• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lilindski
    Alvolina skrev 2014-11-27 19:30:38 följande:
    Hahaha...nja ett babynest har jag faktiskt inte gett mig på tidigare. Jag köpte ett istället ^^ tror det är mer learn by doing och försöka hitta lätta mönster. Ha lite utrymme för att det kan bli fel, sprätta i så fall.
    Haha, tack för goda råd! Idag blir det till att titta efter symaskin, så att ialllafall steg 1 kan klaras av  
  • Milie

Konstigt ändå. Mitt glukos ligger på 6,2 efter frukost. Det är ju hur bra som helst, men ändå "måste" jag göra glukosbelastning. Känns trist. Fast jag har bestämt att jag gör som BM säger. Hade bara hoppats att ett bra värde skulle göra att jag slapp.

Hur mås det rent fysiskt i gruppen? Verkar vara så att de flesta sluppit det värsta illamåendet.

• carolinheiner
    Milie skrev 2014-11-28 10:21:46 följande:

Konstigt ändå. Mitt glukos ligger på 6,2 efter frukost. Det är ju hur bra som helst, men ändå "måste" jag göra glukosbelastning. Känns trist. Fast jag har bestämt att jag gör som BM säger. Hade bara hoppats att ett bra värde skulle göra att jag slapp.

Hur mås det rent fysiskt i gruppen? Verkar vara så att de flesta sluppit det värsta illamåendet.

Ligger hemma med magont.. Överläkaren sa att de bara är växtvärk.. Men växtvärk som man vaknar av på natten för att man får ont å ont när man tömmer blåsan.. :( börjar tro att de e uvi :( men bebisen mår bra å sprattlade å livmoderhalsen är helt oförändrad vilket är jätte bra.. Bebisen gillade inte alls ola(överläkaren) bara skakade på huvet ;) å ola bara skrattade å sa att den mår hur bra som helst å gott om fostervatten! :) hoppas mina prover snart e tillbaka så ja kan få reda på om ja hur uvi eller inte :)
  • Liiten
    Milie skrev 2014-11-28 10:21:46 följande:

Den värsta tiden med illamåendet är över även om jag fortfarande blir yr så att jag är nära på att svimma.. I övrigt mår jag nog rätt bra, känner mig dock inte gravid längre och magen har slutat vara svullen så lite orolig är jag allt..
  • MiWe
    Lg85 skrev 2014-11-28 02:15:09 följande:

"Klaginlägg"

När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.

Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.

Börjar seriöst fundera på om vi klarar detta, om vårt förhållande överlever.

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Tycker så synd om honom men oxå om mig själv.

Förlåt deppinlägg men va tvungen å få skriva av mig

Detta måste ni genast ta tag i! Hur ska han orka stötta dig i graviditeten och dra sin del av lasset efter BF? Se till att han kommer i kontakt med psykolog NU. Var jä*ligt tydlig med att det INTE är ett misslyckande eller att det är något fel på honom för att han ev. behöver terapi, det är faktiskt så att vi allakan behöva hjälp under en period i livet för att hitta rätt. Om han genom stöd av en utomstående kan får kraft och verktyg att vara lycklig så är det väl enbart positivt.

Boka en tid ÅT honom om han vägrar själv. Har ni svag ekonomi kan ni kanske kolla hur hans företag har det med företagshälsovård? Fråga på MVC eller VC, ni är inte unika i detta och hjälp finns att få, och så här ska ni inte ha det.

Inte bra heller för dig och bebis att vara orolig! LYCKA TILL!

• Alvolina

Mitt mående går verkligen upp och ner. Igår kände jag mig som vanligt, knappt ömma bröst ens. Vid 20:00 började jag dock må illa. I morse satt illamåendet kvar och har sen hållit i sig hela dagen. Mår riktigt kasst idag.

• kanien

Vecka 14 nu (13+2) och idag på posten fick vi hem kallelse till rul den 29 dec!!! ska bli såå spännande! Både sambon & jag tror dotter <3

• Lg85

Tack för all omtanke ni visar. Att få tag på samtalskontakt är lättare sagt än gjort tyvärr.

Sökte hjälp redan förra sommaren och fick då träffa en läkare 10 ggr som sedan sa nu kan jag inte göra mer synd att du inte mår bättre.

Men vi kämpar vidare

• lillafii
    kanien skrev 2014-11-28 16:28:00 följande:

Vecka 14 nu (13+2) och idag på posten fick vi hem kallelse till rul den 29 dec!!! smile2.gif ska bli såå spännande! Både sambon & jag tror dotter smile1.gif <3 phpXBStMh21409.jpg

Också vecka 14 (13+0) idag och ingen mage alls. Men allt såg fint ut på kub som vi va på idag.

Fick också hem tiden för RUL, fick tid först den 12/1, kommer då va i v 20 (19+3)

Tyckte de va väldigt sent. Men är glad att Jag fått se bebis idag så de spelar egentligen ingen roll nu.
  • Naki7

Halloj! 

23 år, född och uppvuxen i Stockholm. Helt ny i detta forum och på sajten (skapade ett konto för bokstavligen typ 10 min sen). 

BF den 6 juni och är just nu i v12 + 5  Skrattande

Massa tankar, massa känslor, massa frågor. Bor ihop med min 24 årige sambo (en väldigt söt dalmas). Vi har precis flyttat in i en ny lägenhet och renoverar osv. Lukterna är helt obeskrivliga och jag kan inte tänka mig en sämre timing för allt detta nya! Hehe. 

Tack för mig!