• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Elsa83
    stayyoung skrev 2014-10-14 07:46:03 följande:

Går in i V8 idag och jag älskar tisdagar nuförtiden. Så härligt när det går ännu en vecka ??

Jag vet jag älskar torsdagar!! ;)

MIRELLA OM jag förstått det rätt så är kroppens immunförsvar sämre nu när man är gravid så att man inte såg ja stöta bort den lilla parasiten ;) jag har dragits med en dunderförkylning den senaste veckan. Helt nockad, sängliggandes och väldans ynklig ;) börjar dock se ljuset på tunneln :)
  • Mirella
    Elsa83 skrev 2014-10-14 09:40:05 följande:

Jag vet jag älskar torsdagar!! ;)

MIRELLA OM jag förstått det rätt så är kroppens immunförsvar sämre nu när man är gravid så att man inte såg ja stöta bort den lilla parasiten ;) jag har dragits med en dunderförkylning den senaste veckan. Helt nockad, sängliggandes och väldans ynklig ;) börjar dock se ljuset på tunneln :)

Ja var så jag tänkte med nu det har jag inte ens tänkt på innan. Parasit...hahahah
  • Elsa83
    Kattungen skrev 2014-10-14 09:39:17 följande:

Jag undrar om det är någon mer som tvivlar på att ni är gravida?? Får det liksom inte att kännas verkligt! Är i mitten av vecka 5 och känner absolut ingenting. Och alla ultraljud mm känns så långt bort. Ett ynka gravtest är enda beviset (utebliven mens är inget ovanligt för mig som sällan haft egen ägglossning). Jag blir tokig av att inte veta om det är normalt där inne, försöker att inte tänka på det så mycket men det går inte så bra ;) please bara nåt litet symtom tack!

Jag kände samma sak, sen började jag bli orolig för att vara gravid (!) jag hade ju längtat men efter ett tag blev det lite verkligt och då kändes det så enormt stort!

Men det var nog inte förrän en vecka sedan eller så som det lite började gå upp för mig. (V8) men bara lite...

Sen pratade jag med mamma (kära mamma) och hon sa att det kan ta ända tills man börjat känna barnet sparka innan man fattar det och verkligen börjar glädjas.
  • VioloLaviose

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

• Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Säga som det är el ta med alkoholfritt
  • VioloLaviose

Åh nej nej jag kan INTE säga som det är. Inte en chans.  Alkolholfritt kommer de ju se. Hmmm min man kanske får ta det

• Frallanz
    Elsa83 skrev 2014-10-14 09:44:16 följande:
    Jag kände samma sak, sen började jag bli orolig för att vara gravid (!) jag hade ju längtat men efter ett tag blev det lite verkligt och då kändes det så enormt stort!

Men det var nog inte förrän en vecka sedan eller så som det lite började gå upp för mig. (V8) men bara lite...

Sen pratade jag med mamma (kära mamma) och hon sa att det kan ta ända tills man börjat känna barnet sparka innan man fattar det och verkligen börjar glädjas.
    Jag känner som du, orolig och mest deprimerad av någon anledning.

Plussade 12/10 på BiM dagen. Blev då glad men igårkväll började jag bli deprimerad och nedstämd. Som om jag inte vill denna graviditet (första barnet). Men antar att det är normalt att känna så, jag vill ju ha barn och längtat. Men var inte beredd på att det skulle ta sig såhär på första försöket. Nu när det är verklighet så blir jag rädd och nedstämd. Hoppas det försvinner så småningom annars vet jag inte vad jag gör, för jag vill ha det här pyret! Möjlig att det är förlossningen som skrämmer, det har den slltid gjort. Men å andra sidan är graviditeten är väääldigt stor grej. Så det är nog helt naturligt iallafall för de flesta förstföderskor att känna som jag gör.
  • Lilindski

Hej alla!

Stort grattis till alla er andra, hoppas ok att ännu en gör er sällskap

Plussade 5 oktober och har BF 14 juni om allt går enligt planerna! Vi är så glada men kan knappt tro att det ska gå vägen då det gick på första försöket och det känns som att det kan ju inte gå så lätt för mig när andra har fått kämpa så länge...

Har inte heller haft några riktiga symptom vilket också spädde på "olyckstankarna". Men så idag känner jag för första gången av yrsel och lite illamående, trodde väl aldrig jag skulle bli så glad för spykänslor

Ska bli mysigt att följas åt i denna tråd, speciellt som vi bestämt att inte berätta för familjen förrän v 12!

• VioloLaviose

Vi ska inte berätta förrän efter RUL, DET är lång tid mina kära vänner. För jag är extremt tight med både syster och öm moder 

Tänk i maj månad när vi alla sitter och gnäller på typ, allt :) hihi

• Manelma
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:32:38 följande:

Vi ska inte berätta förrän efter RUL, DET är lång tid mina kära vänner. För jag är extremt tight med både syster och öm moder 

Tänk i maj månad när vi alla sitter och gnäller på typ, allt :) hihi

Oj det är långt i v 19 vid RUL sist såg man på mig rätt rejält att jag var gravid. Så tvekar att jag skulle klara mig så långt har om nåt varit ännu mer svullen denna gång, jag hoppas kunna berätta runt v 12 som sist. Gjorde det i samband med kub.