Anonym (ms m) skrev 2014-09-16 22:41:11 följande:
Det här ovan förstår jag inte alls. Men oavsett, jag tycker inte biomammor odlar konflikt för att hon önskar och ber om något som gäller hennes barn. Det finns mycket man kan önska sig men som du inte kan ta lagen till hjälp för att driva igenom. Många gånger räcker det att be vederbörande artigt men inte alltid.
Du kan ju inte veta om just den här bonusmamman tex får en kick av att biomamman ber om något och hon har makten att gå emot. Hon kanske är svartsjuk på hans tidigare liv, hon kanske är rädd att han ska gå tillbaka och att de ska vara otrogna mot henne så som de var mot mamman. Jag säger inte att det är så men det skulle kunna va så, likaväl som att påstå att man vill pinka revir och är makthungrig för att man inte vill att någon som inte är barnens förälder ska lägga ut bilder på barnen.
Det är därför jag efterfrågat VARFÖR mamman inte vill att bonusen skall lägga ut bilder.
Varför och om det enbart gäller bonusmamman eller övriga släktingar o vänner. Och hur mamman själv gör. Jag har skrivit att det gör stor skillnad för hur jag ser på det - om mamman är konsekvent och helt enkelt inte vill att barnen skall finnas på nätet - alls - då kan man absolut respektera det. Jag hade inte gått emot en förälder som brann för den övertygelsen. Om det däremot är så att det enbart är bonusmamman som inte får lägga upp bilder anser jag det enbart är ett sätt att "visa" att bonusmamman inte "hör till" och DÅ tycker jag det inte är ngt mamman kan säga ngt om.
Detta har både jag och andra frågat om i tråden - innan TS försvann. Då hon valt att ignorera frågorna så lutar det åt att jag tolkar det som om hon INTE är konsekvent. Och det är i det fallet jag "argumenterar".
Absolut kan det vara åt båda håll med "revirpinkande" och det är just det jag ville belysa. Men jag förstår att jag misslyckades fatalt :D