flöt igenom lite trögt i den högra, men den skall ha fri passage nu! Gjorde det positivaste ÄL-testet jag fått igår, tog bara 30 sekunder och det va så positivt det bara kan! Imorse vaknade jag av smärtan och gynekologen trodde att det var ägg som släppte! Fruktansvärt spänd på att se om det kommer ta sig :D!
    Välkommen!! Och vad kul att du fått positivt äl-test, då är det mysa som gäller för er nu i dagarna då :)
  • KnytetsMamma
    Såg fågeln skrev 2014-09-22 20:06:00 följande:
    Hej jag vill va med här om jag får, tog första tabletten PERGOTIME idag :)
    Välkommen!! Har ni försökt länge? Första barnet eller har ni barn sen innan?
  • Gweny
    rhoddan skrev 2014-09-22 18:46:42 följande:

[quote=74039672][quote-nick]Gweny skrev 2014-09-22 12:53:15 följande:[/quote-nick]I slutet av veckan/helgen borde min äl komma, så dags att mysa på massa. hög till rejält i sidan idag, så kanske på g...[/quote

Vilken dag fick du äl sist?

Jag fick cd 16-17. Ja nu är det barnverkstan som gäller i veckan! :)

Ja här har det också varit lite hugg så nu hoppas vi!! :)

Dag 17 för mig förra gången, men garderar och myser på några dagar innan ifall det kanske är tidigare denna gången. hoppas verkligen nu för oss.
  • Lillyros

Välkommen! Vad är din story?:)

Såg fågeln skrev 2014-09-22 21:01:11 följande:

Hej jag vill va med här om jag får, tog första tabletten PERGOTIME idag :)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?