• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Skogsviol

Vi tänker nog inte ta reda på kön, även om jag vet att jag kommer att vara sjukt nyfiken... Jag har två pojkar och en flicka sen innan, och tog reda på kön med de två yngsta. För mig kändes det mer konkret då, men maken vill helst inte veta innan och då får det nog bli så den här gången. :)

• Diamant

Usch vilket svårt val! Haha, kunde inte alla bara tycka EN sak om att ta reda på kön eller inte så man kunde få bra argument när man som par tycker olika! :P 

Tycker det känns lite mysigt att inte veta, samtidigt lät det vettigt det någon skrev om att få "veta lite mer" om bebisen redan innan.. 

• Sara787
    enannanmaria skrev 2014-10-28 10:05:08 följande:

Vi kände på oss vilket kön det var första gången och hade rätt. Andra gången såg vi själva direkt på RUL och den gången hade det inte hjälpt att meddela att vi inte vill veta kön eftersom bebisen direkt visade upp sig i den positionen. Om man inte vill veta kön får man i så fall titta bort i början tills sköterskan meddelar att andra delar visas.

Vi väljer ut ett killnamn och ett tjejnamn ändå eftersom det inte alltid går att se helt säkert på RUL. Men risken/chansen är kanske stor att vi kan se/gissa eftersom vi ska göra det i v. 20. Köns-UL görs tidigast i v. 24. Men vill man veta tidigt kan man betala för ett TellmePinkorBlue-test eller fostertest.se. Då kan man få besked runt v. 10-13. Själv är jag inte så nyfiken att jag vill betala för att veta, det visar sig ju förr eller senare.

Vi gjorde ultraljud i v 18 och då kunde hon se kön:)
  • Milie

Blärk. Sitter hos frisören. Jag klipper mig typ en gång per år och det är lång kötid så jag "kunde inte" avboka. Det spelar ingen roll hur mycket jag lättar den där capen man får på sig, det känns ändå som att struphuvudet trycks in i nacken på mig.

Usch, vad jag är gnällig. Insnöad och deppig börjar jag bli också. Hoppas vi får tvillingar så jag slipper gå igenom det här långdragna Helvetet en gång till.

• Sara787
    Milie skrev 2014-10-28 11:05:50 följande:

Blärk. Sitter hos frisören. Jag klipper mig typ en gång per år och det är lång kötid så jag "kunde inte" avboka. Det spelar ingen roll hur mycket jag lättar den där capen man får på sig, det känns ändå som att struphuvudet trycks in i nacken på mig.

Usch, vad jag är gnällig. Insnöad och deppig börjar jag bli också. Hoppas vi får tvillingar så jag slipper gå igenom det här långdragna Helvetet en gång till.

Men usch då=( Det där lät ju inte kul alls.. Vilken vecka är du i?
  • tove78

Vi kommer att ta reda på kön. Gjorde det med min son och jag tyckte att det var jättemysigt att veta om att det var en liten pojke därinne :)

• Milie
    Sara787 skrev 2014-10-28 11:50:44 följande:

Men usch då=( Det där lät ju inte kul alls.. Vilken vecka är du i?

Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.
  • Seniorita

Idag är det en sån där dag som inget fungerar, en jäkla tur att jag är ledig idag kan jag säga. Har sovit 11 timmar inatt men ögonen går ändå i kors, var upp och åt frukost förut men nu ligger jag igen. Svettningar, huvudvärk, yr och som sagt... Trött! Är andra dagen helt utan snus här, börja ana att det kan vara det som ställer till det.

• Fridacorrina

Imorgon går jag in i vecka 7. Känner mig yr och illamående när jag anstränger mig för mycket. På torsdag ska jag på samtal med en barnmorska och planera framtiden men besök mm..

Jag vill ta reda på kön då det blir lite enklare med att bestämma kläder osv..

Vi har ett killnamn som år bestämt men 3 tjejnamn. :)

• tove78
    Seniorita skrev 2014-10-28 12:31:44 följande:

Idag är det en sån där dag som inget fungerar, en jäkla tur att jag är ledig idag kan jag säga. Har sovit 11 timmar inatt men ögonen går ändå i kors, var upp och åt frukost förut men nu ligger jag igen. Svettningar, huvudvärk, yr och som sagt... Trött! Är andra dagen helt utan snus här, börja ana att det kan vara det som ställer till det.

Heja heja!! Jag har själv snusat i typ 15 år och vet hur jobbigt det är att sluta. Jag slutade för 4 år sen.  Men du fixar det!! Jag brukade ta en liten bit hushållspapper och vika till en snus när det var som värst. Tröttheten beror nog på graviditeten, jag skulle kunna sova dygnet runt känns det som. Orkar ingenting!