• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyret 85

Tack förresten för att ni var så förstående. Klart man oroar sig mer med mf i bakfickan. Och ja jag överreagerade nog en smula och det ber jag om ursäkt för igen!

• semne

Vi kommer ta reda på det, vi gjorde det med sonen och ångrar absolut inte det beslutet! Klart man blir lite styrd med inköpen men för mig känns det ok för även om det är mkt blått och bilar så är det även rosa och dockor, han får vara den han vill :) Det kommer bli så med babyn i magen med,att jag kommer vara styrd men öppen :)

• Sara787

Båda vi är nyfikna så vi kommer garanterat att ta reda på det, det gjorde vi sist

• Manelma

Vi tog reda på det sist och vill det även denna gång. Fick lite av annan sorts band till honom så fort jag fick veta och började förbereda mig mentalt samt att vi hade färdigt namn som väntade så det blev lixom som att vi redan kände varandra ett tag hehe. Kan inte förklara det riktigt men kommer definitivt fråga igen om det går att se.

• Isabella89

Vi tog inte reda på kön innan sist men den här gången vill jag veta. Maken verkar ok med det med även om han inte tycker det är viktigt att veta innan. Men jag vill kunna förbereda vår dotter då hon enbart pratar om lillasyster ifall det nu är en lillebror i magen. Kläder och prylar har vi redan massor av, som är i alla möjliga färger så det är inte därför ;) lite lättare med namn med även om vi inte kommer bestämma något förrän bebis är ute. Sist hade vi inte ett enda pojknamn så det var tur att det blev en tjej :)

• Isabella89

Förra graviditeten var maken med på ett par mvc-möten plus ul och lär bli samma sen här gången. Men om han ska med får jag inte boka tid kl 7 på morgonen :) i så fall måste vi ha barnvakt.

• knaappeen

Jag har själv spånat lite namn. Sambon är inte direkt delaktig i det tyvärr.. Tycker bara jag är hyper när jag pratar om namn, barnrum symptom osv.

Skittrist

Pojknamn så gillar jag Kian, Julien, Julian

Flicknamn Novalie, Alisia ,Alina( Aleena)Alessia

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • Wilbes

Jag vill inte veta könet förrän förlossningen men maken vill ta reda på könet..

Ang namn vill jag bestämma/prata namn nu men det vill inte maken han vill veta könet innan...

Men mina favoriter som jag lyckades få godkännande för innan maken stängde av helt är

pojknamn Dewin, Vincent och Caspian dock är inget av det namn vi kommer använda då Caspian ska våra kompisars bebis heta som kom för en månad sen... Dewin är för likt namnet på våran gudson som gixk bort i plötslig spädbarnsdöd förra julen och Vincent börjar på v/w och då vi har två barn var på sen ena på W och en på P så är de inte bokstäver vi kommer använda igen som begynnelse bokstav...

Flicknamn som vi faktiskt kan tänka oss är Indra men får väl se vad det blir i slutändan... det tog skit lång tid förra gången med att bestämma nått vi båda kunde tänka sig och med två ovanliga namn att matcha till blir det lite knepigare men men vi lyckas nog efter mycket om och men...

• FruGnu
    Moisbois skrev 2014-10-27 19:48:39 följande:

Jag har också bara ömma bröst så ni är verkligen inte ensamma! :) men jag förstår att man blir nojig av att höra om alla mf och ma för jag gör de också :P men jag tänker som så att ingen graviditet är som den andra och vi får helt enkelt njuta av att bara ha lite ömma bröst :D

Jag önskar att jag bara hade Ömma bröst! Illamåendet tar verkligen över dagen, jättejobbigt! Så var glada att ni slipper sådant. Vissa säger här i tråden att de önskar att de hade lite Illamående eller spydde lite för att de "vill känna sig gravida". Men jag säger var glad för det lilla ni har. Det är inte roligt att gå omkring med konstant Illamående (och åksjuka så fort man sätter sig på något som rör sig framåt).

Det är mina tankar om det här. :)
  • Moisbois
    FruGnu skrev 2014-10-28 04:48:29 följande:
    Jag önskar att jag bara hade Ömma bröst! Illamåendet tar verkligen över dagen, jättejobbigt! Så var glada att ni slipper sådant. Vissa säger här i tråden att de önskar att de hade lite Illamående eller spydde lite för att de "vill känna sig gravida". Men jag säger var glad för det lilla ni har. Det är inte roligt att gå omkring med konstant Illamående (och åksjuka så fort man sätter sig på något som rör sig framåt).

Det är mina tankar om det här. :)
    Ja men visst :) med sonen var jag jätte illamående och spydde varje morgon dom första 15 veckorna. Fick små äta hela tiden för att hålla illamåendet borta på dagarna. Så jag är glad att jag slipper det om jag ska vara ärlig :)