• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Minfey

Idag var ÄL-testet blankt igen! Så smärtan igår va defitinitivt ÄL! Så spännande och hoppas att vi prickat in det nu, är en liten testoman och har RFSU's testa tidigt så tänkte ge det ett försök om 10 dagar och se ^^ Längtar sååå efter en liten och lillebror/lillasyster till dottern som snart är 2! Problemet har egentligen inte varit att ÄL uteblir utan att den kommer så sent att ägget inte hinner färsta, även att högra äggledaren va lite blockerad! Nu när allt är spolat och ÄL kom tidigt på dag 15 känns det äntligen som att lite hopp kommit! :D

• KnytetsMamma
    Minfey skrev 2014-09-23 11:27:56 följande:
    Idag var ÄL-testet blankt igen! Så smärtan igår va defitinitivt ÄL! Så spännande och hoppas att vi prickat in det nu, är en liten testoman och har RFSU's testa tidigt så tänkte ge det ett försök om 10 dagar och se ^^ Längtar sååå efter en liten och lillebror/lillasyster till dottern som snart är 2! Problemet har egentligen inte varit att ÄL uteblir utan att den kommer så sent att ägget inte hinner färsta, även att högra äggledaren va lite blockerad! Nu när allt är spolat och ÄL kom tidigt på dag 15 känns det äntligen som att lite hopp kommit! :D
    Åh, spännande!!! hoppas att det tar sig och att du får positiva besked om 10 dagar :) själv är jag tydligen gravid igen, vågar dock inte tro på det då strecket var så svagt men ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag och hoppas på att få "gravid" där. Vår dotter är 2 år och 3 månader och kommer, om allt går vägen, vara nästan precis 3 år när syskon kommer. Fick ju ma i juli efter min första kur pergotime så jag är väldigt orolig att det ska sluta på samma sätt, kommer be om ett tidigt vul.
  • Solros78
    Såg fågeln skrev 2014-09-23 10:54:28 följande:

Min story är väl lite annorlunda mot vanligheterna. Jag är 23år och har 3 barn. Födda 06,08,10 jag och min "nya" gubbe har försökt i 1år. Jag gick till gyn och bad om hjälp. Dem skrev ut pergtime enkelkur. Jag ska ta andra tabletten idag. Men nu till frågan, gubben ska ta sperma prov då när jag räknat ut att jag har ÄL. Skulle ni begärt en ny tid för de provet eftersom han då inte får ha samlag 3 dagar före eller hur skulle ni gjort? Sen undrar jag för en del skriver att sex varje dag är bäst, gyn säger varannan för kvalitén på sperman är bättre då. Va ofta ska man ha sex tro?

Läste jag rätt? Fick du barn när du var 15, 17 och 19 år? Har du inte haft äl alls eller oregelbunden nu?
  • Mlie

Ojojoj, här händer det mycket! Blev mycket att läsa ikapp!

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

• Gweny

Välkommen ni nya!

Mycket som skrivs, skoj! håller tummarna för alla som är i startgropen och ni som är nära BIM.

själv så inväntar jag äl, inte känt av mer, är på dag 11 idag. Hade äl på 17 förra gången.

• Lillyros

Jag kan hålla med dig om sexet! Har inte alltid lusten där...men måste ju typ ändå! Å har man väl kommit igång brukar de ju va rätt trevligt:) men jag tycker det är lite fabrik!

Mlie skrev 2014-09-23 14:07:01 följande:

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

• Gweny

Spännande, hoppas du får ett fint plus om några dagar.

jo detta med spontant och roligt sex är inte riktigt detsamma nu när man försökt i x antal månader och inget händer. Vi har även problem med att min sambo får prestationsångest ibland, det är väldigt frustrerande. Är ju tillräckligt med problem för övrigt liksom.
  • Mlie
    Lillyros skrev 2014-09-23 15:52:25 följande:

Jag kan hålla med dig om sexet! Har inte alltid lusten där...men måste ju typ ändå! Å har man väl kommit igång brukar de ju va rätt trevligt:) men jag tycker det är lite fabrik!

Jovisst är det trevligt när man väl kommer igång, :) men det blir lite fabriksvarning emellanåt. Min man är väldigt nöjd i alla fall och jag är lite lite smått glad över att få en paus nu till BIM. ;)
  • rhoddan
    Gweny skrev 2014-09-23 15:46:29 följande:

Välkommen ni nya!

Mycket som skrivs, skoj! håller tummarna för alla som är i startgropen och ni som är nära BIM.

själv så inväntar jag äl, inte känt av mer, är på dag 11 idag. Hade äl på 17 förra gången.

Var inte du en dag efter mig? Eller tar du 5 tabletter med start cd 3 ? Jag är på dag 10 idag om jag inte har räknat helt fel ;P
  • rhoddan

Jag håller också med er alla om sexet. Det blir inte alls spontant eller speciellt romantiskt. Men än så länge går det bra för oss :) Gör ni andra något för att krydda" det lite? Vi försöker göra det lite mysigt innan iaf men d är inte alltid att tiden finns för det.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?