Anonym (Mum) skrev 2014-09-19 06:49:26 följande:
Jag antar att biomamman i ditt fall är OK med att du lägger ut hennes barn, då är det naturligtvis OK. Att det är smaklöst/ dålig smak och dåligt omdöme står för mig och är en värderingsfråga så klart.
Däremot i Ts fall tycker jag att det är ytterst respektlöst av bonusmamman att mot biomammans vilja lägga ut barn till vilka hon varken är förälder eller vårdnadshavare till. Visar man respekt så blir man oftast också respekterad och vice versa.
En bonusmamma är inte en förälder men i bästa fall en klok vuxen, dessutom är en bonusmamma helt utbytbar till skillnad från den biologiska mamman.
Jag svarade precis anonym (ms m) där jag tog upp ungefär samma frågeställning.
Jag anser det fortfarande inte självklart att mammans vilja går före allt annat. Det finns flera faktorer som spelar in och JA, jag personligen tycker det är högst relevant för frågan vad TS anser i övrigt om publicerandet av bilder. Jag anser även att relationen bonusförälder/bonusbarn spelar in eftersom jag, till skillnad från dig, inte anser att en bonusförälder måste ses som utbytbar. Min bonus ser mig som en av sina tre föräldrar (men ja, jag är medveten om att jag inte är hennes mamma, inte heller vill jag på ngt sätt ta över den rollen) och har mig angiven som mamma på Facebook. Hon "uppvaktar" på mors dag och vi har under åren utvecklat en relation som står inte är beroende av hennes föräldrar.