• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiten

Jag undrar över en sak och hoppas att någon här kan svara :)

När jag och min karl hade det lite mysigt så att säga, så efteråt kom det lite lite blod. Inga mängder utan typ 2-3 droppar. Är det normalt i vecka 7?

Min magkänsla säger mig att det inte är någon fara men är det här något som brukar kunna ske??

• carolinheiner
    Malinzzon skrev 2014-10-27 18:12:58 följande:

Någon som börjat småplanera för bebisen än? Detta blir vårt första barn och vi får ständigt höra att vi inte ska tänka och planera för mycket. Förstår att det inte alltid går vägen, men jag är lite av ett kontrollfreak och vill inte göra allt i sista minuten.

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Har redan ett barnrum;) tapetserad å färdig :) spjälsängen står där också .. Som vi hämta hos svägerskan :) har ett startpaket från ullared med kläder:) köpte visserligen till Malvin men nu får de bli till syskonet ist.. Har en vällingburk i skåpet :) packade upp massa barnmat idag på praktiken å kunde inte sluta tänka på åhh va underbart de kommer vara när vi ska börja med gröt.. Åhh vilken smak ska man ha ;) haha
  • MaHo89

Jag köpte rätt mycket innan vi fick sonen, vagn i v 20 typ och kläder amningskudde mm :) bra att ha innan är typ barnolja och inotyol tyckte jag :) och rektal febertermometer !! Guld värd när sonen fick UVI endast 6 månader gammal!

Den här gången har vi ju typ allt så nu blir det inte lika mycket :P

Passade även på att köpa babyskydd och skötbord när barnens hus hade babyöppet en kväll med jättebra erbjudanden :)

• eko my

tänkte dela med mig lite av hur jag upplevde ma och mf eftersom ni pratade om det.. vill inte skrämma någon mer ja dela. 

första gången jag var gravid bokade jag in ett Vul på en privat klinik i vad jag trodde var v 11-12. Men då visade det bara en liten prick och hon sa att det förmodligen slutat växa i v 5-6. Blödde rätt rejält någon vecka senare, inte bara som en vanlig mens alltså. Jag valde då att låta det sköta sig själv liksom. Hade väldigt ont under och efter. Som värkar.

Sist när jag fick mf i vecka 11 gjorde det ont, men mer som mensvärk och jag visste absolut att det var ett mf. Det kom rätt rejält så det var liksom inget tvivel.
    Fick dock komma in och kolla efter eftersom jag gått rätt långt så allt var ok.

Mellan detta har jag fått två fin fina barn med utan några komplikationer. Har som denna gången mått illa men aldrig spytt. Haft ömma bröst och växtvärk i nedre magen. Hoppas det går fint denna gången med.

Jag vill bara säga med detta att ja, det händer ju ibland att det går snett. Men det kan lika gärna gå bra!! Om det kommer ut så är det ju något som är fel, det var liksom inte ändå livsdugligt. MEN för de det sker för; det är verkligen inget som är för litet att sörja. Man måste få känna, det är viktigt!
    Men det finns många solskenshistorier med, minns det! Mina barn är två av dom tycker jag! Var tjatig och fråga bm och sjukvårdspersonal. Speciellt när det är första så vet man ju noll. 
    Önskar er alla all lycka och statistiskt sätt kommer det ju gå bra för många av oss med, minns det!

• carolinheiner
    Liiten skrev 2014-10-27 18:18:02 följande:

När jag och min karl hade det lite mysigt så att säga, så efteråt kom det lite lite blod. Inga mängder utan typ 2-3 droppar. Är det normalt i vecka 7?

Min magkänsla säger mig att det inte är någon fara men är det här något som brukar kunna ske??

När du e gravid så får du skörare slemmhinnor vilket kan leda till att man kan få en liten blödning vid samlag.. Å är de inte mer eller att du har ont så tycker inte ja att du ska oroa dig.. :) ta upp de med bm när du har hälsosamtal/inskrivningen :)
  • eko my

ville mer säga att alla har väldigt olika symtom på graviditet. Några mår aldrig illa, andra ligger vid toan flera månader. Inget är ovanligt av det.. det är väl det som gör det svårt så här i början..

• Malinzzon
    carolinheiner skrev 2014-10-27 18:19:01 följande:

Har redan ett barnrum;) tapetserad å färdig :) spjälsängen står där också .. Som vi hämta hos svägerskan :) har ett startpaket från ullared med kläder:) köpte visserligen till Malvin men nu får de bli till syskonet ist.. Har en vällingburk i skåpet :) packade upp massa barnmat idag på praktiken å kunde inte sluta tänka på åhh va underbart de kommer vara när vi ska börja med gröt.. Åhh vilken smak ska man ha ;) haha

Jag längtar så sjukt mycket. Ja och sambon var och tittade på vagnar förra helgen. När jag vaknade efter tuppluren meddelade han att nu har vi valt både färg och chassi :) denna helgen pratade vi bebisnamn, har många flicknamn men nästan inga pojknamn.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • avenell
    Liiten skrev 2014-10-27 18:18:02 följande:

Jag tror att det är helt normalt. Jag blödde några droppar efter att jag gjort VUL och tagit cellprov förra veckan. Det var några droppar när jag torkade mig och sen inget mer.
  • Luttanlej
    Janet83 skrev 2014-10-27 10:13:43 följande:
    20 juni, ska ringa BM idag
    Ska du gå på mvc i Väsby? Min bm heter Berit och är jätte gullig!
  • micra
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:04:29 följande:

Varför tror så många att bara för att ni inte känner så mkt symptom så tror ni att det är MA? Njut istället av att vara gravida och sluta oroa er så mkt. Skulle det nu vara MA så kan ni inte göra något åt det i vilket fall som helst. Ni väntar barn, inte missfall!! Och iaf jag tycker det blir lite tråkig stämning när det bara pratas MA/MF i tråden.

Precis den där reaktionen fick jag från en tjej när jag var med i en annan bf-grupp och jag behövde ventilera för att jag misstänkte ett ma (vilket det också visade sig vara). Jag kände mig så jäkla trampad på! Man är känslig som det är och det handlar om en stor händelse, kanske den största, i sitt liv. Men så får man inte prata om det för det blir "dålig stämning". Ganska själviskt uttalande kan jag tycka...