• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Isabella89
    emm84 skrev 2014-11-27 15:19:35 följande:

Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte

Du kan kontakta tinkywinky här på fl så bjuder hon in dig :)
  • Alvolina
    Lilindski skrev 2014-11-27 10:53:05 följande:
    Så då är det dig man ska vända sig till för råd om det kör ihop sig halvvägs in i babynest-skapandet smile1.gif  

Ska bli kul att sätta igång, ska kolla symaskin i helgen för nu kliar det rejält i fingrarna!
    Hahaha...nja ett babynest har jag faktiskt inte gett mig på tidigare. Jag köpte ett istället ^^ tror det är mer learn by doing och försöka hitta lätta mönster. Ha lite utrymme för att det kan bli fel, sprätta i så fall.
  • TinkyWinky
    emm84 skrev 2014-11-27 15:19:35 följande:
    Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte
    adda mig på facebook. heidi römer. :) Har en svartvit profilbild på mina 2 pojkar. 
    SÅ ordnar jag resten :)
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Lg85

"Klaginlägg"

När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.

Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.

Börjar seriöst fundera på om vi klarar detta, om vårt förhållande överlever.

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Tycker så synd om honom men oxå om mig själv.

Förlåt deppinlägg men va tvungen å få skriva av mig

• Alvolina
    Lg85 skrev 2014-11-28 02:15:09 följande:

"Klaginlägg"

När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.

Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes smile4.gif Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Oj då! Om han inte gjort det tidigare så bör han nog söka någon form av samtalsterapi. Låter inte som att han mår särskilt bra.
  • Diamant

"Klaginlägg"

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes smile4.gif Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Usch vad tufft att gå igenom samtidigt som allt annat..

Det låter helt klart som att han behöver gå och prata med någon!

När började han må såhär?

Gå till vårdcentralen och få remiss till en terapeut!
  • Liiten

"Klaginlägg"

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Ursh! Det låter jobbigt att ha det så.. Har ni försökt prata med varandra om hur ni mår? Kanske är han bara rädd inför det nya tillskottet som kommer? Kanske känner han sig utanför? Ibland är det bra att försöka prata med varandra utan att anklaga varandra :)
  • Wilbes

"Klaginlägg"

Min man va likadan när vi väntade vår första. För honom berodde de på allt som hänt i hans barndom och hans rädsla för vad skaffa barn skulle göra med honom om han skulle bli lika som sin egna pappa osv... vi pratade massor ibland hela nätter jag försökte hålla mig neutral och bara frågade när jag kände att han inte visste vad han skulle säga.. mycket om hur de kändes och vad han ville att vi skulle göra. Hur han ville ha det och så stöttade jag honom i det han valde utan några som helt fördomar. Han började plugga som han sen inte fölföljde och sen börja han jobba där han fortfarande jobbar kvar dock är de bara halvtid... Nu väntar vi vårt andra tillsammans och han får fortfarande dagar när han inte vet vart han ska vända sig eller titta eller känna... men vi tar en dag i taget och vi fortsätter prata... men samtalskontakt låter som en bra idé. . Kanske både tillsammans oxh enskilt för hans del..