• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 14:46:34 följande:

Jaha jag uppfattade det som att ni hade väldigt olika åsikter om hur man ska hantera situationen. Det är ju bra om ni är överens. Tänker hon också kasta ut honom nu då?

Vi kastar inte ut honom. Vi har honom fyra dagar mindre än 50%. Det är något överdrivet att påstå att han har blivit utkastad. Hon lär göra upp med dotterns far om hur de ska ha umgänget. Hon var orolig för att pappan inte skulle vilja ha dottern där samtidigt som sonen men det är helt och hållet något de ska besluta om- inte jag eller min man.
  • Anonym (lösning)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 14:32:19 följande:

Hon var inte glad över samtalet till bup för hon tyckte jag klev över henne. Annars är vi överens. Hon hade seriös ångest när hon började misstänka att det kanske inte var som det skulle mellan sonen och dottern. Det är en ganska udda situation. Skulle jag skrivit ut allt på en gång så skulle jag iaf varit luddig och glömt saker. Det är lite så jag fungerar.

Nu tappade du bort mig med... Varför informerades mamman om att du hade tagit dina döttrar till BUP och varför skulle hon bli upprörd över det? 
  • Anonym (lösning)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 14:09:56 följande:
    Nej, jag hade redan sagt att han inte fick vara hos oss samtidigt som min dotter. Punkt.
    Kära Ts. Då är det inte soc som har bestämt att sonen inte ska vara hos er, utan DU. De är säkert nöjda och glada på soc, och har släppt ärendet eftersom de vet att sonen har det bra igen och inte riskerar att bli utkörd hemifrån igen.
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2014-09-11 13:17:27 följande:
    Had jag varit mamma till båda dottern och sonen så hade jag separerat dom, jag hade sett till att man var särbo och barnen inte var på samma plats, för att skydda dottern mot detta.
    Problemet är inte ts agerande, problemet är att pappan inte vill hantera detta på ett konstruktivit sätt och ts, även om hon skulle vilja, har ingen makt att göra det, för hon är inte barnets förälder.

Fortfarande så är det hennes huvudansvar att skydda hennes dotter, gör hon inte det, så gör hon fel mot sin dotter och hur som helst, så ska man aldrig svika den som är offret.
    Pojken har två föräldrar, det är deras uppgift att ta hand om pojken som gjort fel och faktiskt. När det kommer till sådana situationer, då är det dina barn och mina barn, så enkelt är det.

För övrigt så var det inte fråga om att kyssas, flickan sa ju tungan i halsen, dvs långt ifrån en broderlig puss på pannan
    Och det har ju eskalerat. Så jag ser det som en grav kränkning av flickan att behöva vistas i samma lokal som honom.
  • Anonym (Oj)
    Anonym skrev 2014-09-11 17:44:45 följande:

Och det har ju eskalerat. Så jag ser det som en grav kränkning av flickan att behöva vistas i samma lokal som honom.

Har det eskalerat? Har det hänt något mer?
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 18:15:44 följande:
    Men snälla nån, vad har du för människosyn?. Vilken tragedi det måste vara att bli ditt bonusbarn. Hoppas verkligen du inte är representativ för dagens unga kvinnor, men tyvärr om man skall döma efter inläggen här på Fl så resonerar många s.k bonusmorsor som du.Ni får mig att må riktigt illa.
    Det blir en tragedi för den som utsätter mitt barn för övergrepp. Så hade styvbarnet valt att göra mitt barn illa, då hade hen fått stå sitt kast.
    Mina barn är mitt ansvar, och upp till mig att se till att få bort förövaren från dem.

Du kan hämta din spyhink, för jag tror inte att speciellt många hade haft överseende med att sambons barn begått övergrepp mot deras barn.
  • Ojsan
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 18:21:12 följande:
    Det här var bland det värsta jag har läst på fl. Korkad hade ju varit en komplimang till dig. Du verkar ju genomelak.

Jag är övertygad om att det finns många som tycker mycket om sina bonusbarn. Hoppas du aldrig får några!
  • sextiotalist
    Anonym (lösning) skrev 2014-09-11 15:20:16 följande:
    Kära Ts. Då är det inte soc som har bestämt att sonen inte ska vara hos er, utan DU. De är säkert nöjda och glada på soc, och har släppt ärendet eftersom de vet att sonen har det bra igen och inte riskerar att bli utkörd hemifrån igen.
    Vad händer om han ger sig på flickorna i mammas hem då, visst ja, det är flickorna som ska offras, för det är aldrig hans fel, som gör något, utan den som är orsaken till det hela är självklart pappans nya kvinna. 
  • Miss Skywalker

Jösses din man låter som ett riktigt våp ts. Ganska avtändande.. Den grabben kommer aldrig att få ta några konsekvenser om det nu skulle hjälpa öht för han visar ju psykopat tendenser..

• Anonym (sign)
    sextiotalist skrev 2014-09-11 18:39:51 följande:
    Vad händer om han ger sig på flickorna i mammas hem då, visst ja, det är flickorna som ska offras, för det är aldrig hans fel, som gör något, utan den som är orsaken till det hela är självklart pappans nya kvinna. 
    Men snälla du, vad har pojkstackarn gjort? Jo han har kysst sin bonus-syster på munnen när hon sov. Dumt gjort , javisst, men att få det till ett övergrepp är ju bara ren och skär hysteri. och/eller illvilja. Till och med ett sexuellt övergrepp, det är ju så dumt att man baxnar.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.