• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

Jag ska till bm tredjedelen 17 november så nä inte alls tidigt tycker jag.. men så tycker jag att de är skönt med täta kontroller och veta att allt är som de ska. Och få prata om det är nått jag undrar osv... trots att de är mitt tredje barn
  • eko my

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.
    Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..

ok nya ämnen...
    Någon som tänkt mycket på namn?

• avenell
    eko my skrev 2014-10-27 19:55:25 följande:

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.

ok nya ämnen...

Vi började prata namn vid förra graviditeten (som slutade med en mola) och vi har pratat lite om det den här gången också även om vi lärde oss förra gången att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Samtidigt så hoppas jag att vi får barn någon gång i framtiden även om det inte skulle bli nu och då kan vi gott mysa och diskutera lite namn redan nu :)

Min sambo kommer från Irland och kommer att prata engelska med barnet. Därför vill vi ha ett namn som funkar och dessutom låter relativt lika på svenska och engelska... det blir vår största utmaning!
  • tove78

ok nya ämnen...

Vi har nog faktiskt bestämt oss för tjejnamn nu, däremot har vi inga bra förslag på killnamn. Min son heter Morris, vet i fanken hur jag ska matcha det? ;)
  • carolinheiner

ok nya ämnen...

Blir de en pojke är de: Gabriel , Condrad

Blir de e tjej så har vi : Lovisa, Tilde, Freja

Mellannamn blir Erik, Henry eller Johanna, Evelina :)
  • semne

Med namn har vi två förslag till både könen! Pojke - Viggo eller Harry, flicka: Isabell eller Lilja. Vi känner inte att vi behöver matcha med sonens namn (Leo) utan våran svårighet är att komma överens! Min namn vill helsy av allt att barnet ska heta Cosmos oavsett kön...inte så jäkla sugen på det haha så det får bli ett mellannamn om det är en pojke!

• Malinzzon

ok nya ämnen...

Vi försöker lista lite. Har mest flicknamn. Ni då? :)
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Elsa83

Ang babynamn . Vi funderar på Hugo, August, Alma, Elvin, var ett tjejnamn till men minns inte :(

Ni?

• micra

Jag tycker killnamn är så himla svårt, tjejnamn kan jag komma på hur många som helst! Kan verkligen inte komma på ett enda killnamn jag tycker är så pass fint att jag skulle vilja döpa min son till det...

• micra

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)