• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyret 85

Åh jag känner mig som världens bitch. Det var absolut inte meningen att göra någon upprörd eller förbjuda någon att prata om något. Absolut att ni ska få prata om sånt som ni känner att ni behöver. 

Ville bara förklara hur jag känner. när ni pratar om ma/mf och saknaden av symptom så blir jag helt nojjig. Jag känner mig nämligen så ogravid som jag bara kan, bortsett från ömma tuttar! Och då går ju såklart mitt huvud igång och tänker: men tänk om något är fel? Men det är ju just det som är saken, inget behöver vara fel för att man mår bra.

Och ja dessa humörsvängningar alltså. Nyss satt jag och bölade över att jag gjort er upprörda med mitt inlägg.

Ber om ursäkt till alla som tog åt sig!

• Seniorita
    Diamant skrev 2014-10-27 15:35:55 följande:

Det är kanske för att det inte är ditt första barn som du känner att din sambo inte behöver vara med? För att ni redan gjort det och vet vad som komma skall? :) 

Vi är på vårt första barn och jag tycker absolut att mannen ska vara med på alla möten med BM, och han tycker detsamma :) Han vill ju ha samma info som jag får för att veta vad som händer och hur allt fungerar och jag vill att han ska känna sig delaktig då det är lika mycket hans barn! 

Är 25 år och mitt första barn! Min sambo har dock två barn sen innan på 10 och 8 år så han har ju liksom varit med förr

Jag står i valet och kvalet när man ska berätta för dom? Jag vill berätta snart känns det som så kanske dom förstår lite bättre varför jag mår som jag gör, är trött, illamående och irriterad. Men berättar vi för dom så är det ju som ute sen
  • enannanmaria

För min del är det helt ok att det ventileras i tråden. Jag såg att BF maj-tråden hade skapat en separat tråd för MF/MA-snack. Jag tänker att det är en ganska fin gest att göra på det sättet också, just för att som drabbad kunna samlas och stötta varandra mer aktivt i det som händer.

Jag har också haft MF och MA och vet hur det känns. Stor kram till alla som är drabbade eller oroar sig! Enligt min erfarenhet är det bäst att göra allt för att kolla upp med privat VUL vid misstanke/extrem oro.

• Jadu

Har vart tyst o bara läst de ni skrivit de senaste veckorna.

Men nu har jag en liten fråga, fick för en stund sen sån kramp i magen, "mitten" o nedre eller hur man ska säga, ville vika mig dubbelt. Är de någon som fått så o vet va de kan va? Nu känner jag inget alls.

• Diamant
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 18:42:15 följande:

Åh jag känner mig som världens bitch. Det var absolut inte meningen att göra någon upprörd eller förbjuda någon att prata om något. Absolut att ni ska få prata om sånt som ni känner att ni behöver. 

Ville bara förklara hur jag känner. när ni pratar om ma/mf och saknaden av symptom så blir jag helt nojjig. Jag känner mig nämligen så ogravid som jag bara kan, bortsett från ömma tuttar! Och då går ju såklart mitt huvud igång och tänker: men tänk om något är fel? Men det är ju just det som är saken, inget behöver vara fel för att man mår bra.

Och ja dessa humörsvängningar alltså. Nyss satt jag och bölade över att jag gjort er upprörda med mitt inlägg.

Stor kram! 
    Hormones is a bitch! Hjärta 

Jag bölade innan för att jag blev så ARG! Jag blev sugen på potatis men om jag skulle äta det så var jag tvungen att skala dom först och jag HATAR att skala potatis! (tydligen..) Asså.. 
  • MakeitHappen

Haha måste nog skylla på hormoner inatt.. annars vet jag inte vad de var....
    Jag la mig runt 23 och sambon brukar komma strax efter, men jag hann somna till, vaknade till av att han prata skype med nån och jag kolla klockan 00. jag gick upp till hallen, endast iklädd trosor "Nu går du och lägger dig" och pekar mot sängen.... ja sa han ja kommer snart.. jag gick o kissa o la mig igen... hahah

han sa på sms idag när jag bad om ursäkt att jag inte var hans mamma :p men han sa de är svårt att ta mig seriöst när jag stod där iklädd trosor och den bestämda minen haha... jag skyllde på trötthet och hormoner :p

• Gummsan

Kan glädja dig lite med att jag har ALDRIG haft symtom som illamående, kräk, ömma bröst.

Tröttare ibland och lite svullna tarmar möjligtvis och jag väntar mitt 6e barn.

<3
  • avenell

Tänk vad olika man tänker om olika saker. Jag har inte heller några symptom förutom ömma bröst. Jag blir lugn av att läsa om andra som inte har symptom. Däremot blir jag nojig av att läsa om de som har jättemycket symptom. Då undrar jag om något är fel eftersom jag har så lite symptom.

Jag gissar och hoppas att du har bestämt dig för att stanna i tråden. Välkommen tillbaka! :)
  • Moisbois

Jag har också bara ömma bröst så ni är verkligen inte ensamma! :) men jag förstår att man blir nojig av att höra om alla mf och ma för jag gör de också :P men jag tänker som så att ingen graviditet är som den andra och vi får helt enkelt njuta av att bara ha lite ömma bröst :D