• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Snobi

Andra dagen med känningar i magen, men ingen glad gubbe på testet. Tycker jag börjar bli öm i brösten också och blir direkt orolig för att jag ska ha missat stegringen.. Suck.

Vårt stora problem är att min sambo jobbar borta mån-tors, därav nojan. Nästa månad kommer han vara hemma så då blir det lättare att få till det regelbundet. Enda fördelen nu är väl att vi hinner sakna varandra och inte blir "less" på sex. Annars känner jag igen hur tråkigt det blir med den där pressen.

• Lillyros

Vi köpte faktiskt lite sexleksaker...men dom ligger mest och dammar;) men om pressen blir för stor (då oftast hos killen) kan de ju va bra att ha något lite extra:)

rhoddan skrev 2014-09-23 16:52:48 följande:

Jag håller också med er alla om sexet. Det blir inte alls spontant eller speciellt romantiskt. Men än så länge går det bra för oss :) Gör ni andra något för att krydda" det lite? Vi försöker göra det lite mysigt innan iaf men d är inte alltid att tiden finns för det.

• Solros78
    Mlie skrev 2014-09-23 14:07:01 följande:

Ojojoj, här händer det mycket! Blev mycket att läsa ikapp!

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

Sexet är väldigt mycket fabrik. Vissa dagar blir det verkligen bara samlag, medan andra gånger försöker vi åtminstone göra det lite bättre. Att ha hållit på så här i 1.5 år dödar verkligen sexlivet.

När vi ska ha måstesex och inte alls är sugna tar vi det helst direkt när barnen lagt sig för att ha det gjort istället för att vänta tills vi lägger oss, men äldsta somnar inte så snabbt och kommer upp igen ibland så vi kan inte köra i vårt sovrum. Så i fredags låste vi in oss i badrummet och körde förspel i duschen, det var klar krydda.
  • Sophie16
    Skinny Mie skrev 2014-09-22 05:40:25 följande:

Förresten, här känns det som jag håller på att förlora förståndet. Ägglossning och graviditet är allt jag kan tänka på just nu. Googlar allt och inget och förlorar hoppet mer och mer för varje sekund.

Har fortfarande ont i magen (nedre delen), men blir inte klok på om det är tarmarna eller äggledare som värker.

Har inte mycket sekret att tala om, ingen temp höjning, inga ömma bröst...ingenting. Fick en tanke förut att jag kanske inte släpper något ägg trots att man såg ett sånt fint på VUL, bröt ihop och började gråta.

Det är ju hemskt egentligen hur påverkad man är/blir av dessa situationer?

Styrkekramar till dig! känner precis likadant
  • Sophie16
    Såg fågeln skrev 2014-09-23 10:54:28 följande:

Min story är väl lite annorlunda mot vanligheterna. Jag är 23år och har 3 barn. Födda 06,08,10 jag och min "nya" gubbe har försökt i 1år. Jag gick till gyn och bad om hjälp. Dem skrev ut pergtime enkelkur. Jag ska ta andra tabletten idag. Men nu till frågan, gubben ska ta sperma prov då när jag räknat ut att jag har ÄL. Skulle ni begärt en ny tid för de provet eftersom han då inte får ha samlag 3 dagar före eller hur skulle ni gjort? Sen undrar jag för en del skriver att sex varje dag är bäst, gyn säger varannan för kvalitén på sperman är bättre då. Va ofta ska man ha sex tro?

jag hade ringt o flyttat på hans tid. hade också förklarat varför :) du behöver alla hans soldater nu ... dela inte med dig dem med laboratoriet :)
  • Sophie16

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

både jag o min man är trötta att producera... han er ju mer sliten än jag... för jag behöver hans soldater... Det r inte ovanligt att han får prestationsångest.
  • Sophie16

både jag o min man är trötta att producera... han er ju mer sliten än jag... för jag behöver hans soldater... Det r inte ovanligt att han får prestationsångest.
  • Mlie

I vårt förhållande är det nog mest jag som har prestationsångest. Sista dagen orkade jag verkligen inte. Även om min man är mer på hugget än vad jag är så erkände till och med han att han var less på det nu. Hoppas på ett plus om två veckor så man kan på andas ut lite. :)

• Skinny Mie

Det jobbigaste för oss är nog inte sexet i sig, utan det faktum att man blir ganska begränsad i vad man kan göra. Vi har ett väldigt aktivt sexliv i vanliga fall. Missionären är bra men ack så tråkig lol.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?