• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop

Åh grattis jag gifte mig 3 månader efter att sonen kom för oss blev de föe stressigt med ett bröllop innan. Men hade varit mer praktiskt med faderskaps papper och sånt att gifta oss innan.. men de är ju enkelt med ett papper också. Alltså att gå i väg och få det påskrivet.. jag gick på kryckor sista månaderna av graviditeten så var rätt orörlig.. annars hade vi nog gift oss innan :)
  • carolinheiner

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis! :) ja å sambon skulle gifta oss den 6/6 men bebis e beräknad till 30/5 å då sa vi att vi flyttar de till efter förlossningen :) jag får ju inte stressa eller överanstränga mig alls..
  • Lokattis

KUB-testet är nu avklarat, allt såg finfint ut! Jag har varit rejält nervös innan, efter ett MA i v12 i våras, och vågade inte titta på UL-skärmen förrän BM sa att allt såg bra ut. Riktigt roligt att se hur den rörde sig, även om den mest låg och sov. Verkade lite lat! Svårt att förstå att det där ändå ska bli en bebis, och ännu svårare att förstå att den faktiskt lever inuti min mage! Nu börjar väl bearbetningsprocessen antar jag Nu vågar jag äntligen tro att det ska gå vägen.

Kram på er, och stort grattis kanien!
  • Isabella89

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis! Min chef gifte sig gravid, hade så ont av fogar att hon fick sitta på en stol på dansgolvet.

Men om man mår bra är det ju kul tror jag :)
  • Diamant

Vad roligt, grattis! :)

Vad jag förstått med faderskapspapper och på andra som fått barn ogifta så är det mycket smidigare att vara gift före bebis kommer, men mycket handlar ju om hur du mår och vad ni har för dröm om ert bröllop och om det är genomförbart som gravid eller med en liten bebis närvarande :)
  • Alvolina
    Diamant skrev 2014-12-04 11:39:19 följande:
    Vad roligt, grattis! :)

Vad jag förstått med faderskapspapper och på andra som fått barn ogifta så är det mycket smidigare att vara gift före bebis kommer, men mycket handlar ju om hur du mår och vad ni har för dröm om ert bröllop och om det är genomförbart som gravid eller med en liten bebis närvarande :)
    Vårt bröllop blev hur bra som helst ändå men jag självklart är det lite extra krångel när man har egna barn. Det blir oftast svårt med barnvakt och sånt. Vår pojk var två år och kunde tas omhand och läggas för natten av sin faster som inte ville vara med på festen.
  • jennifergrand

Idag var vi på vårt andra privata UL. Allt såg fint ut och mini sparkade och rullade runt

Är i v 14+0 idag, fick bekräftat att vi väntar en flicka
  • Isabella89

Vår dotter var 2,5 vid vårt bröllop nu i somras. All släkt och nära vänner var på festen. Så vi bad en bekant vara barnvakt, mot betalning såklart. Vi såg till att de fick lära känna varandra innan och så. Men är såklart skillnad att ha bröllop när bebisen bara är några månader. Vi var inte så noga på att det skulle vara 1 år efter förlovningen. Tog oss betydligt längre än så :p

• FruGnu
    Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gif
    Grattis till förlovningen!! :D :D

Vi ska ha bröllop nu när jag är gravid i mitten av januari. Planerade först för bröllop i juni men eftersom jag föder i början av juni så blir det mekkigt. Så vi valde vinterbröllop istället. Vilket är bra för jag har alltid drömt om att ha ett vinterbröllop. :)
    I början när vi pratade om barn och giftermål, typ 3 år sedan, så sa vi det att det vore kul om jag var gravid på bröllopet. Så passar ju jättebra nu. :)
  • räkans

Grattis!

Jag gifte mig i vecka 22 förra graviditeten. Det blev hur bra som helst, förutom att jag inte kunde ha klänningen jag tänkt mig innan. Vi fick reda på att jag var gravid lite efter att vi hade skickat ut alla inbjudningar, så det var bara att köra på. Och det är inget jag ångrar.