Brumma skrev 2014-09-18 14:11:20 följande:
Jo jag har förstått det. Men nu tycker inte alla att det är smaklöst - och det är väl egentligen inte det diskussionen handlar om? Vi vet ju inte ens vad TS anser i frågan..
Nu ingår ju bonus i min familj och eftersom jag är så smaklös att jag lägger upp bilder på min familj så ingår ju även hon, eller hur? Hur tror du ärligt att hon skulle känna sig om jag uteslöt henne när jag la upp bilder från tex ett besök på Liseberg. Eller från en fisketur? Att jag tar avstånd så tydligt att min familj bara innebär mina biologiska barn och deras pappa, och att hon inte i går där. Jag VET hur hon skulle ta det och jag skulle aldrig utesluta henne så - hon tillhör min familj och därför delar jag även bilder på henne. Att du anser det smaklöst är din ensak, jag tycker det inte.
Jag antar att biomamman i ditt fall är OK med att du lägger ut hennes barn, då är det naturligtvis OK. Att det är smaklöst/ dålig smak och dåligt omdöme står för mig och är en värderingsfråga så klart.
Däremot i Ts fall tycker jag att det är ytterst respektlöst av bonusmamman att mot biomammans vilja lägga ut barn till vilka hon varken är förälder eller vårdnadshavare till. Visar man respekt så blir man oftast också respekterad och vice versa.
En bonusmamma är inte en förälder men i bästa fall en klok vuxen, dessutom är en bonusmamma helt utbytbar till skillnad från den biologiska mamman.