• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Isabella89

Men man kan väl inte bara sy med overlock? Man behöver ju en vanlig med. Eller?

Jag fick en pfaff passport 2.0

Overlock blir det nog först när det blir mer sytt. Och när vi har mer plats. Får knappt plats i lägenheten nu :)

• vikarien

Herregud mitt immunförsvar är i botten!

Har haft en sjukdag på 2 år innan, men nu sen jag blev gravid är jag sjuk för tredje gången! Jätteont i halsen

Blir Alvedon och jobba ikväll, annars får jag ju ingen lön alls nästa månad typ..

Någon som känner igen sig? Varför blir det såhär helt plötsligt?

• Diamant
    vikarien skrev 2014-11-27 10:03:59 följande:

Herregud mitt immunförsvar är i botten!

Har haft en sjukdag på 2 år innan, men nu sen jag blev gravid är jag sjuk för tredje gången! Jätteont i halsen

Blir Alvedon och jobba ikväll, annars får jag ju ingen lön alls nästa månad typ..

Någon som känner igen sig? Varför blir det såhär helt plötsligt?

Det är inget konstigt alls! 
    Min BM förklarade det så att bebisen är något främmande för kroppen och för att inte stöta bort det (som är kroppens normala instinkt till främmande saker) så sänks immunförsvaret. 
    Det ihop med att våra slemhinnor svullnar upp och blir mer känsliga så är det lätt att bli sjuk, SPECIELLT förkylningar! :) 

Det är tråkigt att du mår dåligt, men det är åtminstone inget onormalt om det är någon tröst! {#emotions_dlg.flower} 
  • vikarien
    Diamant skrev 2014-11-27 10:12:51 följande:
    Det är inget konstigt alls! 
    Min BM förklarade det så att bebisen är något främmande för kroppen och för att inte stöta bort det (som är kroppens normala instinkt till främmande saker) så sänks immunförsvaret. 
    Det ihop med att våra slemhinnor svullnar upp och blir mer känsliga så är det lätt att bli sjuk, SPECIELLT förkylningar! :) 

Det är tråkigt att du mår dåligt, men det är åtminstone inget onormalt om det är någon tröst! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack! Känns skönt att det "brukar" bli så

Hoppar ju runt på olika förskolor så är väl som gjort för att bli dålig :-P

Men Apoteket nästa! Zyx och alvedon så ska vi nog överleva dagen
  • Diamant
    vikarien skrev 2014-11-27 10:25:38 följande:
    Tack! Känns skönt att det "brukar" bli så

Hoppar ju runt på olika förskolor så är väl som gjort för att bli dålig :-P

Men Apoteket nästa! Zyx och alvedon så ska vi nog överleva dagen
    Zyx ska du inte använda när du är gravid! 
    Skaffa Bafucin istället :) 
  • Lilindski
    Kattungen skrev 2014-11-26 21:35:47 följande:
    Ni som vill sy i mjuka fina stretchiga tyger till era små guldklimpar och funderar på vilken maskin nu ska välja; köp en overlock!!! Går snabbt att sy, superenkelt och blir mjuka, fina, stretchiga sömmar. Har man väl provat en overlock vill man inte ha nån annan
    Tack för tipset! Ska kolla upp dessa!
  • Lilindski
    Alvolina skrev 2014-11-26 21:44:51 följande:
    Haha skulle precis skriva det samma. Skulle bara googla fram vilken overlock jag själv har. Sen jag köpte den har det blivit mycket roligare och lättare att sy. Har tyvärr inte varit så flitig det senaste året, det blir mest när sonen behöver en ny mössa nu. Är textilutbildad och har verkligen intresset men det är svårt att hitta tid och ork till större projekt.
    Så då är det dig man ska vända sig till för råd om det kör ihop sig halvvägs in i babynest-skapandet  

Ska bli kul att sätta igång, ska kolla symaskin i helgen för nu kliar det rejält i fingrarna!
  • vikarien
    Diamant skrev 2014-11-27 10:34:04 följande:
    Zyx ska du inte använda när du är gravid! 
    Skaffa Bafucin istället :) 
    Oj är det så alltså?! :-O Hade inte ens en tanke på att man inte fick använda zyx!

Tack för att du sa det!
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-26 15:23:21 följande:

Alla förfrågningar ja har fått har ja lagt till i gruppen :)

Tack för hjälpen! :)