• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    kanien skrev 2014-11-24 08:15:07 följande:
    Jag köpte caremaxx igår och det tog lång tid innan jag hittade hjärtljuden för jag var för högt upp. Hittade ljuden precis vid blygdbenet på vänstersida, nästan i ljumsken.. Här lät det inte heller som en galopperande häst men det slog olikt än när jag jämförde med mitt egna hjärtljud. Det lät som ett hjärta som slog klart och tydligt iaf smile1.gif
    När vi fick lyssna på hjärtat på förlossningen första gången i v 22+2 så lät de som en galopperande häst..

JAG anser att de e onödigt att försöka lyssna efter hjärtljuden själv då de kan öka oron.. Tror ändå att de e er puls ni har hört ändå.. För om ja inte minns fel ska deras hjärta pumpa på i 140-150 slag.. Eller har ja fel för mig? :o
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-24 11:52:28 följande:

Lättnaden när man får se ett fint friskt tickande hjärta ??

Åh! Visst är det härligt! :D Skönt att det gick bra för er! :)
  • Hilda07

Tack alla ni som svarade om caremaxx doppler. Lyckades till slut höra ett snabbare hjärtljud precis till vänster sida långt ner som någon annan skrev i tråden :) Ett mycket snabbare hjärtljud som inte gick att ta miste på. Ska dock inte lyssna mer nu utan ville bara testa eftersom jag fick chansen att låna den. 

• ÄlskarMina

Hilda07: leta nere mitt på magen nästan vid behåringens början. Inte mot ljumsken, för då får du lätt in din egen puls. Jag har snittärr där jag börjar leta mitt på och går lite under det. Blir som under troskanten. Hörs tydligt bebis galopperande hjärta. Är i v.10+6 idag men har kunnat hitta sen en vecka tillbaka. Lycka till!

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • Nillan77

En sak till att ta i beaktande när det gäller att lyssna på bebisens hjärta är att det inte är bevisat om det är skadligt för bebisen eller inte. Finns en anledning till att det inte görs för tidigt i graviditeten.

• Awe83
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-24 11:52:28 följande:

Lättnaden när man får se ett fint friskt tickande hjärta ?? phps7o8Aq51038.jpg

Hur långt gången är du när denna bild togs? Fint att se sin fina ;)
  • Malinzzon

Ska på inskrivning och läkarbesök idag. Är i vecka 13 (12+3). Hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då jag änsålänge haft en väldigt bra graviditet med milda symptom och är lite nojjig.

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Fiiaaa

Hej! Mådde galet illa i morse (hallå, jag är ju i v 14 ska det inte ge sig nån gång?). Kräktes iaf några gånger vilket resulterade att jag kom iväg sent till jobbet. Stressade för att försöka vara där inte allt för sent, cyklade rätt fort, och när jag kom fram och satte mig ner på kontoret fick jag världens hugg i livmodertrakten, skitläskigt. Det försvann lika fort så jag hoppas verkligen att det inte är nån fara, men undrar om bebis försöker säga åt mig att dra ner på takten? Nästa gång tänker jag komma för sent istället för att stressa!!