• Anonym (Mamman)

Hans nya

Barnens pappas nya sänghalva lägger ut bilder på sin ex. Instagram på våra barn.
    Jag har vänligt men bestämt bett henne ta bort bilderna där det tydligt framgår och syns att det är mina barn på samt deras namn.

Ska be henne igen och om hon inte tar bort dom då, vad kan jag då göra?!

Tacksam för seriösa svar :)

• Svar på tråden Hans nya
  • Anonym (skål)
    Brumma skrev 2014-09-17 10:49:39 följande:

Eftersom vi har åldersgräns (18 år) på tatueringar idag (om man är ansluten till Sveriges Registrerade Tatuerare) så nej, det är inte ok. Är bonusen dock 18 år och vill tatuera sig men mamman vore emot det skulle jag absolut följa med som stöd.

Det där med att det är olagligt är helt irrelevant för diskussionen och flyttar bara fokus på frågeställningen. Anta att det inte fanns någon lagstiftning kring åldersgränser för tatueringar utan att det var upp till föräldrarna att bestämma. Skulle du då tycka att det vore ok att en bonusmamma tar barnet till en tatueringsstudio och tatuerar det utan att ens fråga honom/henne om lov.
  • Anonym (ms m)
    Brumma skrev 2014-09-17 10:56:22 följande:

Det är därför jag efterfrågat VARFÖR mamman inte vill att bonusen skall lägga ut bilder.

Varför och om det enbart gäller bonusmamman eller övriga släktingar o vänner. Och hur mamman själv gör. Jag har skrivit att det gör stor skillnad för hur jag ser på det - om mamman är konsekvent och helt enkelt inte vill att barnen skall finnas på nätet - alls - då kan man absolut respektera det. Jag hade inte gått emot en förälder som brann för den övertygelsen. Om det däremot är så att det enbart är bonusmamman som inte får lägga upp bilder anser jag det enbart är ett sätt att "visa" att bonusmamman inte "hör till" och DÅ tycker jag det inte är ngt mamman kan säga ngt om.

Detta har både jag och andra frågat om i tråden - innan TS försvann. Då hon valt att ignorera frågorna så lutar det åt att jag tolkar det som om hon INTE är konsekvent. Och det är i det fallet jag "argumenterar".

Absolut kan det vara åt båda håll med "revirpinkande" och det är just det jag ville belysa. Men jag förstår att jag misslyckades fatalt :D

Det spelar ingen roll om hon själv lägger upp bilder på sina barn, eller om farmor, mormor gör det. Det räcker att hon inte känner förtroende för hur styvmamman gör det. Det kan vara att det inte handlar om vem utan om hur.
  • Brumma
    Anonym (skål) skrev 2014-09-17 11:39:42 följande:
    Det där med att det är olagligt är helt irrelevant för diskussionen och flyttar bara fokus på frågeställningen. Anta att det inte fanns någon lagstiftning kring åldersgränser för tatueringar utan att det var upp till föräldrarna att bestämma. Skulle du då tycka att det vore ok att en bonusmamma tar barnet till en tatueringsstudio och tatuerar det utan att ens fråga honom/henne om lov.
    Nej jag anser inte att det är ett rimligt exempel att jämföra med eftersom jag helt enkelt inte ser några fotografier på nätet ge samma inverkan på barnets liv.

Det är - som jag påpekade tidigare - en annan diskussion.
  • Brumma
    Anonym (ms m) skrev 2014-09-17 12:16:19 följande:
    Det spelar ingen roll om hon själv lägger upp bilder på sina barn, eller om farmor, mormor gör det. Det räcker att hon inte känner förtroende för hur styvmamman gör det. Det kan vara att det inte handlar om vem utan om hur.
    Och där tycker vi helt enkelt olika. Jag anser det inte vara ok att utesluta/särbehandla/diskriminera ngn enbart för ett prefix.
  • Anonym (***)

Skulle ett luder komma få för sig att lägga ut bilder på mina barn då skulle hon få springa springa.

• Holabalola
    Anonym (***) skrev 2014-09-17 16:43:59 följande:

Skulle ett luder komma få för sig att lägga ut bilder på mina barn då skulle hon få springa springa.

Men det var inte en prostituerad som gjort lagt upp något bild, så det var inte ett relevant konstaterande.
  • Holabalola
    Brumma skrev 2014-09-17 16:40:20 följande:
    Och där tycker vi helt enkelt olika. Jag anser det inte vara ok att utesluta/särbehandla/diskriminera ngn enbart för ett prefix.
    Jag har hållit mig i bakgrunden av tråden, för att du har hittills sagt allt jag tycker och formulerat det bättre än mig ^^

Fick känslan från början att TS var bara svartsjuk och ville snarare sätta bonusmamman på plats
  • Anonym (ms m)
    Brumma skrev 2014-09-17 16:40:20 följande:

Jag har inte sagt att det har med ett prefix att göra. Nu ser du spöken på ljusa dan. Jag sa att det kan ha med hur och inte vem att göra. Ex: mamma, pappa, mormor, farmor, faster får, men inte moster, pga sättet hon gör det på. Ser du: inte för att hon är styvmamma utan för något annat.

Jag är själv styvmamma så det är konstigt att du påstår att jag tycker man ska särbehandla, diskrimenera, utesluta mig själv. För det var väl det prefixet du syftade på?
  • Brumma
    Anonym (ms m) skrev 2014-09-17 17:22:31 följande:
    Jag har inte sagt att det har med ett prefix att göra. Nu ser du spöken på ljusa dan. Jag sa att det kan ha med hur och inte vem att göra. Ex: mamma, pappa, mormor, farmor, faster får, men inte moster, pga sättet hon gör det på. Ser du: inte för att hon är styvmamma utan för något annat.

Jag är själv styvmamma så det är konstigt att du påstår att jag tycker man ska särbehandla, diskrimenera, utesluta mig själv. För det var väl det prefixet du syftade på?
    Nej du har rätt. Du skrev inget om det. Men jag skulle tycka det var en väldigt konstig särbehandling av barnens familjemedlem att enbart utesluta bonusmamma. Jag menar självklart då i situationer där bonusmamman lägger upp "normala, ofarliga" bilder - alltså där skillnaden mellan mormor, faster, moster o bonusmamma inte finns - mer än prefixet.
  • Anonym (***)
    Holabalola skrev 2014-09-17 17:14:20 följande:
    Men det var inte en prostituerad som gjort lagt upp något bild, så det var inte ett relevant konstaterande.
    Får ludret betalt för att lägga ut bilder på barn som inte är hennes?
Svar på tråden Hans nya