• Anonym (Mamman)

Hans nya

Barnens pappas nya sänghalva lägger ut bilder på sin ex. Instagram på våra barn.
    Jag har vänligt men bestämt bett henne ta bort bilderna där det tydligt framgår och syns att det är mina barn på samt deras namn.

Ska be henne igen och om hon inte tar bort dom då, vad kan jag då göra?!

Tacksam för seriösa svar :)

• Svar på tråden Hans nya
  • Anonym (Mum)
    Brumma skrev 2014-09-17 16:40:20 följande:
    Och där tycker vi helt enkelt olika. Jag anser det inte vara ok att utesluta/särbehandla/diskriminera ngn enbart för ett prefix.
    Sagt det förut, jag tycker att det är smaklösta att lägga upp bilder på sin familj - åtminstone sina barn på nätet,  men det är trots allt en väldig skillnad att lägga ut sina egna barn mot att lägga ut andras barn mot förälderns vilja. Det senare är riktigt lågt tycker jag
  • Anonym (Mum)
    Anonym (***) skrev 2014-09-17 16:43:59 följande:

Skulle ett luder komma få för sig att lägga ut bilder på mina barn då skulle hon få springa springa.

Har du för vana att kalla andra kvinnor för luder?
  • Anonym (***)
    Anonym (Mum) skrev 2014-09-18 09:19:47 följande:
    Har du för vana att kalla andra kvinnor för luder?
    Kvinnor nej, luder ja.
  • BioBonus
    Anonym (***) skrev 2014-09-18 12:16:06 följande:
    Kvinnor nej, luder ja.
    Ah, och en bonusmamma är per definition ett luder?
  • Gung Ho
    Holabalola skrev 2014-09-17 17:14:20 följande:
    Men det var inte en prostituerad som gjort lagt upp något bild, så det var inte ett relevant konstaterande.
    Hahaha, en sk råsop!! ????
  • Gung Ho
    Anonym (Mum) skrev 2014-09-18 09:18:23 följande:
    Sagt det förut, jag tycker att det är smaklösta att lägga upp bilder på sin familj - åtminstone sina barn på nätet,  men det är trots allt en väldig skillnad att lägga ut sina egna barn mot att lägga ut andras barn mot förälderns vilja. Det senare är riktigt lågt tycker jag
    Fast vi kan väl anta att barnens pappa är ok med bilderna...

Jag lägger ganska ofta ut bilder på min son och underbara bonusdotter när de gör saker.. Hade hennes 'biopappa' haft problem med det får han väl ge en anledning till min sambo (och indirekt mig).

TS får göra samma sak, vända sig till sitt ex (kanske redan gjort), sen blir det hans sak att ta ställning..
  • Brumma
    Anonym (Mum) skrev 2014-09-18 09:18:23 följande:
    Jo jag har förstått det. Men nu tycker inte alla att det är smaklöst - och det är väl egentligen inte det diskussionen handlar om? Vi vet ju inte ens vad TS anser i frågan..

Nu ingår ju bonus i min familj och eftersom jag är så smaklös att jag lägger upp bilder på min familj så ingår ju även hon, eller hur? Hur tror du ärligt att hon skulle känna sig om jag uteslöt henne när jag la upp bilder från tex ett besök på Liseberg. Eller från en fisketur? Att jag tar avstånd så tydligt att min familj bara innebär mina biologiska barn och deras pappa, och att hon inte i går där. Jag VET hur hon skulle ta det och jag skulle aldrig utesluta henne så - hon tillhör min familj och därför delar jag även bilder på henne. Att du anser det smaklöst är din ensak, jag tycker det inte.
  • Anonym (***)
    BioBonus skrev 2014-09-18 12:23:11 följande:
    Ah, och en bonusmamma är per definition ett luder?
    ¨Din tolkning, ditt problem.
  • Anonym (ms m)
    Brumma skrev 2014-09-18 14:11:20 följande:

Jo jag har förstått det. Men nu tycker inte alla att det är smaklöst - och det är väl egentligen inte det diskussionen handlar om? Vi vet ju inte ens vad TS anser i frågan..

Nu ingår ju bonus i min familj och eftersom jag är så smaklös att jag lägger upp bilder på min familj så ingår ju även hon, eller hur? Hur tror du ärligt att hon skulle känna sig om jag uteslöt henne när jag la upp bilder från tex ett besök på Liseberg. Eller från en fisketur? Att jag tar avstånd så tydligt att min familj bara innebär mina biologiska barn och deras pappa, och att hon inte i går där. Jag VET hur hon skulle ta det och jag skulle aldrig utesluta henne så - hon tillhör min familj och därför delar jag även bilder på henne. Att du anser det smaklöst är din ensak, jag tycker det inte.

Men din bonus mamma har inte haft några åsikter om att du lägger ut bilder där hennes barn ingår, eller?
  • Anonym (Mum)
    Brumma skrev 2014-09-18 14:11:20 följande:

Jag antar att biomamman i ditt fall är OK med att du lägger ut hennes barn, då är det naturligtvis OK. Att det är smaklöst/ dålig smak och dåligt omdöme står för mig och är en värderingsfråga så klart.
    Däremot i Ts fall tycker jag att det är ytterst respektlöst av bonusmamman att mot biomammans vilja lägga ut barn till vilka hon varken är förälder eller vårdnadshavare till. Visar man respekt så blir man oftast också respekterad och vice versa.
    En bonusmamma är inte en förälder men i bästa fall en klok vuxen, dessutom är en bonusmamma helt utbytbar till skillnad från den biologiska mamman. 
Svar på tråden Hans nya