• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    sextiotalist skrev 2014-09-11 12:54:05 följande:
    Oj, vi måste ha läst med olika glasögon. Det här en pojke som uppenbarligen har en problematik, är anmäld av både BUP och soc.
    Ts uppgift, som förälder, är att skydda sin dotter, inte att ta hand om pojken som uppenbarligen är mycket gränslös.

Det är föräldrarnas lott att stötta pojken.
    Personligen hade jag packat väskorna, skaffat ett eget boende, tagit bort samtliga flickor från pojkens hem och flyttat och sagt att jag kommer inte tillbaka förrän en handlingsplan är presenterad och att den är påbörjad.

Ett barn som är gränslöst och har en problematik kan ofta vara orsaken till familjeturbulens, även inom kärnfamiljer.
    Ja olika glasögon kan onekligen göra tolkningen olika. Det är lite intressant.

Bup har anmält till soc vart har soc anmält? De skulle ju bara ta ett snack med pojken. Jag tycker det är illa i en familj med bonusbarn om man behandlar barnen olika pga av biologiska band. Man måste väl sträva efter samsyn. Dina barn- mina barn tänket måste ju bort annars blir det aldrig en fungerande familj.

Familjeturbulens kan göra ett barn gränslöst och göra att det får problem, även inom kärnfamiljer.  
  • Påven Johanna
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 13:10:15 följande:

Bup har anmält till soc vart har soc anmält? De skulle ju bara ta ett snack med pojken. Jag tycker det är illa i en familj med bonusbarn om man behandlar barnen olika pga av biologiska band. Man måste väl sträva efter samsyn. Dina barn- mina barn tänket måste ju bort annars blir det aldrig en fungerande familj.

Familjeturbulens kan göra ett barn gränslöst och göra att det får problem, även inom kärnfamiljer.  
    Ja, och för rättvisans skull så borde ju också ts dotter få begå ett valfritt övergrepp på ts styvson när han sover. 
  • sextiotalist
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 13:10:15 följande:

Had jag varit mamma till båda dottern och sonen så hade jag separerat dom, jag hade sett till att man var särbo och barnen inte var på samma plats, för att skydda dottern mot detta.
    Problemet är inte ts agerande, problemet är att pappan inte vill hantera detta på ett konstruktivit sätt och ts, även om hon skulle vilja, har ingen makt att göra det, för hon är inte barnets förälder.

Fortfarande så är det hennes huvudansvar att skydda hennes dotter, gör hon inte det, så gör hon fel mot sin dotter och hur som helst, så ska man aldrig svika den som är offret.
    Pojken har två föräldrar, det är deras uppgift att ta hand om pojken som gjort fel och faktiskt. När det kommer till sådana situationer, då är det dina barn och mina barn, så enkelt är det.

För övrigt så var det inte fråga om att kyssas, flickan sa ju tungan i halsen, dvs långt ifrån en broderlig puss på pannan
  • Anonym (sign)
    Anonym (O) skrev 2014-09-11 12:53:50 följande:
    Tycker dock att TS hanterar just det aktuella problemet bättre än nuv pappan, hon vill ju lära barnen att ta ansvar för sina handlingar.

Men fortfarande, eftersom TS vikt undan från frågan om vem som står på bostaden, om hur hon skulle klara sig ekonomiskt vid en flytt samt "accepterat" att styvsonen kränkt hennes barn på så många sätt i flera år, så tolkar åtm jag det som att hon är helt beroende av maken. Bor säkert i hans bostad eller att han står på kontraktet, o hon har ingen inkomst (eller mkt liten).

Kollade också i ts igen - VEM är det som har förbjudit dig att prata om det som hänt, och varför? Låter märkligt. Maken? Då försöker han styra dig bara.
    Ja, jag fick känslan efter att ha läst startinlägget att det största problemet är Ts själv och hennes hat till bonussonen. Förhoppningsvis orkar pappan även fortsättningsvisstå upp för sin son.
  • Anonym (sign)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 13:21:22 följande:
    Ja, jag fick känslan efter att ha läst startinlägget att det största problemet är Ts själv och hennes hat till bonussonen. Förhoppningsvis orkar pappan även fortsättningsvisstå upp för sin son.
    Jag citerade fel inlägg, detskulle ha varit inlägg 159 av sign (Oj)
  • Påven Johanna
    Hon har knappast stoppat bonusgrabbens tunga i sin dotters mun, det har han gjort själv. Nu får det väl ändå räcka med anklagelser mot ts som faktiskt befinner sig i en jäkligt trist sits. 

Ni ska inte inbilla mig att ni hade haft så mycket överseende att ni inte ens känt er irriterade om en sådan här sak inträffat i era familjer. Så mycket milt överseende brukar inte vara ute och traska bland familjelivs medlemmar. 

Ofattbart märkligt att inte vilja se och erkänna att ts dotter blivit utsatt för något hon inte önskade och att pojken behöver få hjälp så att han inte även fortsättningsvis gör saker mot andra som de inte gett sitt medgivande till. 

Att inte skaffa sonen den hjälp han behöver ha i form av utredning och - om det visar sig behövas - adekvata resurser är att inte stå upp för honom. 
  • sextiotalist
    Jag kan inte se något hat, man kan faktiskt tycka att en person är gränslös och manipulativ utan att hata personen. Men att hon ska tycka om någon som gjort hennes dotter illa är väl lite för mycket begärt.

Hoppas pappan är en vettig pappa och ger sin son adekvat hjälp, stöd och vägledning, så att detta inte upprepas.
    Som det ser ut så verkar det inte vara så, att skicka upp ett barn en halvtimme som straff känns så långt ifrån rätt sätt det kan vara.

Om min egen son hade gjort något sådant, då hade det blivit långa (och troligen för grabben jobbiga) samtal, jag hade på samma sätt som ts, sett till att det inte funnits något utrymme att något sådant skulle hända igen.
    Jag hade tydligt på alla sätt visat, inför barnen (flickan och pojken) och inför flickans förälder, att jag inte på några sätt ha överseende över händelsen.

Hade pappan reagerat på det sättet, då hade ts inte startat någon tråd.

• Anonym (lösning)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 07:13:11 följande:

Nu är det inte jag som gjort anmälan till soc utan det var skolan och bup som gjorde det och soc gjorde egen anmälan eftersom han erkänt. Man kan bagatellisera det som hänt men en sjuåring som sover ska inte behöva vakna av att styvbror stoppar ner tungan i halsen på henne. Accepterar man sånt är ju inte ett bra grundarbete för framtiden. Får man ta sig friheter med andras kroppar hur som helst? Det tycker inte jag.

Fantastiskt. Det hinner knappt inträffa och skolan blir informerad av dig, och de orosanmäler utifrån din version, utan att ha en aning om det stämmer eller inte. Du pratar med BUP över telefonen och berättar din version, och BUP gör omgående en orosanmälan till soc, baserat på vad du har sagt. Soc anmälde också... Till vem? Polisen? Sig själva?

Sen påstår du att soc anser att det är lämpligt att grabben bor heltid hos mamman, där han har en syster? Svårt att tro vad som skrivs i tråden.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 12:42:02 följande:

Jag tycker det låter familjeproblem lång väg.

Ts beskriver att hon tycker att pojken kränkt hennes barn, gör elaka saker och är manipulerande. Han har kysst sin syster när hon sov. Han har hamnat i bråk i skolan. Ingen lyssnar på henne (som sitter med sanningen) utan har olika anledningar till att inte "ta tag i det". Tänk om det inte alls är så att det är ts som har rätt? Tänk om hon är en del i problemet? Det är uppenbart efter att ha läst ett inlägg av ts att hon tycker riktigt illa om sin styvson och förefaller ha gjort det undet lång tid. Hur beter sig ett barn i det sammanhaget? Kan det vara så att ts i själva verket genom att få pojken att känna sig ovälkommen hos dem, gör hans beteende värre? För om det är så uppenbart att ts tycker illa om sin styvson att det syns efter 10 meningar på ett forum på nätet kan man inte ens inbilla sig att han inte skulle ha märkt det.

Ts hänvisar till att soc minsann tycker som hon vilket de uppenbarligen inte gör. Som jag uppfattar det har ts inte ens varit med på mötena? Och eftersom de låter pojken vara hos sin andra syster så tycker de inte att det är så allvarligt. De ska ju ingripa om de misstänker att ett barn far illa, inte flytta en "förövare" från ett hem för att skydda barnen i det hemmet till ett annat hem där det också finns potentiella offer även om mamman samtycker till detta. Jag tror att pojken behöver skyddas från ts. Det är poängen med den mindre vistelsen i pappas hem.

Jag förstår inte hur man kan lägga så mycket skuld ja hat som ts gör på ett barn. Om ett barn har problem så hjälper man dem med det, klarar man det inte själv så söker man för det. Man utmålar inte 12- åringar som potentiella sexualbrottslingar. Det är sant att många sexualförbrytare börjar tidigt. Det betyder inte att alla som bryter en sexuell gräns eller norm som barn per automatik blir förövare som vuxna. Och i vilken riktning tror ni ts beteende påverkar pojken? Blir det bättre av det?

Till de utsatta som skrivit i tråden vill jag säga att jag känner med er. Era historier är alltid gripande och hemska. Och de går inte alls att jämföra med det den aktuella pojken gjort. Han kysste sin syster när han trodde att hon sov. Han har inte tvingat någon (typ hållt fast eller liknande), inte mutat eller hotat. Han är ett barn och har inga sexuella baktankar på det viset en 14 eller 17 åring kan ha.

Ja, eftersom det var mitt barn som var drabbad så var det henne orosanmälan till soc gällde, alltså var jag på möte med mina äldre barns far angående situationen. Problemen med dessa beteenden fanns innan jag ens kom in i bilden så jag tror inte att jag är orsaken till beteendet.

Dina fantastiska slutsatser är helt otroliga och rent jävla bullshit.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (O) skrev 2014-09-11 12:53:50 följande:

Tycker dock att TS hanterar just det aktuella problemet bättre än nuv pappan, hon vill ju lära barnen att ta ansvar för sina handlingar.

Men fortfarande, eftersom TS vikt undan från frågan om vem som står på bostaden, om hur hon skulle klara sig ekonomiskt vid en flytt samt "accepterat" att styvsonen kränkt hennes barn på så många sätt i flera år, så tolkar åtm jag det som att hon är helt beroende av maken. Bor säkert i hans bostad eller att han står på kontraktet, o hon har ingen inkomst (eller mkt liten).

Kollade också i ts igen - VEM är det som har förbjudit dig att prata om det som hänt, och varför? Låter märkligt. Maken? Då försöker han styra dig bara.

Jag arbetar som timmis inom vården och jag står med på bostaden, min man flyttade in i min bostad som vi fortfarande bor kvar i. Jag är inte beroende av någon för att klara mig. Krisar det finns det alltid hjälp att få.

Det var mamman som förbjöd mig att prata om saken med någon annan än henne, min man eller utbildade personer med tystnadsplikt. (Skola och bup har tystnadsplikt men även anmälningsplikt)
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.