• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Fiiaaa skrev 2014-11-25 09:21:14 följande:

Hej! Mådde galet illa i morse (hallå, jag är ju i v 14 ska det inte ge sig nån gång?). Kräktes iaf några gånger vilket resulterade att jag kom iväg sent till jobbet. Stressade för att försöka vara där inte allt för sent, cyklade rätt fort, och när jag kom fram och satte mig ner på kontoret fick jag världens hugg i livmodertrakten, skitläskigt. Det försvann lika fort så jag hoppas verkligen att det inte är nån fara, men undrar om bebis försöker säga åt mig att dra ner på takten? Nästa gång tänker jag komma för sent istället för att stressa!!

Hoppas ditt illamående ger sig snart!

Ang. stressen så tror jag inte att det är någon fara om du blir stressad någon gång ibland, då skulle förmodligen inte så många graviditeter sluta bra eftersom de flesta stressar då och då. Det är väl mer att vara konstant stressad som kan vara skadligt (och tyvärr är det väl inte helt ovanligt i dagens samhälle så man får medvetet dra ner på takten).
  • Isabella89

Förra graviditeten slutade jag må illa i v18... Mår illa lite då och då fortfarande (är i v13). Kan hugga till om jag stressar så försöker att inte göra det. Hugger till även i vissa andra lägen som jag inte förstår varför, kan räcka med att resa mig upp ur soffan...

• Mla

Först barnet och försöker fårstå och läsa lite på försäkringskassan?Jag fattar ingenting! 

• Wilbes
    Mla skrev 2014-11-25 14:19:51 följande:

Först barnet och försöker fårstå och läsa lite på försäkringskassan?Jag fattar ingenting! 

Mitt hetaste tips är att ringa dem eller boka möte med dem och träffa dem så..
  • Isabella89
    Mla skrev 2014-11-25 14:19:51 följande:

De brukar ha kurser om just fp och så. Kolla om de har det hos dig :)
  • Edde

Alltså, jag stirrar på bilderna i bild-tråden och kan inte fatta att så många ser så gravida ut! Jag är i v 10+5 och kan fortfarande utan problem använda mina vanliga byxor och tajta kläder utan att någon kan märka någonting. Skönt å ena sidan, eftersom jag inte tänkt säga nåt på jobbet förrän efter årsskiftet, men man börjar ju undra när precis alla andra verkar så runda redan så tidigt.

Nå, jag har iaf laddat upp med bylsiga ylletröjor ifall magen skulle börja avslöja mig tidigare än jag tänkt. Å ena sidan längtar jag, å andra sidan fasar jag. Har redan nu dåligt samvete över att jag, som är moderskapsvikarie, själv ska vara ledig.

• vikarien

Idag känner jag mig totalt ogravid!

Noll symptom...

Känns lite jobbigt

Ska till bm om en vecka, vad ska man säga för att få ett tidigare UL än vecka 19?

Känns helt galet att berätta för släkt och vänner till jul när jag inte ens tror på det själv att det finns något där inne...

• Edde
    vikarien skrev 2014-11-25 17:52:54 följande:

Idag känner jag mig totalt ogravid!

Noll symptom...

Känns lite jobbigt

Ska till bm om en vecka, vad ska man säga för att få ett tidigare UL än vecka 19?

Känns helt galet att berätta för släkt och vänner till jul när jag inte ens tror på det själv att det finns något där inne...

För mig går det där jättemycket i vågor. En dag förra veckan hade jag absolut noll symtom och hann redan börja tänka katastroftankar. Nästa dag stod jag och kräktes i en hundbajspåse medan hunden sprang runt i ehundparken. Med full fart kom det tillbaka, med andra ord. 

Jag vet inte hur långt gången du är, men det kan ju vara bara så att symtomen helt enkelt börjat avta. Så är det för mig, mår inte illa varje dag mera. Även om jag ibland är nojjig och undrar hur det går, så försöker jag tänka som så att eftersom det närmar sig 12 veckor så är det helt enkelt meningen att den första tidens hormonstorm håller på att lugna ner sig.

Bra är väl också att komma ihåg att alla faktiskt inte har en massa symtom hela tiden, utan att det för den delen är nåt fel.
  • vikarien
    Edde skrev 2014-11-25 18:09:54 följande:
    För mig går det där jättemycket i vågor. En dag förra veckan hade jag absolut noll symtom och hann redan börja tänka katastroftankar. Nästa dag stod jag och kräktes i en hundbajspåse medan hunden sprang runt i ehundparken. Med full fart kom det tillbaka, med andra ord. 

Jag vet inte hur långt gången du är, men det kan ju vara bara så att symtomen helt enkelt börjat avta. Så är det för mig, mår inte illa varje dag mera. Även om jag ibland är nojjig och undrar hur det går, så försöker jag tänka som så att eftersom det närmar sig 12 veckor så är det helt enkelt meningen att den första tidens hormonstorm håller på att lugna ner sig.

Bra är väl också att komma ihåg att alla faktiskt inte har en massa symtom hela tiden, utan att det för den delen är nåt fel.
    Jag är i vecka 11 nu, 10+2.

Egentligen är det ju jätteskönt att man får må bra! Men jag har rätt svårt att ta in att det faktiskt ligger ett pyre där inne

Känns som om det är vanligt att det stannar av utan att man märker något, och det känns skitjobbigt att vänta ända till vecka 19 för att få veta!

Tänk att berätta för släkten nu och sen behöva berätta om 2 månader att det inte alls fanns något där inne! Huuu så hemskt!
  • Isabella89
    Edde skrev 2014-11-25 17:25:47 följande:

Alltså, jag stirrar på bilderna i bild-tråden och kan inte fatta att så många ser så gravida ut! Jag är i v 10+5 och kan fortfarande utan problem använda mina vanliga byxor och tajta kläder utan att någon kan märka någonting. Skönt å ena sidan, eftersom jag inte tänkt säga nåt på jobbet förrän efter årsskiftet, men man börjar ju undra när precis alla andra verkar så runda redan så tidigt.

Nå, jag har iaf laddat upp med bylsiga ylletröjor ifall magen skulle börja avslöja mig tidigare än jag tänkt. Å ena sidan längtar jag, å andra sidan fasar jag. Har redan nu dåligt samvete över att jag, som är moderskapsvikarie, själv ska vara ledig.

Är det första barnet?

Förra gången syntes det inte att jag var gravid i mitten av december (bf 17/3, föddes 28/2) om jag tänkte efter när jag använde kläder. Kunde ha mina vanliga byxor till v17-18 ungefär.

Nu kan jag bara ha ett par vanliga byxor, och det är mina superstretchiga jeansleggings... Annars är det gravidbyxor som gäller.