• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Skinny Mie

Förresten, här känns det som jag håller på att förlora förståndet. Ägglossning och graviditet är allt jag kan tänka på just nu. Googlar allt och inget och förlorar hoppet mer och mer för varje sekund.

Har fortfarande ont i magen (nedre delen), men blir inte klok på om det är tarmarna eller äggledare som värker.

Har inte mycket sekret att tala om, ingen temp höjning, inga ömma bröst...ingenting. Fick en tanke förut att jag kanske inte släpper något ägg trots att man såg ett sånt fint på VUL, bröt ihop och började gråta.

Det är ju hemskt egentligen hur påverkad man är/blir av dessa situationer?

• Snobi
    Skinny Mie skrev 2014-09-22 05:40:25 följande:

Förresten, här känns det som jag håller på att förlora förståndet. Ägglossning och graviditet är allt jag kan tänka på just nu. Googlar allt och inget och förlorar hoppet mer och mer för varje sekund.

Har fortfarande ont i magen (nedre delen), men blir inte klok på om det är tarmarna eller äggledare som värker.

Har inte mycket sekret att tala om, ingen temp höjning, inga ömma bröst...ingenting. Fick en tanke förut att jag kanske inte släpper något ägg trots att man såg ett sånt fint på VUL, bröt ihop och började gråta.

Känner igen mig helt och hållet. Jag hade dessutom mer ont i magen vid mitt tidiga vul än vad jag har nu, så jag tänker att allt kanske har stannat av. Känns osannolikt att jag skulle ha sån tur att det fortsätter växa och sen släpper :(
  • Snobi
    KnytetsMamma skrev 2014-09-22 06:44:34 följande:

Tror minsann att det blivit starkare idag eller vad säger ni?

Absolut! Tror man vågar sig på ett grattis nu! Din pergostatistik måste se ganska bra ut?
  • KnytetsMamma
    Snobi skrev 2014-09-22 07:16:24 följande:
    Absolut! Tror man vågar sig på ett grattis nu! Din pergostatistik måste se ganska bra ut?
    Tackar!!! Ätit två enkelkurer och blivit gravid på båda, tyvärr slutade jag kuren i maj i ma så jag är lite orolig nu faktiskt men man måste ju utgå ifrån att allt ska gå bra.
  • Hearts76

Du är definitivt gravid, så där svaga har alla mina tester före bim varit. Hoppas det går vägen nu! Lyllos dig :)

Förstår exakt. Jag har ju redan tre Pergotime men är EXAKT lika otålig, ängslig, ledsen och besatt som de andra gångerna. Det enda man vill är att bli gravid. Knepigt.
  • Kattungen

Håller med dig helt i detta! Asjobbigt....har inte heller några symtom, och det är ju iofs skönt att slippa, men jag vill ju veta att det händer nåt!

Jag var på VUL imorse efter min första kur Pergo, och 2 (tvillingrisk!) ägg på bristningsgränsen stora syntes. Ska åter onsdag morgon och se om de släppt. Men även om jag reagerat bra på Pergo och fått fina ägg betyder ju inte det att det blir nåt...synd att man inte bara kan bestämma, nu är det dax, och så blir det ;)
  • Lillyros

Wooho! Det blir starkare! Hoppas hoppas! Och hoppas det får stanna i magen!

• Skinny Mie

Ser absolut starkare ut!! :)

Snobi; Ja man önskar nästan att man hade en liten knapp utanpå kroppen som poppar ut när ägget släpper, bara så att man vet lol.

Hearts76: Detta är ju första omgången någonsin för mig, så det är väl vetskapen om att det inte är många det funkar för den första gången som gör att jag känner mig ännu mer nere. Du måste vara så psykiskt stark som har "orkat" dig igenom tre barn med detta (och nu fjärde)!!

Kattungen; Lyckliga dig som får gå på ett VUL till för att se att de släppt, själv ska jag bara tillbaka den 30/9 (dag22) för blodprover för att då se om hormonerna visar på ÄL.

Har haft jätteont hela morgonen nu också, inser att det är precis som dagen innan mens, brukar få problem med tarmarna då också, men bara under en dag högst två. Är idag inne på tredje dagen med ont, svullen och gasig. Hoppas nånstans fortfarande att det iallafall är ÄL, hoppet är ju det sista som ger sig ;)
  • Gweny

I slutet av veckan/helgen borde min äl komma, så dags att mysa på massa. hög till rejält i sidan idag, så kanske på g...

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?