• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiten
    Lg85 skrev 2014-11-28 16:50:54 följande:

Tack för all omtanke ni visar. Att få tag på samtalskontakt är lättare sagt än gjort tyvärr.

Sökte hjälp redan förra sommaren och fick då träffa en läkare 10 ggr som sedan sa nu kan jag inte göra mer synd att du inte mår bättre.

Men vi kämpar vidare

Förlåt att jag uttrycker mig så här men fan vilken idiot till läkare! Sök igen! Vill de inte prata med er ny så skulle jag råda er att göra som jag gjorde, åkte till närmaste psykakut och satte mig.. Lycka till! Och kom ihåg att prata och lyssna på varandra :)
  • enannanmaria
    Lg85 skrev 2014-11-28 16:50:54 följande:

Tack för all omtanke ni visar. Att få tag på samtalskontakt är lättare sagt än gjort tyvärr.

Sökte hjälp redan förra sommaren och fick då träffa en läkare 10 ggr som sedan sa nu kan jag inte göra mer synd att du inte mår bättre.

Men vi kämpar vidare

Om ni bara har varit på vårdcentral kanske en remiss till vuxenpsyk är bättre. Samtalsterapi kombinerat med mediciner kan ge mycket goda resultat. När han sedan mår bättre kan det även vara bra att lägga till motion (men inte förrän han mår bra). Det finns jättemånga böcker för anhöriga och närstående att låna på biblioteket angående nedstämdhet/ångest/depression osv.
  • Dubbeljuni
    lillafii skrev 2014-11-28 16:58:41 följande:
    Också vecka 14 (13+0) idag och ingen mage alls. Men allt såg fint ut på kub som vi va på idag.

Fick också hem tiden för RUL, fick tid först den 12/1, kommer då va i v 20 (19+3)

Tyckte de va väldigt sent. Men är glad att Jag fått se bebis idag så de spelar egentligen ingen roll nu.
    Jag fick tid 14/1, kommer då också vara i vecka 20 (19+6) Tyckte också det var jättesent men tydligen fanns det inga tider efter jul och nyår. Tänk om det är något fel liksom.. Fast å andra sidan kanske de ser bättre i vecka 20 än 18? Känns hursomhelst som om det är evigheter kvar! Glad
  • skorstenen
    TinkyWinky skrev 2014-11-27 19:32:12 följande:

adda mig på facebook. heidi römer. :) Har en svartvit profilbild på mina 2 pojkar. 

SÅ ordnar jag resten :)

La till dig på FB...
  • Hilda07

Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu. 

Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag... 

Åh vad orolig jag är.

• Lg85
    Hilda07 skrev 2014-11-29 09:10:28 följande:

Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu. 

Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag... 

Åh vad orolig jag är.

Hoppas det inte är någon fara!

Har du smärtor oxå?

Har du hört hjärtljuden innan?

Styrkekram
  • Hilda07
    Lg85 skrev 2014-11-29 10:05:36 följande:
    Hoppas det inte är någon fara!

Har du smärtor oxå?

Har du hört hjärtljuden innan?

Styrkekram
    Inga smärtor..

Flytningarna verkar inte öka iaf...är liksom lite gulbrunt nu. Innan mer rosa. 

Tror jag lyckades till slut få in hjärtljuden...lät iaf snabbare än mitt egna.

Så jobbigt det är med denna psykiska terrorn när man är gravid! Med min första graviditet hade jag också blödningar ett par ggr och allt gick ju bra..då..Det är ju ingen garanti att det går bra nu. Men om jag hittade hjärtljuden är det ju inget MA iaf men likväl kan det väl eskalera i ett missfall?

Känns långt till tisdag och jag som har längtat så efter att få kunna berätta för dottern att hon ska få bli storasyster :( känner mig så nere och orolig nu.
  • Hilda07

Glömde säga..jag hörde hjärtljuden för några dagar sen och sen var det svårare att hitta dom...hoppas det var det jag hörde nu innan. Vill inte hålla på med dopplern för mycket heller.

• ÄlskarMina
    Hilda07 skrev 2014-11-29 09:10:28 följande:

Åh vad orolig jag är.

Jag tror inte det är ngn fara! Jag hade också svårt att hitta hjärtljuden för ngn dag sedan, innan var det jättelätt. Tror det beror på att de flyttar upp från blygdbenet nu och kommer under lite magfluff. Är min teori iaf. Är bara på ngn cm som jag tappar ljudet när jag söker. Är på samma vecka som dig. 11+3 och jag har kub på onsdag.

Har haft massor med ljusrosa flytningar/blödningar, rent blod vid 2tillfällen och bruna dagar med ljusare sedan. Har sett bra ut hittills på ultraljuden.. Har haft svamp vid 2tillfällen (första behandlingen lyckades nog inte därav nr.2) och troligtvis är det det som utlöst mina blödningar.

De slutade i mitten av veckan efter en helgs behandling med cenasten iaf.

Jag tror du kan vara lugn och vänta in tisdag. Om du hittat hjärtljuden innan så tror jag ju inte risken är särskilt stor för ett mf. Vi har ju kommit rätt långt ändå.

Så roligt att berätta för syskonen, det ska vi med göra om det ser bra ut på kubet.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • Alvolina

Vecka 11 idag och hörde nyss hjärtljuden med dopplern. Varit lite orolig det senaste då symtomen gått upp och ner, men nu känns det alldeles underbart.