• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lg85
    Hilda07 skrev 2014-12-01 20:37:54 följande:

Tack för era svar om smärtan i magen :) har inte haft möjlighet att svara förrens nu. Ja det låter kanske som ligamentssmärtor när ni beskriver det. Det som oroar mig lite är att jag även är öm på magen när jag känner över den på dom ställena. Men det kanske är normalt. Jag har inte ringt bm idag då smärtorna gick över och endast känns på natten när jag vänder mig om.

Imorgon är det KUB...nervös som attan!! Är rädd att få dåliga siffror och behöva gå vidare med fler prover. Håll tummarna. Ser allt bra ut så får dottern veta imorgon :) Som jag längtar!

Hade oxå så där i helgen, men va ju lite orolig att de kunde beror på sexet vi hade men har iaf gått över nu. Dock drar de lite av och till nu men tänker att de är växtvärk.

V 12+6 idag och nu ska ju krypet växa av bara fasen
  • Hilda07
    Lg85 skrev 2014-12-01 20:51:22 följande:
    Hade oxå så där i helgen, men va ju lite orolig att de kunde beror på sexet vi hade men har iaf gått över nu. Dock drar de lite av och till nu men tänker att de är växtvärk.

V 12+6 idag och nu ska ju krypet växa av bara fasen
    Ja det är säkert en tillväxtperiod nu! Det är ju bra att det händer lite också :) Tänk vad man glömmer...är ju 7 år sen sist jag väntade dottern så det känns som första gången igen och man har tusen funderingar och oroar sig för allt ;) 
  • Alvolina
    Hilda07 skrev 2014-12-01 20:54:25 följande:
    Ja det är säkert en tillväxtperiod nu! Det är ju bra att det händer lite också :) Tänk vad man glömmer...är ju 7 år sen sist jag väntade dottern så det känns som första gången igen och man har tusen funderingar och oroar sig för allt ;) 
    Vaknade i natt, gick på toaletten och drabbades då av en väldigt stark molvärk som spred sig över hela magen. Orkade inte oroa mig, halvsov nästan och uppmärksammade då att den skarpaste smärtan satt i ryggen till vänster i navelhöjd. Sen somnade jag med en gång och har inte känt något konstigt idag. Hade det samma med sonen men i v.22-23 något. Vaknade av den hemska smärtan och i drömmen höll jag på att föda. Vet inte vad det är som händer:/
  • Liiten
    Alvolina skrev 2014-12-01 21:15:22 följande:

Vaknade i natt, gick på toaletten och drabbades då av en väldigt stark molvärk som spred sig över hela magen. Orkade inte oroa mig, halvsov nästan och uppmärksammade då att den skarpaste smärtan satt i ryggen till vänster i navelhöjd. Sen somnade jag med en gång och har inte känt något konstigt idag. Hade det samma med sonen men i v.22-23 något. Vaknade av den hemska smärtan och i drömmen höll jag på att föda. Vet inte vad det är som händer:/

Kan det kanske vara någon väääldigt tidig förkramps-liknande? Har hört att vissa otursamma personer kan känna av sånt tillboch från hela graviditeten..kanske bara är skröna vad vet jag..?
  • skorstenen

Hörrni. Är det någon här som varit svullen o fått "bebismage" som sen plötsligt försvinner..

• Alvolina
    Liiten skrev 2014-12-01 21:50:57 följande:
    Kan det kanske vara någon väääldigt tidig förkramps-liknande? Har hört att vissa otursamma personer kan känna av sånt tillboch från hela graviditeten..kanske bara är skröna vad vet jag..?
    En vild chansning är att jag i natt hade en rätt full blåsa och att det antagligen blev någon sorts kramp när den tömdes. Kan ju varit tarmen som knutit ihop sig fullständigt också. Har ju inte fått till det där så bra det senaste och allt rör på sig väldigt långsamt i magtrakten.

Men förvärkar i v.20 och framåt är väl inte helt ovanligt, dock ska det nog inte göra ont.
  • L och K

usch smärtan i ländryggen upp mot ryggen och ner i benet har blivit såå mycket värre fy... ska ringa Bm imorgon skulle gjort det igår egentligen men missade tiden. så ont. V.10 idag

• Nhv

Blir tokig på all smärta o illamående! Mådde väldigt illa i början, typ v7-v12. Sen försvann de o kom tillbaka v14. (Är nu v15) orkar inte må illa längre.. Inte nog med de så har ja tydligen väldigt tidig foglossning enligt bm. Gör ont som f*n! Ska ringa henne idag o se vad hon har o säga, för min chef har inga andra arbetsuppgifter åt mig så isfl blir ja sjukskriven enligt honom. Och hur kul är de så här tidigt i graviditeten? Känns bara pinsamt när man säger de till folk.. :( Någon dom möjligtvis är i nån liknande situation?

• kanien

Har tid på kvinnokliniken kl 9.20, ska lämna cellprov då jag hade cellförändringar för 1år sedan. Tycker det är obehagligt att göra det nu när jag är gravid (v.15 imorgon) men jag vet ju att det inte är farligt. Hade ju små blödningar i helgen så vi ska även passa på att ta ett snabbt ul för att kolla så allt är bra.

• Beatrissan

Hilda jag har oxå haft så det drar och hugger när jag vänder mig i sängen eller reser mig upp, precis som många säger är de ligament och livmoder som töjer o stretchas..

Jäkligt obehagligt när det kommer, men går över snabbt.. iaf på mig.

kanien skrev 2014-12-02 07:55:52 följande:

Har tid på kvinnokliniken kl 9.20, ska lämna cellprov då jag hade cellförändringar för 1år sedan. Tycker det är obehagligt att göra det nu när jag är gravid (v.15 imorgon) men jag vet ju att det inte är farligt. Hade ju små blödningar i helgen så vi ska även passa på att ta ett snabbt ul för att kolla så allt är bra.

Kanien jag lämnade cellprov runt v 10 i min förra grav. Inga problem, oroa dig inte :)