• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Vi hsr inte diskuterat de ännu.. Men ja tror ja vill ha reda på de om bebis nu vill visa sig :)
  • kanien

Vi ska ta reda på kön flicknamn gillar jag judit men det gillar inte karln, han gillar elise. Pojknamn är vi överens om sigge eller ebbe

• brallanmallan

Vi kommer inte ta reda på kön, kommer kännas spännande stt vänta. Lite motivator under förlossningen tror jag också för egen del. Namn har vi funderat på, får ha några alternativ.

Hur gör ni med träning, är det något ni slutat med? Jag vet ju att det är bra att fortsätta men känner att jag har lite spärrar. Jag har fortsatt med löpning, CX worx och spinning. Hoppas att man bara kan lyssna på kroppen och fortsätta.

• Malinzzon

Vi kommer inte heller ta reda på det, om det inte blir väldigt uppenbart på RUL.

Flicknamn vi funderar på är Isabella, Cornelia eller Wilma.

Pojknamnen är Alexander, Charlie eller Wilmer.

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Alvolina

Även om man vet könet så finns det väl inget som hindrar att man håller sig neutral? Om man nu har den åsikten så tror jag inte att man kommer gå bananas på spets och klänningar bara för att det visar sig vara en tjej :)

En egen åsikt får de oftast runt 2-3 års åldern. Fram tills dess är det ju mamma och pappa, syskon, vänner och förskola som sätter normerna.

• Paulas mamma

Jag har slutat med spinning (pga ojämn belastning i ståendet. Jag har ont i rygg och höfter) har även slutat med boxning och hot yoga. De säger att värmen och luftfuktigheten inte är bra för gravida. Så nu tränar jag indoor walking, corepass och styrketräning. Senare kommer jag att sluta med pressövningar tex hantelpress och bänkpress, det ska tydligen vara farligt. Ven övningar liggandes på rygg som tex situps. Jag är mest på gymmet och ska fokusera mest på rygg mage och rumpa.

brallanmallan skrev 2014-10-28 07:01:50 följande:

Vi kommer inte ta reda på kön, kommer kännas spännande stt vänta. Lite motivator under förlossningen tror jag också för egen del. Namn har vi funderat på, får ha några alternativ.

Hur gör ni med träning, är det något ni slutat med? Jag vet ju att det är bra att fortsätta men känner att jag har lite spärrar. Jag har fortsatt med löpning, CX worx och spinning. Hoppas att man bara kan lyssna på kroppen och fortsätta.

• Isabella89
    Alvolina skrev 2014-10-28 07:23:02 följande:

Även om man vet könet så finns det väl inget som hindrar att man håller sig neutral? Om man nu har den åsikten så tror jag inte att man kommer gå bananas på spets och klänningar bara för att det visar sig vara en tjej :)

En egen åsikt får de oftast runt 2-3 års åldern. Fram tills dess är det ju mamma och pappa, syskon, vänner och förskola som sätter normerna.

Just min tanke. Vi har erbjudit allt till vår dotter, inte bara 'tjejiga' saker och kläder.

Än så länge får vi välja rätt mycket men hennes egna vilja blir bara större och större :)

Vi har tänkt lite på namn med och tycker det vore roligt med ett namn på K för då får vi följden I J K L på våra namn. Men vi hittar inga som känns bra på K. Så vi får se vad det kan tänkas bli :)
  • slightlymad

Åh, namn! Min sambo har alltid velat att hans blivande söner ska heta Engelbreckt och Wolfgang. Jag TVÄRVÄGRAR! Nu har vi äntligen kommit överrens om att blir det en pojk får han heta Loke och om det blir en flicka Lovis eller Minna.

• eko my

vi kommer ta reda på vad det är. har gjort det med båda de andra och anledningen är nog att jag är alldeles för nyfiken. :)

sen är jag sådan som vill ställa in mig och förbereda mig med, få lite relation till den där inne innan på något sätt. jag har sytt lapptäcke till båda mina ungar innan efter lite känsla jag haft om vem dom är. dom leker fortfarande med dom och det känns fint. Kommer göra ett till denna rackare med om det går bra! Samma blir det till att fylla en bebisbok till! Älskar att pyssla och sätta in bilder. Sonens som är 4 är totalt överfull, så nu har jag köpt extra fotoalbum med!

Jag vill nog att namnen ska klinga lite bra ihop i alla fall. Just nu har killnamnet Love fastnat hos mig. Liv gillar jag med.
    Jag kan nog göra väldigt långa listor medans det brukar sluta med att jag sitter med stor kula och försöker övertala mannen. Alltså vi måste bestämma namn nu?!
    Men namn är otroligt spännande! Så fort jag kommer på ett namn är det minst lika viktigt att kolla vad de betyder. Superkul det med tycker jag!

• ÄlskarMina
    kanien skrev 2014-10-28 06:21:13 följande:

Vi ska ta reda på kön flicknamn gillar jag judit men det gillar inte karln, han gillar elise. Pojknamn är vi överens om sigge eller ebbe

Vi gillar också Sigge, sen till en tjej: Signe eller Sigrid. Snöat in oss på S?? Hihi.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·