• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-28 12:28:33 följande:
    Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.
    Åh jag vet PRECIS hur du känner Milie!

Jag ångrar mig ungefär en gång om dagen, tänker att jag vill nog inte ha barn trots allt, det är för jobbigt att må såhär!

Sen kommer det nån timme på eftermiddan eller morgonen där jag inte mår skit och då känner jag att jag är glad igen. Jag vet ju att vi vill ha barn, har längtat som tusan i flera år!

Det är värt det i slutändan, men mer än en vettefan om det blir!
  • SummerAsTwo

Hoppar in!

20 år, har en dotter på 1,5 år. Plussade i söndags och beräknad slutet av juni 2015. Bor utanför Jönköping :)

• SummerAsTwo
    Diamant skrev 2014-10-28 12:48:55 följande:

Åh jag vet PRECIS hur du känner Milie!

Jag ångrar mig ungefär en gång om dagen, tänker att jag vill nog inte ha barn trots allt, det är för jobbigt att må såhär!

Sen kommer det nån timme på eftermiddan eller morgonen där jag inte mår skit och då känner jag att jag är glad igen. Jag vet ju att vi vill ha barn, har längtat som tusan i flera år!

Det är värt det i slutändan, men mer än en vettefan om det blir!

Det där känslan kommer försvinna. Det är jobbigt i början och man vill ge upp när man mår illa, är helt slut i kroppen och huvudet. Men när magen börjar växa och sparkarna kommer, då glömmer man plötsligt det jobbiga och längtar efter att det ska bli sommar :)

När barnet väl är utanför magen, så saknar man tiden som gravid lite grann. Ta kontakt med BM och berätta om ert illamående och se om det finns något som hjälper. Jag hade Hyperemesis och kräktes flera gånger dagligen med dottern. Hoppas att få slippa det den här gången :)
  • vikarien

Hoppar in hos er, lite dött i den andra junitråden BF 23/6 med första barnet.

Just nu mår jag fruktansvärt, förmodligen magsjuk/matförgiftad

Har IBS och har blivit sämre nu men jag hoppas det är något annat nu för såhär dåligt kan jag ju inte må till juni!

Någon mer som har erfarenhet av IBS vid graviditet?

• FruGnu

Vi vill inte veta könet innan, vi vill se det när han föder. Vi vill bli överraskade, samt att det spelar ingen roll om det är en flicka eller pojke så länge det är en bebis!

• Fiiaaa
    Milie skrev 2014-10-28 12:28:33 följande:

Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.

Å va jobbigt att du känner så! Jag känner delvis igen mig. Du är inte ensam! Jag har ju lite upp och ner, vissa dar mår jag rätt bra, andra dar kräks jag (kräktes i munnen på kontoret igår, inte kul), andra dar, som idag, har jag ett sjukt jobbigt gnagande illamående som ligger och lurar och inte vill ge med sig. Usch! Dessutom fungerar magen lite taskigt. Jag är i v 10 och tröstar mig med att det brukar bli bättre för de flesta runt v 12. Förra gången när jag fick mf i v 10 så kände jag absolut inget illamående alls, så jag tycker det är rätt skönt att känna av det den här gången även om det är galet jobbigt ibland. Sen känner jag mig så plufsig och svullen och ur form. Men det är värt det, jag vill så gärna ha en liten :)
  • Edde

Jag vill inte veta kön på förhand, men jag vet faktiskt inte hur min sambo ställer sig i frågan. Vi har inte pratat om det. Just nu känns det mest som om jag ältar, och för honom är allt ännu så overkligt att han inte orkar prata om det. Tråkigt på sätt och vis, men jag fattar väl att det blir drygt när jag gnäller på mitt konstanta illamående och trötthet hela tiden... Hehe.

Nästa vecka ska jag på tidigt ultraljud. Är såå nervös! Tänk om där inget är? Tror jag är absolut mest rädd för utomkvedshavandeskap. Missfall kan jag hantera psykiskt, men inte det. 

• Moisbois
    SummerAsTwo skrev 2014-10-28 12:49:03 följande:

Hoppar in!

20 år, har en dotter på 1,5 år. Plussade i söndags och beräknad slutet av juni 2015. Bor utanför Jönköping :)

Hej och välkommen :)
  • pinglon
    Edde skrev 2014-10-28 13:17:04 följande:

Jag vill inte veta kön på förhand, men jag vet faktiskt inte hur min sambo ställer sig i frågan. Vi har inte pratat om det. Just nu känns det mest som om jag ältar, och för honom är allt ännu så overkligt att han inte orkar prata om det. Tråkigt på sätt och vis, men jag fattar väl att det blir drygt när jag gnäller på mitt konstanta illamående och trötthet hela tiden... Hehe.

Nästa vecka ska jag på tidigt ultraljud. Är såå nervös! Tänk om där inget är? Tror jag är absolut mest rädd för utomkvedshavandeskap. Missfall kan jag hantera psykiskt, men inte det. 

Nästa vecka ska jag också på vul, är i v 7 då, 6+6. Vilken vecka är du i? Jag har bokat privat för att jag vill kolla att allt är som det ska innan vi berättar åt vår dotter. Hon har börjat fundera varför jag är så trött jämt och ständigt och mest ligger på soffan för att jag är så yr. Vill och kan inte hålla det hemligt för henne (4 år) mycket längre till så nu känns det bra när tiden är bokad.
  • Malinzzon

Fy för yrseln. Har haft en väldigt bra graviditet annars, lite illamående, men det hör ju till. Fick idag veta att min mamma var i v .11(!) när hon fick reda på att hon väntade mig. Hon har haft fyra väldigt bra graviditeter, så man håller ju verkligen tummarna att ens egen inte blir värre. :)

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!