• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Nolan
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

Sambon var med på alla träffar första grav, vi fick båda superbra relation till vår bm. Vill han och har möjlighet så tycker jag att de ska med. Denna gång är det inte lika lätt eftersom det blir en del vabbande och vi inte vill missa jobbet för mkt. Längre fram när det är officiellt trornjag han hänger med några gånger igen. :)
    Lillprinsen 2012-12-12
  • Alvolina
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Ja det kommer vi:) gjorde det inte med sonen. Nu är det mest av bekvämlighet och att sonen ska få möjlighet att förstå lite mer och vara mer delaktig om han vet att det är en lillebror eller lillasyster. Blir det en tjej ska hon heta Elsa och blir det en kille ska han heta Olof enligt honom. Någon som känner igen namnen? :D
  • Alvolina

Han vet ju inte att jag är gravid utan vi har länge pratat mycket om bebisar, syskon osv eftersom det finns många i vår närhet. Han vill så gärna också ha en bebis :)

• Elsa83

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Absolut :) där vi gjorde vul i Köpenhamn kan man se könet redan i vecka 15! :)

Blir liksom mer på riktigt om man vet om det är en pojke el flicka. Så känner iallafall vi :)
  • Fiiaaa

Tråkigt att läsa att det blev lite dålig stämning i tråden idag. Kom ihåg att vi alla är här för att vi har ett behov av att ventilera och att vi är väldigt många och alla har olika personligheter, bagage och erfarenheter med sig in i det här och det kräver av oss att vi tillåter det att vars högt i tak och att vi har en hög toleransnivå med varandra. Alla kan inte vara lika, tänka lika, och hantera det här på precis samma sätt, och det är ju bara härligt egentligen! Så kom igen tjejer, pepp nu till de som har det jobbigt och inget skuldbeläggande :) vi hoppas ju alla på samma resultat även om en del hanterar det med att noja och andra med att handla bebiskläder, allt är ok!! Kärlek!

• Diamant

Han vill men inte jag! 
    Någon av oss kommer få byta åsikt hehe men VEM vet vi inte än :P 

Jag ser ju "fördelen" att veta pga kläder, inredning och inför namnval som mannen säger, men å andra sidan så spelar sådant knappast roll när de är så himla små! 
    Jag vill gärna försöka att inte "köna" barnet för mycket utan att det själv ska få välja vad den leker med utan för mycket påverkan från oss.. 

Jag själv var värsta prinsessan och hade ÄLSKAT att få köpa massa prinsessaker till en flicka och rosa, glitter och fluff överallt.. MEN! Jag tycker samtidigt att det är bra om barnet själv väljer vad den vill.. Vill ha ett öppensinnat barn.. Svårt det där hehe

Vad är det som talar för och emot för er andra? 
    Det enda jag har som motargument till mannen är att det är kul med en överraskning! Än så länge.. Hehe
  • Fiiaaa

Vi har tänkt en del på det och bestämt oss för att nog inte göra det. Vi vill inte riskera att bli påverkade av könet när vi handlar och förbereder oss. Det viktiga är ju att det är en bebis :)
  • Moisbois

Vi kommer inte kolla könet :) gjorde inte de med sonen och tycker de är mycket mer spännande när man inte vet :)
  • avenell

Vi kommer inte att ta reda på kön. Om jag själv hade bestämt så hade jag troligen gjort det men min sambo vill absolut inte och det tycker jag är ok. Det gör mig ingenting alls att inte ta reda på det.

• Pyret 85

Vi kommer kolla könet om det går. Vi är överens om flicknamn: Freya. Pojknamn har vi inget än dock.