• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • FaithHopeandLove
    FaithHopeandLove skrev 2014-12-03 00:01:15 följande:

Hej!
    Har BF 12 Juni första barnet.Har funderat på att göra fostervattenprov, någon mer som funderar på det eller kanske gjort de?

Glömde skriva Norrbotten här :)
  • vikarien

Fy vad nervös jag är! Känns inte alls lika bra att gå själv idag som det gjorde igår...

Drömde inatt att det var helt tomt där inne!

Fanns inget och hade aldrig funnits :-S

Tur jag har tid på morgonen iaf så jag slipper vara nervös hela dagen!

• skorstenen
    vikarien skrev 2014-12-03 07:17:52 följande:

Fy vad nervös jag är! Känns inte alls lika bra att gå själv idag som det gjorde igår...

Drömde inatt att det var helt tomt där inne!

Fanns inget och hade aldrig funnits :-S

Tur jag har tid på morgonen iaf så jag slipper vara nervös hela dagen!

När ska du vara där? Vilken vecka är du i?
  • vikarien
    skorstenen skrev 2014-12-03 08:02:07 följande:
    När ska du vara där? Vilken vecka är du i?
    Om en timme... Är i vecka 12 nu förmodligen, 11+3. Men finns det något där inne så blir jag nog flyttad bakåt lite.
  • Beatrissan

Blä har haft rostbrunt i flygningen vid enstaka tillfällen, men varit helt normalt efter också, imoese va det rostigt/slemmigt när jag torka mig och även i toaletten såg jag lite brunblandad slemmig flygning som runnit ur?

Blev lite nojjig, har inte ont eller så... Nån mer som haft det?

• Lilindski
    vikarien skrev 2014-12-02 18:05:08 följande:
    Tack! Nervöst är det ju..

Måste säga att hon är väldigt förstående!

Hon såg att det fanns en tid över imorgon och hon sa att UL blir bokat i så god tid annars så ingen behövde den tiden bättre än mig

Likadant med Glukosbelastningen, den slipper jag så länge mina vanliga prover är bra. Har jäkligt svårt för sånna grejer och pga mina problem med magen så tyckte hon att vi väntar.

Supergullig BM har jag fått, jag som var så rädd för att få en riktig surkärring :-P
    Så himla skönt med någon som verkligen förstår hur orolig och nervös man känner sig! Hoppas nu att det går bra för dig, håller tummarna!
  • Lilindski
    FaithHopeandLove skrev 2014-12-03 00:01:15 följande:

Hej!
    Har BF 12 Juni första barnet.Har funderat på att göra fostervattenprov, någon mer som funderar på det eller kanske gjort de?

Hej! Och grattis till första barnet! I mitt landsting får man inte genomföra fostervattenprov utan att först ha gjort ett KUB-test (kombinerat ultraljud och blodprov). Om KUB-testet visar att sannolikheten för Downs syndrom eller annan kromosomavvikelse är hög (hos oss gäller 1:300) så erbjuds man gå vidare med t.ex. ett fostervattenprov. Detta gör man då fostervattenprov tyvärr kan leda till missfall (tror siffran är runt 1% men det finns alltså en liten risk att man genom detta prov stöter bort ett friskt foster och på så vis orsakar ett missfall).  Men ta upp det med din BM, kanske gäller annat i ditt landsting! 
  • Lilindski

Har idag gjort KUB-testet och fått låg sannolikhet på alla tre kromosomavvikelser. Blev dessutom framflyttad en hel vecka, numera BF 7 juni! Så otroligt lättad, nu blir det till att berätta för sambons familj och även den innersta vänkresten, så glad!

Dock höll min sambo på att sätta hjärtat i halsgropen, jag var nämligen rätt så kissnödig men ville hålla mig då de alltid säger att det är lättare att få bra bilder om man är lite kissnödig. Men då säger BM, "ja det syns att du/det (svårt att höra vad hon sa här då hon mumlade) är dö??(paus) kissnödig!". Jag la inte alls märke till det (koncentrerade mig mest på att inte kissa på mig) men min man han bli riktigt supernervös under hennes lilla konstpaus Hon menade såklart inte att skrämmas utan hon kallpratade mest medan hon koncentrerade sig på vad hon såg på skärmen

Lycka till alla ni andra som har KUB-test i dagarna! 

• MalinA87
    Nhv skrev 2014-12-02 22:47:35 följande:
    Förstår hur du menar. Men grejen är att de brukar finnas saker o göra inne på stationen som är lättare än att vara ute o köra, för då hade ja kanske klarat av att jobba heltid, men nu finns de inget jobb åt mig där inne så han säger att ja isfl får bli sjukskriven eftersom han inte har något annat att erbjuda. För ja har inte haft möjlighet o fråga om halvtid skulle funka, så ja mena mer att ja ska kolla o se om ja kan få till de på halvtid ist för sjukskriven på heltid. Så svårt o förklara. :P
    Du ska inte diskutera en eventuell sjukskrivning med din chef utan det ska du ju diskutera med din läkare - det är han/hon som sjukskriver dig! Precis som den förra tjejen skrev så är det chefens ansvar att lösa det om din läkare sjukskriver dig. Så boka en tid med din läkare för att se om du blir sjukskriven på heltid/halvtid eller annan procentsats.
  • vikarien

Nu är jag tillbaka hemma igen.

Fick en bra BM och en läkarstudent, han gjorde ultraljudet.

Han fick till en klockren bild direkt när han nuddade magen, såg direkt det lilla pyret och ett pickande hjärta Då kunde jag dra en lättnadens suck och sen bara njuta. Han höll på extra länge med eftersom han höll på att lära sig

Allting såg perfekt ut där inne

11+ 0 trodde dom istället för 11+3, och det stämmer helt med vad jag trodde från början från ÄL räknat.

Så nu ska jag njuta av att jag mår väldigt bra istället för att oroa mig!

Kram på er!