• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen

Grattis till bra resultat på KUB o skön att allt såg bra ut Kanien...

Jag känner mig oxå totalt o gravid. Förutom galen foglossning. Kan inte gå normalt. :/

• avenell

Imorse var jag på KUB-test. Jag var sjukt nervös innan, mest för att hjärtat hade slutat slå men självklart också över resultatet på testet.

Vi fick se en liten krabat som hade vuxit massor sedan sist. Från dryga 2 cm till knappa 7 cm. Hjärtat pickade på fint.

Vi fick låg risk och fina siffror på allt.

Nu känner vi oss lugna och så himla glada. Min sambo fick se den lilla krabaten för första gången och det kändes bra att vara där tillsammans.

Vi fick ingen sån där fin profilbild som jag har sett att många andra har fått. Vår lilla krabat låg upp och ner och ville inte alls posera. Läkaren fick mig att gymnastisera på britsen för att den lilla skulle vända på sig. Resultatet blev att den vände sig och lade sig på sidan och det blev ännu mer hopplöst att få en "fin" bild. Vi fick hur som helst med oss två bilder hem som vi ska sätta upp i köket :)

• FruGnu

Ett tips till alla som ska på ultraljud. Ta med en systemkamera och fota skärmen istället. Den lilla bilden man får är ofta suddig och svår att se på. 
    Vi har en massa fina bilder som min sambo tog under hela ultraljudet, där bebisen ligger på alla möjliga vis. :)

• avenell
    FruGnu skrev 2014-12-02 14:18:04 följande:

Ett tips till alla som ska på ultraljud. Ta med en systemkamera och fota skärmen istället. Den lilla bilden man får är ofta suddig och svår att se på. 

Vi har en massa fina bilder som min sambo tog under hela ultraljudet, där bebisen ligger på alla möjliga vis. :)

Bra idé! Det är säkert olika på olika ställen men på min kallelse stod det att man inte fick fota eller filma.

Jag kan tänka mig att ni fick många fina bilder. Jag tyckte att vi såg en massa bilder på skärmen som var finare och tydligare än de vi fick med oss hem. Nåväl, vi får hålla tillgodo till den 15 januari när det är dags för RUL.
  • avenell

Och såklart grattis till alla andra som har varit på KUB! Vad jag har sett är det ingen här i tråden som har fått hög risk på KUB. Härligt!

• Lilindski
    avenell skrev 2014-12-02 13:35:49 följande:

Imorse var jag på KUB-test. Jag var sjukt nervös innan, mest för att hjärtat hade slutat slå men självklart också över resultatet på testet.

Vi fick se en liten krabat som hade vuxit massor sedan sist. Från dryga 2 cm till knappa 7 cm. Hjärtat pickade på fint.

Vi fick låg risk och fina siffror på allt.

Nu känner vi oss lugna och så himla glada. Min sambo fick se den lilla krabaten för första gången och det kändes bra att vara där tillsammans.

Vi fick ingen sån där fin profilbild som jag har sett att många andra har fått. Vår lilla krabat låg upp och ner och ville inte alls posera. Läkaren fick mig att gymnastisera på britsen för att den lilla skulle vända på sig. Resultatet blev att den vände sig och lade sig på sidan och det blev ännu mer hopplöst att få en "fin" bild. Vi fick hur som helst med oss två bilder hem som vi ska sätta upp i köket :)

Avenell, vad glad jag blir för din skull!!! Har tänkt på dig och undrat om du också tog dig en liten "FL-paus" eller om något hade hänt, skönt att ha dig tillbaka!  

Imorgon är det äntligen min tur? hua, vad nervöst!
  • hemligönskan

Man ångrar nästan att man inte gjorde KUB när man får se alla era fina bilder och att ni har fått se bebis =P  Men vi kände att vi inte behövde/ville. Får inte se bebis förrän 16 januari när det är dags att se kön! ÅÅÅÅÅH vad jag längtar.

• L och K
    Nhv skrev 2014-12-02 07:12:20 följande:

Blir tokig på all smärta o illamående! Mådde väldigt illa i början, typ v7-v12. Sen försvann de o kom tillbaka v14. (Är nu v15) orkar inte må illa längre.. Inte nog med de så har ja tydligen väldigt tidig foglossning enligt bm. Gör ont som f*n! Ska ringa henne idag o se vad hon har o säga, för min chef har inga andra arbetsuppgifter åt mig så isfl blir ja sjukskriven enligt honom. Och hur kul är de så här tidigt i graviditeten? Känns bara pinsamt när man säger de till folk.. :( Någon dom möjligtvis är i nån liknande situation?

Yes där är jag med ! :/  är i v.10 och har mått illa och haft ont i magen sen v.5. 
    för 1,5 vecka sen fick jag ont i ryggen. I lördags blev det värre och hugger och gör ont hela tiden , ringde Bm idag och fick en tid hos läkaren i morgon ! 
  • vikarien

Nu är jag inskriven och klar!

Sa till BM att det känns så jobbigt att behöva vänta till vecka 19 när jag inte känner något.

Så hon fixade en tid imorgon bitti åt mig så jag ska få se pyret

Tyvärr är sambo iväg så jag får gå själv, men det får gå bra det med

• Lilindski
    vikarien skrev 2014-12-02 16:30:33 följande:

Nu är jag inskriven och klar!

Sa till BM att det känns så jobbigt att behöva vänta till vecka 19 när jag inte känner något.

Så hon fixade en tid imorgon bitti åt mig så jag ska få se pyret

Tyvärr är sambo iväg så jag får gå själv, men det får gå bra det med

Vad skönt! Då håller vi tummarna att allt ser bra ut! Vilken förstående BM, har hört skräckhistorier om folk med smärtsamma historier med upprepade MA/MF i bagaget som blivit nekade UL trots en förståelig och uttalad oro.