Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!
Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.
Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!
Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!
Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!
Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.
Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!
Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!
Hej så kul med så många fler i tråden nu!
Jag börjar bli skengravid igen. Blir alltid det när jag hoppas lite extra omöjligt att känna symptomer så tidigt ; jag vet ju det. Men är observant på var enda liten tecken som ska tyda på graviditet ... Det kan vara gaser i tarmarna men mitt sinne uppfattar att dem som livmodern gör sig i ordning för det planterade ägget. . När ett rap är på G misstolkar jag det för illamående den lilla sekunden. Hahaha så patetiskt :-/ men så jobbigt har vi som aldrig har varit gravida o inte har blekaste aning om hur det ska kännas.
Men har absolut inga förväntningar.; (försöker intala mig själv det iaf ) men har hoppet uppe trots många negativa grav tester o blir alltid lika ledsen när tant röd kommer.
Vi får hålla tummarna för oss alla.
Jag kommer ta mitt första grav test 1 oktober om inte tant röd hälsar på innan så klart. Uppdaterar er när september är slut.
Läste gamla inlägg här på FL, hittade denna lista, som var sammangjord i en tråd här och av medlemmar på FL. Lite intressant så.
Vilken Pergotime-kur man lyckades uppnå graviditet med hjälp av Pergotime:
Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
Kur 1: 31,3% (36 st)
Kur 2: 25,2% (29 st)
Kur 3: 20,9 % (24 /st)
Kur 4: 12,2% (14 st)
Kur 5: 3,5% (4 st)
Kur 6: 2,6% (3 st)
Kur 7: 1,7% (2 st)
Kur 8: 1,7% (2 st)
Kur 9: 0% (0 st)
Kur 10: 1,7% (2 st)
Detta innebär att 77,4% lyckades bli gravida på någon av dom första 3 kurerna. Att lyckas efter kur 6 är enligt denna listan endast en chans på 5,2%.
Av dessa graviditeter resulterade tyvärr 10,4% i MF eller MA.
Jisses vilken aktivitet:) jag hänger inte med;)
Tror jag kan ha äl nu...känns lite i brösten! Men som sagt har de ju inte resulterat i nån graviditet trots symptom de senaste 1 1/2 året...så har inga förhoppningar innan jag börjar min första kur nu i slutet på månaden!
Många skriver om vul och äggblåsor osv...har inget sånt inbokat! Får man be om det själv?