• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Alvolina

Jag vill ha sommar NU!!!! Älskar i och för sig att julen snart är här men vill även att magen ska bli större och att bebisen snart är här:)

• Alvolina

Nu är ju vecka 12 på ingång. Jag vet ju att det lilla livet lever, ändå känns det helt tokigt att berätta. Känns det mer verkligt när man berättat tro?

• räkans
    Nhv skrev 2014-12-03 14:42:31 följande:
    Vad ja har hört så ska man prata med ens chef för att komma fram till vad det kan finnas för andra arbetsuppgifter som man klarar av om man inte klarar av ens egna uppgifter. Och om han/hon kan ge en något annat o göra så får man utgå efter de om hur mycket man klarar av att jobba. Som i min situation, ja kan inte jobba alls med de ja gör, men skulle antagligen lätt kunna göra något annat på heltid. Men eftersom de nu inte finns något annat o göra, så har ja inget val än att aningen jobba med de ja gör o ha ont, eller sjukskriva mig på heltid. Därför mena ja att ja kan prata med min chef o se om de finns något ja kan göra på halvtid åtminstone, än o vara sjukskriven på heltid. För om det hade funnits andra arbetsuppgifter så hade ja förmodligen inte behövt sjukskriva mig överhuvudtaget. Har ialf pratat med läkare o dom tyckte själva att de va en knepig situation. Verkar som ni inte förstår hur ja menar. Klart man måste prata med både läkare och ens chef.
    Jag förstår också nu. Missförstod i ditt första inlägg hur situationen var.
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-12-03 18:50:28 följande:

Nu är ju vecka 12 på ingång. Jag vet ju att det lilla livet lever, ändå känns det helt tokigt att berätta. Känns det mer verkligt när man berättat tro?

Känner samma som dig! Vi berättade för dottern igår v 11+5 och nu vet hela hennes skola ;) Har redan fått grattis-sms från kompisars föräldrar osv och jag känner nästan panik...tänk om nåt händer nu!? 

Och konstigt nog känns det ännu mer overkligt att man ska få en till bebis :)
  • Alvolina
    Hilda07 skrev 2014-12-03 20:42:14 följande:
    Känner samma som dig! Vi berättade för dottern igår v 11+5 och nu vet hela hennes skola ;) Har redan fått grattis-sms från kompisars föräldrar osv och jag känner nästan panik...tänk om nåt händer nu!? 

Och konstigt nog känns det ännu mer overkligt att man ska få en till bebis :)
    Berättade för vår son i kväll också :) hans reaktion var "har du en bebis i magen nu? Hade du det innan idag också?" sen fnissade han lite glatt och tyckte att bebisen ska heta avgasrör. Han är ju bara 3,5 år så det sprider sig nog inte så fort men jag tänkte precis samma sak. Tänk om något faktiskt händer nu. Å andra sidan får man väl rycka upp sig och tänka positivt:)
  • Beatrissan
    Hilda07 skrev 2014-12-03 17:45:41 följande:

Har haft rosa/bruna flytningar vid två tillfällen hittills utan känd orsak...Har du gjort någon koll eller ul efteråt någon av gångerna?Vilken vecka är du i?

Det verkar ju ändå som att det är rätt vanligt att det är så här då fler i den här tråden verkar ha råkat ut för det.

Tycker överhuvudtaget att mina flytningar inte varit "normala" alls sen plusset. Inte vita utan mer åt det gula hållet eller helt gått över då i brun/rosa vid några tillfällen. Hittils har jag gjort tre ul och alla sett okej ut...

Du kanske skulle be att få ett ul och kika om du är orolig? Är säkert inget men för mig har det lugnat mig åtminstone :)

Nej ingen koll efter, gjorde vul V8 och då såg allt bra ut, nästa blir rul i januari. Minns inte om jag hade så förra graviditeten. Var på toa på frukostfikat på jobbet och då fanns ingen tillstymmelse på något brunt, allt va normalt.. Så nu känns allt lugnt igen..

Igårkväll kär jag vände mig i sängen fick jag ett sånt där ligamenthugg/sträckning som gjorde apont, tänker att de kanske va från det som de kom...

Kanske helt enkelt ska klassa oss som normala gravida. :)
  • Hilda07
    Beatrissan skrev 2014-12-03 21:18:37 följande:
    Nej ingen koll efter, gjorde vul V8 och då såg allt bra ut, nästa blir rul i januari. Minns inte om jag hade så förra graviditeten. Var på toa på frukostfikat på jobbet och då fanns ingen tillstymmelse på något brunt, allt va normalt.. Så nu känns allt lugnt igen..

Igårkväll kär jag vände mig i sängen fick jag ett sånt där ligamenthugg/sträckning som gjorde apont, tänker att de kanske va från det som de kom...

Kanske helt enkelt ska klassa oss som normala gravida. :)
    Tycker absolut vi ska klassa oss som normala gravida :) Låter bra! För övrigt fick jag ju med mina flytningar efter huggen i magen på natten när jag vände mig. Gynekologen sa när jag var på akuten att under tillväxtperioderna brister lätt kärl pg a det ökade trycket i livmodern. Det är säkert något sådant.
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-12-03 21:17:27 följande:
    Berättade för vår son i kväll också :) hans reaktion var "har du en bebis i magen nu? Hade du det innan idag också?" sen fnissade han lite glatt och tyckte att bebisen ska heta avgasrör. Han är ju bara 3,5 år så det sprider sig nog inte så fort men jag tänkte precis samma sak. Tänk om något faktiskt händer nu. Å andra sidan får man väl rycka upp sig och tänka positivt:)
    Vilken rolig reaktion :) Det var underbart att se dotterns glädje igår! Det bästa med hela graviditeten så här långt. Hon längtar så!

Ja nu får vi tänka positivt och  glädjas åt det lilla livet :)
  • kanien

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop

• vikarien
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Nämen oj! Grattis!!!