• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • VioloLaviose
    Manelma skrev 2014-10-14 10:43:27 följande:
    Oj det är långt i v 19 vid RUL sist såg man på mig rätt rejält att jag var gravid. Så tvekar att jag skulle klara mig så långt har om nåt varit ännu mer svullen denna gång, jag hoppas kunna berätta runt v 12 som sist. Gjorde det i samband med kub. 
    Jag är redan fluffig så på mig syns inga graviditeter förrän efter vecka 20, kanske 25 :)
  • kattenjansson

Gick in i vecka 7 igår. När jag var i vecka 5 kände jag absolut ingenting. Sen för två veckor sedan slog det till ordentligt, illamående 24/7, yrsel, och sjukligt trött. 

Förra graviditeten var helt annorlunda so far. Ömmade jättemkt i brösten, gick ej att ligga på mage. Denna gång känner jag ingenting. 

Ska iaf bli spännande, jättebra årstid att föda innan sommaren tycker jag. 

• FruGnu
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Om du har körkort så skyll på att det är du som ska köra hem. Brukar alltid fungera för mig. Eller att du ska upp och jobba tidigt nästa dag. Eller liknande. :)
  • VioloLaviose
    FruGnu skrev 2014-10-14 10:49:28 följande:
    Om du har körkort så skyll på att det är du som ska köra hem. Brukar alltid fungera för mig. Eller att du ska upp och jobba tidigt nästa dag. Eller liknande. :)
    Vi bor på gångavstånd hahahaha. Åh, tycker sånt här är så löjligt egentligen, men vi var inte beredda på att det skulle ta sig så snabbt efte uttag av spiralen såjag var HELT inställd på att kunna parta loss på festen :(
  • Fiiaaa

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Du måste köra, kanske hämta en kompis på flygplatsen eller nåt. Eller så har du fått uvi och äter penicillin? Det är mina klassiker ;) en annan är att ta ett glas vin men inte dricka, funkar bättre än man tror!
  • micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:53:09 följande:
    Vi bor på gångavstånd hahahaha. Åh, tycker sånt här är så löjligt egentligen, men vi var inte beredda på att det skulle ta sig så snabbt efte uttag av spiralen såjag var HELT inställd på att kunna parta loss på festen :(
    Kan du inte säga att du haft öronflammation eller något och äter penicillin som du inte får blanda med alkohol?
  • Zandraorneling

Magkatarr då är det inte att dricka alkohol ;) och mår du illa kan det med vara magkatarr
  • lillafii

Köp en flaska alkoholfritt vin och häll i det i en flaska vanligt vi. Absolut ingen som ser ???? inte gjort så själv men vet kompisar som gjort de.
  • Nhv

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

• Liiten

Agera chaufför till folk? :D