• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Edde skrev 2014-11-25 17:25:47 följande:

Alltså, jag stirrar på bilderna i bild-tråden och kan inte fatta att så många ser så gravida ut! Jag är i v 10+5 och kan fortfarande utan problem använda mina vanliga byxor och tajta kläder utan att någon kan märka någonting. Skönt å ena sidan, eftersom jag inte tänkt säga nåt på jobbet förrän efter årsskiftet, men man börjar ju undra när precis alla andra verkar så runda redan så tidigt.

Nå, jag har iaf laddat upp med bylsiga ylletröjor ifall magen skulle börja avslöja mig tidigare än jag tänkt. Å ena sidan längtar jag, å andra sidan fasar jag. Har redan nu dåligt samvete över att jag, som är moderskapsvikarie, själv ska vara ledig.

Det är ofta en enorm skillnad på första barnet och de som kommer efter. Första gången började jag få en liten kula som syntes om jag hade tajta kläder på mig runt v 17. De andra gångerna har jag fått jättestor mage ett par veckor efter jag plussat. Kroppen minns och typ visar vad den kan, sen är mina magmuskler betydligt sämre nu än de var första gången så de håller nog inte emot ordentligt. Kanske också kan förklara en del stora magar trots första barnet, dåliga magmuskler? Eller att man är väldigt smal och har en livmoder som lutar framåt.
  • Michelle90
    carolinheiner skrev 2014-11-25 22:53:34 följande:
    Bli vän med mig så lägger ja till er! :) Carolin Johansson Halmstad har stöd musikhjälpen med på bilden ;)
    Jag vill oxå gå med, kunde inte heller få tag i tinkywinky så jag lägger till dig på fb Carolin :)
  • aj 378

Lägger till dig också carolin så man för va med :) Heter Angelica Johansson

• carolinheiner

Michelle å angelica är tillagda i gruppen.. Admin ska nu bara godkänna :) men de va en till å namnet bara försvann från min hjärna.. Vad hette denna sista person så ja hittar henne?

• carolinheiner
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-26 00:46:34 följande:
    Tack snälla du! Jag la precis till dej! :)
    Har lagt till dig med emelie :)
  • rustis
    Bli vän med mig så lägger ja till er! :) Carolin Johansson Halmstad har stöd musikhjälpen med på bilden ;)
    har skickat vänförfrågan till dig om du kan lägga till mig i fb-gruppen =)
  • Olga89
    Hej!

Lade till dig pa FB! :) Annelie Blixt
  • Liiinis

Vill också gärna vara med i Fb-gruppen så jag lägger till dig som vän :) Heter Lina.
  • Malinzzon

Kände igår kväll för första gången att pyret rörde sig därinne. En fladdrande nästan kittlande känsla. Helt otroligt!

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!