• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Skinny Mie
    Solros78 skrev 2014-09-19 08:51:07 följande:

Tack för bra info om Medicinen, då är eeninget för mig då jag har egen äl och är över 35 år.

Jag tycker nog ni ska köra med sex med fokus nu i helgen, men testar du med ältester själv också?

Nej jag tänkte att ÄL tester bara stressar mig ännu mer så vi kör med sex varje dag istället ;) jag tar temp varje morgon däremot.

Hade en hemsk huvudvärk igår samt ont i magen och korsryggen, nu idag har jag lätt huvudvärk och känsla av förstoppning (sorry för TMI lol).

Igår försökte jag också kolla ev ÄL sekret, men när man har sex varje dag är det liksom svårt att veta vad som är ÄL och vad som är sperma (sorry igen). Det blev en lång "brygga" mellan fingrarna, testade också att lägga det i vatten eftersom jag läste nånstans att sperma och vanligt sekret löser upp sig i vatten men att ÄL sekret inte gör det. Detta löste inte upp sig utan blev mer vitt och trådigt...

Imorse bkev det dumt med tempen, först hade jag normal (36,6) temp, men av någon anledning tog jag om den direkt därpå och då var den 36,9 så nu vet jag inte om jag kan räkna den som temp stegring eller inte?

Som sagt förlåt om det blev för mycket information, men behövde ventilera.
  • KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-09-20 08:20:27 följande:
    Hej!
    Varför får ni inte ivf? Om min kur inte funkar nu får vi ivf! Är nog samma för mig att de ska boostas lite:) få igång kroppen liksom:)
    Jag tror att man inte får IVF om man redan har barn tillsammans. Har jag fel?
  • Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-20 11:04:00 följande:
    Nej, du har rätt, så är det. Man måste isåfall betala själv.
  • Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-09-20 08:27:08 följande:
    Nej jag tänkte att ÄL tester bara stressar mig ännu mer så vi kör med sex varje dag istället ;) jag tar temp varje morgon däremot.

Hade en hemsk huvudvärk igår samt ont i magen och korsryggen, nu idag har jag lätt huvudvärk och känsla av förstoppning (sorry för TMI lol).

Igår försökte jag också kolla ev ÄL sekret, men när man har sex varje dag är det liksom svårt att veta vad som är ÄL och vad som är sperma (sorry igen). Det blev en lång "brygga" mellan fingrarna, testade också att lägga det i vatten eftersom jag läste nånstans att sperma och vanligt sekret löser upp sig i vatten men att ÄL sekret inte gör det. Detta löste inte upp sig utan blev mer vitt och trådigt...

Imorse bkev det dumt med tempen, först hade jag normal (36,6) temp, men av någon anledning tog jag om den direkt därpå och då var den 36,9 så nu vet jag inte om jag kan räkna den som temp stegring eller inte?

Som sagt förlåt om det blev för mycket information, men behövde ventilera.
    Äsch det kan inte bli för mycket info i såna här trådar!

Bra med sex varje dag! Nej det där med skretet fattar jag inte alls hur man ska kolla när man haft sex dagen innan. Jag har dessutom inte så mycket numera att det inte går att testa i vatten på det viset.

Jag har aldrig tempat så det vet jag inget om.
  • Hearts76

Hej igen!

Jo, Letrozole är helt godkänd som ägglossningsstimulering, finna inga risker med den. Den ger heller inte höjd cancerrisk som Pergotime ger. Jag har egen äl några gånger varje år, men med Letrozol får jag äl dag 12-14 varje gång. Med Pergo blev det runt dag 18-22. Känns så himla mycket bättre med 4-veckors intervaller, än 5-6 veckors.

Var försiktiga med att varna för fosterskador, detta kan leda till att kvinnor som kunde blivit gravida avstår. Det finns INGA risker med att använda Letrozole 5 dagar i samband med mens, den studien du visar till handlar om kvinnor som tar detta pga att de haft cancer, alltså fortsatte de ta den under graviditet. På den listan finns tusentals mediciner som inte ska tas i samband med graviditet. Letrozole försvinner mycket snabbt ur kroppen efter sista tabletten.

• Lillyros

Men jag och min sambo har ju en dotter på 4 år...och funka inte pergon nu skulle vi bli satta i kö till ivf!???? min gynekolog såg pergo som en genväg...och funkar inte de får vi ställa oss i kö...nu blev jag nervös:)

• KnytetsMamma

Ni får säkert göra IVF men bekosta det själva och vad jag har förstått är det inte billigt :(

Lillyros skrev 2014-09-20 17:08:49 följande:
    Men jag och min sambo har ju en dotter på 4 år...och funka inte pergon nu skulle vi bli satta i kö till ivf!???? min gynekolog såg pergo som en genväg...och funkar inte de får vi ställa oss i kö...nu blev jag nervös:)

• Fru Karlsson
    Lillyros skrev 2014-09-20 08:20:27 följande:

Hej!

Varför får ni inte ivf? Om min kur inte funkar nu får vi ivf! Är nog samma för mig att de ska boostas lite:) få igång kroppen liksom:)

För att vi har tyvärr inte råd nu:(
  • Fru Karlsson

Det stämmer,vi får bekosta det själva så jag hoppas verkligen pergotime hjälper!
  • Sophie16

Ivf utomlands ska vara billigare. 16 000 för hela paketet i Serbien

Kan ej svenska priser eller andra länders priser

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?