• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien

Tack för alla tips om bröllop och tack för alla grattis!! Känns underbart jag vill ju gärna gifta mig gravid men det beror ju på om vi hinner allt med planering m.m, föder ju om ca 5 månader så måste ju bli innan det isånafall. Vi får prata ihop oss och se vad vi känner <3

• enannanmaria
    kanien skrev 2014-12-04 14:43:27 följande:

Tack för alla tips om bröllop och tack för alla grattis!! Känns underbart smile1.gif jag vill ju gärna gifta mig gravid men det beror ju på om vi hinner allt med planering m.m, föder ju om ca 5 månader så måste ju bli innan det isånafall. Vi får prata ihop oss och se vad vi känner <3

Grattis! Vi gifte oss när jag var gravid i v. 20. Jag hade en vanlig bröllopsklänning som var en strl större än jag har normalt. Vi gifte oss ca. 2 månader efter frieri. På bilderna syns det inte ens att jag är gravid.

Vi tog ett färdigt paket på ett ställe som fixade både mat, dryck, dekorationer, bubbel, tårta och nattamat. Vi gifte oss på samma ställe och sov i en av deras sviter. Ursmidigt och lyxigt att bara behöva lägga tid på kläder, bukett, inbjudningar, hår, smink, naglar och ring. Stället vi var på fixade även fotograf och vigselförrättare. Det ska vara lugnt och skönt att gifta sig

Lycka till och grattis igen!
  • Lilindski
    Lokattis skrev 2014-12-04 10:33:40 följande:
    KUB-testet är nu avklarat, allt såg finfint ut! Jag har varit rejält nervös innan, efter ett MA i v12 i våras, och vågade inte titta på UL-skärmen förrän BM sa att allt såg bra ut. Riktigt roligt att se hur den rörde sig, även om den mest låg och sov. Verkade lite lat! Svårt att förstå att det där ändå ska bli en bebis, och ännu svårare att förstå att den faktiskt lever inuti min mage! Nu börjar väl bearbetningsprocessen antar jag Nu vågar jag äntligen tro att det ska gå vägen.

Kram på er, och stort grattis kanien!
    Vilket litet pyre! Grattis Lokattis till de glada nyheterna! Förstår att det var extra nervöst med ett MA i bagaget. Jag menar om jag var livrädd, och då har allt hittills gått som på räls med barnaskapandet, så förstår jag att din stressnivå måste ha varit i höjden

Min var också lite lat, BM puttade och skakade på min mage och den lilla räkan spratt till men gled sen sakta ner till favoritställningen
  • Nhv
    jennifergrand skrev 2014-12-04 12:17:37 följande:

Idag var vi på vårt andra privata UL. Allt såg fint ut och mini sparkade och rullade runt

Är i v 14+0 idag, fick bekräftat att vi väntar en flicka

Åh va roligt att få reda på könet så tidigt! Skulle också vilja veta nuu :)
  • Kattungen

Förra veckan fick jag hemsk smärta i magens högra sida (så ont så jag kräktes flera gånger och jag har inte mått illa alls innan) och efter flera dagar på sjukhus där de inte kunde förklara vad det berodde på så blev jag opererad för att ta resa på orsaken. En äggstock var svart och död! De tog bort den och jag blev hemskickad med min oro över hur flera dagars smärta och stress, morfin, läkemedel, syrebrist i äggstocken och narkos kan på påverka min bebis i magen!! Idag krävde jag mig till ett återbesök. Det var en liten krabat som rörde sig och såg fullt normal ut och hade växt som den skulle denna vecka nu ville läkaren sätta in Trombyl ifall det var en propp som orsakat att äggstocken dog. Inga tydliga tecken på propp men bara för säkerhets skull. Känns lite läskigt, nån som har erfarenhet av Trombyl?

• ÄlskarMina
    Kattungen skrev 2014-12-04 18:12:20 följande:

Förra veckan fick jag hemsk smärta i magens högra sida (så ont så jag kräktes flera gånger och jag har inte mått illa alls innan) och efter flera dagar på sjukhus där de inte kunde förklara vad det berodde på så blev jag opererad för att ta resa på orsaken. En äggstock var svart och död! De tog bort den och jag blev hemskickad med min oro över hur flera dagars smärta och stress, morfin, läkemedel, syrebrist i äggstocken och narkos kan på påverka min bebis i magen!! Idag krävde jag mig till ett återbesök. Det var en liten krabat som rörde sig och såg fullt normal ut och hade växt som den skulle denna vecka nu ville läkaren sätta in Trombyl ifall det var en propp som orsakat att äggstocken dog. Inga tydliga tecken på propp men bara för säkerhets skull. Känns lite läskigt, nån som har erfarenhet av Trombyl?

Så skönt att du mår bättre och att pyret mår bra. Så otäckt med äggstocken.

Svar på din fråga :

Jag åt trombyl varje dag under förra grav. pga hög risk för proppbildning. De satte ut den i v.36 sen. Det är ju jättebra att de agerar förebyggande, ät du trombylen.

Denna gång tar jag "bara" innohep-sprutor varje dag, då det tydligen är nya rutiner och jag ej längre var högrisk patient utan bara riskpatient för propp enligt nya rön och provtagningar.

Trombyl ges ju ibland till de som haft upprepade missfall och därefter brukar grav. gå fint.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • Diamant
    Kattungen skrev 2014-12-04 18:12:20 följande:

Förra veckan fick jag hemsk smärta i magens högra sida (så ont så jag kräktes flera gånger och jag har inte mått illa alls innan) och efter flera dagar på sjukhus där de inte kunde förklara vad det berodde på så blev jag opererad för att ta resa på orsaken. En äggstock var svart och död! De tog bort den och jag blev hemskickad med min oro över hur flera dagars smärta och stress, morfin, läkemedel, syrebrist i äggstocken och narkos kan på påverka min bebis i magen!! Idag krävde jag mig till ett återbesök. Det var en liten krabat som rörde sig och såg fullt normal ut och hade växt som den skulle denna vecka smile1.gif nu ville läkaren sätta in Trombyl ifall det var en propp som orsakat att äggstocken dog. Inga tydliga tecken på propp men bara för säkerhets skull. Känns lite läskigt, nån som har erfarenhet av Trombyl?

Men usch, stackare vad du fått gå igenom!

Trombyl har jag tyvärr ingen erfarenhet av, men vet att man inte rekommenderas den när man är gravid..

Jag får också blodförtunnande men istället för tabletter tar jag en spruta i magen varje dag, Fragmin heter läkemedlet.

Det är inte jättekul för mannen att behöva sticka mig i magen varje dag och det gör ont när lösningen sprids i underhudsfettet men det kanske ändå kan vara ett bättre alternativ än Trombylen?

De enda biverkningarna är att jag har mer blåmärken samt att det tar lite längre tid för sår att sluta blöda, men det är inget farligt så det behöver du inte oroa dig för med blodförtunnande.

Jag har ett halsband där det står att jag behandlas med Fragmin ifall något händer mig men det är mest för säkerhetsskull :)
  • skorstenen
    jennifergrand skrev 2014-12-04 12:17:37 följande:

Idag var vi på vårt andra privata UL. Allt såg fint ut och mini sparkade och rullade runt

Är i v 14+0 idag, fick bekräftat att vi väntar en flicka

Var gjorde ni det ul? Hade oxå velat veta kön i vecka 14+0 :)
  • Manelma
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis till förlovningen! Vi gifte oss gravida det var extra speciellt för mig att jag kände små buffar när vi sa våra JA, så kan verkligen rekommendera.