• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    Påven Johanna skrev 2014-09-11 13:15:02 följande:
    Ja, och för rättvisans skull så borde ju också ts dotter få begå ett valfritt övergrepp på ts styvson när han sover. 
    Vad skulle bli bättre av det?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 13:38:45 följande:
    Ja, eftersom det var mitt barn som var drabbad så var det henne orosanmälan till soc gällde, alltså var jag på möte med mina äldre barns far angående situationen. Problemen med dessa beteenden fanns innan jag ens kom in i bilden så jag tror inte att jag är orsaken till beteendet.

Dina fantastiska slutsatser är helt otroliga och rent jävla bullshit.
    Jaha jag trodde det var pojken som skulle till soc. Så du och ditt ex satt på soc och bestämde var din styvson ska bo? Seriöst?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (lösning) skrev 2014-09-11 13:36:54 följande:

Fantastiskt. Det hinner knappt inträffa och skolan blir informerad av dig, och de orosanmäler utifrån din version, utan att ha en aning om det stämmer eller inte. Du pratar med BUP över telefonen och berättar din version, och BUP gör omgående en orosanmälan till soc, baserat på vad du har sagt. Soc anmälde också... Till vem? Polisen? Sig själva?

Sen påstår du att soc anser att det är lämpligt att grabben bor heltid hos mamman, där han har en syster? Svårt att tro vad som skrivs i tråden.

Jag hade möte med rektor, klassföreståndare, specialpedagog samt bup-personal för att min ena dotter varit på gränsen till deprimerad sen årsskiftet och det har inte alls fungerat på förskola. Så mötet hade inget med den saken att göra utan vi skulle (med mina barns pappa såklart) göra en åtgärdsplan för att hennes skolgång skulle gå så bra som möjligt.

Pappan berättade för personalen vad dottern sagt till honom. Jag är inte ensam i det här. Mamman till pojken ser helst att han bor här för att han är elak mot sin lillasyster. Han har alltid- ALLTID fått gjort som han velat för de har aldrig vetat hur de ska hantera honom mer än att göra allt han vill o ge honom det han pekat på. Beteendet fanns som sagt långt innan de ens visste vem jag var för de där skolincidenterna började innan vi blev ihop.

Socionomerna ringde mig o sa att de skulle göra en anmälan för att jag sagt att pojken erkänt och det skulle de säga till mamman att jag sagt. Hon i sin tur har sagt att hon fullkomligt förstår mig. Hon har mått jättedåligt över situationen hemma med sina barn så jag är inte ensam med det här..
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 13:57:29 följande:
    Jag hade möte med rektor, klassföreståndare, specialpedagog samt bup-personal för att min ena dotter varit på gränsen till deprimerad sen årsskiftet och det har inte alls fungerat på förskola. Så mötet hade inget med den saken att göra utan vi skulle (med mina barns pappa såklart) göra en åtgärdsplan för att hennes skolgång skulle gå så bra som möjligt.

Pappan berättade för personalen vad dottern sagt till honom. Jag är inte ensam i det här. Mamman till pojken ser helst att han bor här för att han är elak mot sin lillasyster. Han har alltid- ALLTID fått gjort som han velat för de har aldrig vetat hur de ska hantera honom mer än att göra allt han vill o ge honom det han pekat på. Beteendet fanns som sagt långt innan de ens visste vem jag var för de där skolincidenterna började innan vi blev ihop.

Socionomerna ringde mig o sa att de skulle göra en anmälan för att jag sagt att pojken erkänt och det skulle de säga till mamman att jag sagt. Hon i sin tur har sagt att hon fullkomligt förstår mig. Hon har mått jättedåligt över situationen hemma med sina barn så jag är inte ensam med det här..

"Jag ringde bup omgående morgonen efter vilket har resulterat i att biomamman blev skitsur"

Jag tycker du talar emot dig själv lite. Ringde du Bup omgående eller tog du det vid ett möte? Är ni överens eller inte?
  • Anonym (sign)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 14:04:05 följande:

"Jag ringde bup omgående morgonen efter vilket har resulterat i att biomamman blev skitsur"

Jag tycker du talar emot dig själv lite. Ringde du Bup omgående eller tog du det vid ett möte? Är ni överens eller inte?
    Ja, det blir mer och mer underligt och motsägelsefullt.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 13:57:13 följande:

Jaha jag trodde det var pojken som skulle till soc. Så du och ditt ex satt på soc och bestämde var din styvson ska bo? Seriöst?

Nej, jag hade redan sagt att han inte fick vara hos oss samtidigt som min dotter. Punkt.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 14:04:05 följande:

Japp. Jag ringde bup dagen efter men det var inte den sköterskan som anmälde utan det var psykologen som utredde döttrarna som anmälde. Jag ringde för jag ville veta om dotra kunde få prata med någon och eftersom båda är inskrivna där. Två flugor i en smäll. Han sa då att vi skulle ringa soc för de gjorde inget över en sak, senare kröp det fram Att det skett två ggr. Jag tog upp det när jag var på möte för tvillingsyster. Nöjd? Jag hann kissa och bajsa några ggr däremellan med.
  • Ojsan
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 14:06:54 följande:
    Ja, det blir mer och mer underligt och motsägelsefullt.
    Hela tråden är väldigt underlig i mina ögon..
  • Anonym (Arg)

Hon var inte glad över samtalet till bup för hon tyckte jag klev över henne. Annars är vi överens. Hon hade seriös ångest när hon började misstänka att det kanske inte var som det skulle mellan sonen och dottern. Det är en ganska udda situation. Skulle jag skrivit ut allt på en gång så skulle jag iaf varit luddig och glömt saker. Det är lite så jag fungerar.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 14:32:19 följande:

Hon var inte glad över samtalet till bup för hon tyckte jag klev över henne. Annars är vi överens. Hon hade seriös ångest när hon började misstänka att det kanske inte var som det skulle mellan sonen och dottern. Det är en ganska udda situation. Skulle jag skrivit ut allt på en gång så skulle jag iaf varit luddig och glömt saker. Det är lite så jag fungerar.

Jaha jag uppfattade det som att ni hade väldigt olika åsikter om hur man ska hantera situationen. Det är ju bra om ni är överens. Tänker hon också kasta ut honom nu då?
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.