• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • räkans
    Nhv skrev 2014-12-02 07:12:20 följande:

Blir tokig på all smärta o illamående! Mådde väldigt illa i början, typ v7-v12. Sen försvann de o kom tillbaka v14. (Är nu v15) orkar inte må illa längre.. Inte nog med de så har ja tydligen väldigt tidig foglossning enligt bm. Gör ont som f*n! Ska ringa henne idag o se vad hon har o säga, för min chef har inga andra arbetsuppgifter åt mig så isfl blir ja sjukskriven enligt honom. Och hur kul är de så här tidigt i graviditeten? Känns bara pinsamt när man säger de till folk.. :( Någon dom möjligtvis är i nån liknande situation?

Jag är sjukskriven på halvtid, av lite olika anledningar, och hoppas få fortsätta vara det framöver under graviditeten också. För mig funkar det perfekt, jag hade inte velat vara hemma helt, men jag orkar inte jobba hela dagar. Kanske någon sån lösning skulle kunna funka för dig? Men det beror ju förstås på vad man har för jobb och arbetsuppgifter.
  • FruGnu
    skorstenen skrev 2014-12-01 22:17:50 följande:

Hörrni. Är det någon här som varit svullen o fått "bebismage" som sen plötsligt försvinner..

Ja jag känner igen det exakt faktiskt. I mitten av förra veckan såg man verkligen att jag är gravid, värsta gravidmagen hade trätt fram. 
    Men nu är jag tillbaka till min vanliga "grundtjocka" mage. (som min sambo så fint uttryckte det).

Vad händer där? Var tog bebismagen vägen? :( Hård var den också som en gravidmage men nu är den det vanliga sladdriga. :P
  • kanien

Allting var fint idag!!! Och wooow vad bebisen har utvecklats! Såg tyyydligt hur den sög på tummen, kliade sig i huvudet, sprattlade m.m!!! Bilden jag fick var väldigt dålig men är sååå glad att allting var så fint! Läkaren blev chockad av alla fina bilder vi såg <3 vecka 15 imorgon!

• Hilda07

Kub gick bra!! :) blev dock tillbakaflyttad två dagar 11+4 istället för 11+6. Konstigt för det har varit rätt datum på de andra ul jag gjort. Men det var ju inga stora förändringar :) Fick jättebra siffror jag som var så nervös! Har ju fyllt 35 år men fick ändå 1 :20 000 på alla tre trisomier. Känns skönt. Fina bilder fick vi med oss hem också som jag ska visa dottern i eftermiddag!

Ha en fin dag alla gravidos!

• Lilindski
    Hilda07 skrev 2014-12-02 10:36:49 följande:

Kub gick bra!! :) blev dock tillbakaflyttad två dagar 11+4 istället för 11+6. Konstigt för det har varit rätt datum på de andra ul jag gjort. Men det var ju inga stora förändringar :) Fick jättebra siffror jag som var så nervös! Har ju fyllt 35 år men fick ändå 1 :20 000 på alla tre trisomier. Känns skönt. Fina bilder fick vi med oss hem också som jag ska visa dottern i eftermiddag!

Gratis Hilda07! Vad kul, du som var så orolig! Jag har mitt imorgon, kl 08.00, hoppas på samma goda resultat. Just nu svårt att koncentrera mig på något annat (typ jobb), vill bara att dagen ska vara över .-)  Ha en bra dag du med!
  • Lokattis

Grattis, så underbart! Vi ska göra vårt på torsdag.... Huvva!
  • Hilda07
    kanien skrev 2014-12-02 10:21:45 följande:

Allting var fint idag!!! Och wooow vad bebisen har utvecklats! Såg tyyydligt hur den sög på tummen, kliade sig i huvudet, sprattlade m.m!!! Bilden jag fick var väldigt dålig men är sååå glad att allting var så fint! Läkaren blev chockad av alla fina bilder vi såg <3 vecka 15 imorgon!

Skönt att allt såg fint ut!!
  • MiWe

Upptäckte nu på förmiddagen att jag haft någon blödning (brunt på trosskyddet), självklart blir jag orolig.

I fredags klättrade jag i ett träd, sedan på natten hade jag riktigt ont. Haft haft många stick och svid (ligament?) Sedan dess, i natt vaknade jag av frossa. Ska jag vara orolig? Borde jag kolla upp detta? :/

• MiWe

Grattis! !!
  • Fröken1987

Är det bara jag här som känner mig väldigt ogravid?? känns nästan som ett påhitt trots att vi såg lilla pyret för 1,5 vecka sen.

Alla symptom borta, inte ens molvärk.

Borde man bli orolig...?